Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Adquirir, desenvolupar i posar en pràctica un concepte de salut integral, en el que tinguin cabuda els components biopsicosocials de la mateixa, d'acord amb les directrius de la OMS. |
| A4 |
Analitzar críticament i utilitzar fonts d'informació clíniques. |
| A9 |
Conèixer en profunditat la naturalesa psicològica del comportament humà, així com els factors socials i biològics que poden afectar-lo. |
| A10 |
Conèixer en profunditat la naturalesa psicològica dels trastorns del comportament humà.
|
| A11 |
Conèixer en profunditat els factors psicosocials associats als problemes de salut i malaltia. |
| A12 |
Conèixer en profunditat els factors biològics i psicosocials associats als problemes de salut i malaltia, especialment als relacionats amb la salut mental. |
| A19 |
Utilitzar les tecnologies de la informació i de la comunicació en l'exercici professional. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Detecta problemes o factors que poden afectar al desenvolupament normal del nen
| | A4 |
Coneix els diferents sistemes de classificació diagnòstica, així com pot realitzar un diagnosi basada en un problema d'avaluació
Sap buscar i obtindre la informació actualitzada sobre aspectes relacionats amb la psicopatologia durant la primera infantessa
| | A9 |
Detecta problemes o factors que poden afectar al desenvolupament normal del nen
| | A10 |
Detecta problemes o factors que poden afectar al desenvolupament normal del nen
| | A11 |
Detecta problemes o factors que poden afectar al desenvolupament normal del nen
| | A12 |
Detecta problemes o factors que poden afectar al desenvolupament normal del nen
| | A19 |
Sap buscar i obtindre la informació actualitzada sobre aspectes relacionats amb la psicopatologia durant la primera infantessa
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Psicopatologia de la primera infància: Conceptes bàsics.
|
1.1. Factors relacionats amb el desenvolupament de psicopatologia.
1.2. Les classificacions diagnòstiques.
|
2. Alteracions psicopatològiques més freqüents en la primera infància.
|
1. Trastorns del processament sensorial.
2. Trastorns de la son.
4. Trastorns del plor.
5. Trastorns de la relació. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
13 |
7 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
5 |
28 |
33 |
Treballs |
|
2 |
10 |
12 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
0 |
2 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà el funcionament de l'assignatura i l'avaluació. |
Sessió Magistral |
S'explicaran tots els continguts teòrics de la matèria. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es treballaran casos pràctics, dilemes, debats, cerca d'informació sobre un tema concret, etc. |
Treballs |
Sobre un tema escollit relacionat amb l'assignatura s'haurà d'elaborar un treball de cerca bibliogràfica o proposta d'intervenció clínica. |
Presentacions / exposicions |
Sobre el tema escollit, hauran d'exposar oralment el treball. |
Atenció personalitzada |
En horaris convinguts i sempre que l'alumne ho requereixi, es faran reunions personalitzades. |
Descripció |
En horaris convinguts i sempre que l'alumne ho requereixi es mantindran reunions individuals. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Al llarg de les sessions pràctiques s'aniran fent informes de pràctiques i treballs a l'aula, etc. |
30% |
Treballs |
|
Es farà un treball que s'exposarà oralment. |
40% |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova objectiva tipus test on es preguntara sobre tots els aspectes teòrics de l'assignatura |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
S'establirà una data de segona convocatòria per a poder recuperar l'examen en cas de suspens i/o presentar totes les activitats suspeses o no presentades. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluades. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiant. |
Bàsica |
Zero to three, DC: 0-5. Diagnostic classification of mental health and devevlopmental disorders of infancy and early childhood, , 2016
Zero to three, Disorders of behavioral and emotional regulation in the first years of life., , 2005
Buceta, M.J., Manual de atención temprana, , 2011
Luby, J.L., Handbook of preschool mental health development, disorders and treatment, , 2006
Wiggins, R.C., i Carter, A, Disorders of behavioral and emotional regulation in the first years of life, , 2004
Ezpeleta, L., Toro, J. (Coords.), Psicopatología del desarrollo, , 2014
|
|
Complementària |
Brazelton, T.B., Guía para comprender el comportamiento y las relaciones tempranas del recién nacido: manual del sistema de observación de la conducta del recién nacido. , , 2010
Cantón, J., El apego del niño a sus cuidadores: evaluación, antecedentes y consecuencias para el desarrollo, , 2000
|
|
|
Altres comentaris |
Per al seguiment de l'assignatura es demanarà la lectura de documents en anglés. És per aquest motiu que es demana un bon nivell en aquest idioma. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|