DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) CONEIXEMENT I ÚS DE LA LLENGUA ESTRANGERA I Codi 11904201
Ensenyament
Doble titulació de Grau d'Educació Infantil i d'Educació Primària (2013)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
LOCKHART DOMEÑO, EDWARD ALVAR
Adreça electrònica edwardalvar.lockhart@urv.cat
laia.lopez@urv.cat
Professors/es
LOCKHART DOMEÑO, EDWARD ALVAR
LÓPEZ CASTRO, LAIA
Web
Descripció general i informació rellevant The purpose of this subject is to stimulate and encourage students to improve their command of the English language. Thus, students are expected to learn new contents related to the foreign language teaching-learning process through the carrying out of different active and practical tasks. The short-term objective is that students are able to apply and put into action all the contents learnt throughout this course in the Pre-Primary classroom.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 MI2 Comprendre els components i les diferents metodologies del procés ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera en educació infantil.
 MI3 Ser capaç de planificar, avaluar i desenvolupar activitats d’ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera en educació infantil
 MI4 Utilitzar les habilitats docents bàsiques en l’ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera en educació infantil.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 MI2 És conscient dels principals mètodes de l’ensenyança d’una llengua estrangera i els integra a l’aula.
 MI3 Duu a terme activitats grupals/individuals, tenint en compte aquells continguts apresos i aplica principis d’innovació.
 MI4 Prepara activitats estretament relacionades amb aspectes culturals de la llengua anglesa, adaptant-les a l’aula a l’hora de programar les sessions.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 Troba nous mètodes per fer les coses
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Comprèn informació i articles de caràcter rutinari

Continguts
Tema Subtema
Communicative usage of the English language. - What a good teacher should be like.

- The facets of the preschool English teacher.

- Second language learning/acquisition.
L2 teaching methods. - Suggestopedia, the Silent Way, the Natural Approach, TPR & the Direct Approach.
Activities to promote the listening/oral comprehension in a foreign language. - Storybooks, games & songs.
Cultural aspects of the English language. - Celebrations of the English-speaking countries: Halloween, Easter, Christmas & Saint Valentine's Day.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
C1
4 0 4
Sessió Magistral
B3
28 2 30
Presentacions / exposicions
MI3
16 32 48
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
MI4
56 0 56
Treballs
MI3
14 60 74
Fòrums de discussió
MI4
1 4 5
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge
B3
1.5 6 7.5
Atenció personalitzada
C1
0.5 0 0.5
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels estudiants d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita).
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Treballs Treballs que realitza l'estudiant.
Fòrums de discussió Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit acadèmic i/o professional.
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge Tècnica de recopilació i organització d’evidències que promouen la reflexió de l'estudiant sobre la seva evolució i demostren el seu assoliment de competències professionals que el capaciten per a un desenvolupament professional satisfactori.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Atenció personalitzada
Descripció
For knowing the students even better and for having a better idea of their improvement of their communicative competence in English, we will ask the students to meet the teacher in a small group, at least, once during the year. If the students need to talk to the teacher they will try to reach him/her through moodle and, if they need to, they will ask for an appointment for a personal meeting. The teacher has also some attention to students hours in which he will be in the office in room 5 of the 1st floor of Ventura i Gasol building.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Sessió Magistral
B3
S'avaluarà l'assistència a totes les sessions i les absències injustificades seran penalitzades.
Presentacions / exposicions
MI3
Realització de tres tasques relacionades bé amb continguts ja treballats a l'aula o bé amb tòpics amb què l'alumnat haurà de fer recerca i treballar a casa. 3.0
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
MI4
Mitjançant l'observació, s'anirà registrant en un diari d'aula la participació activa de l'alumnat a totes les sessions, els fòrums virtuals setmanals i les entrevistes de tutorització. 1.5
Treballs
MI3
Realització de set petits treballs estretament relacionades amb continguts treballats a l'aula. 4.0
Fòrums de discussió
MI4
S'avaluarà la participació activa als fòrums virtuals setmanals. 0.75
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge
B3
Elaboració d'un portafolis electrònic setmanal on l'alumne haurà d'anar reflectint les seves vivències i els seus pensaments, així com les seves habilitats i dificultats trobades durant les sessions per tal de reflexionar sobre la seva pròpia evolució. 1.5
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
DIDÀCTICA DE LA LLENGUA ESTRANGERA/11254208

 
Altres comentaris
In this subject we will be targeting for a B-2 (according to the Common European Framework of Reference for Languages). This course is not the right place to learn English at all; it is the place to develop, improve and strenghten oral skills and learn how to teach children English. Attendance is not only compulsory, but a very important part of the subject, without which no student is going to be able to pass. That is why everyone, willing to take this subject, should come to all the sessions as much as possible. Participation is essential as well; the more you get involved the more you will learn.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent