DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) CONEIXEMENT I ÚS DE LA LLENGUA ESTRANGERA I Codi 11904201
Ensenyament
Doble titulació de Grau d'Educació Infantil i d'Educació Primària (2013)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Primer AN
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
GUTIÉRREZ-COLON PLANA, MARIA DEL MAR
Adreça electrònica mar.gutierrezcolon@urv.cat
david.gascon@urv.cat
Professors/es
GUTIÉRREZ-COLON PLANA, MARIA DEL MAR
GASCON MAS, DAVID
Web
Descripció general i informació rellevant This subject tries to be a place where the student can use the language. This will be done through the Task-Based Learning with content related to the teaching and learning of English. So, the subject will have a first focus (the language itself), but with also a second one (to familiarize with the teaching and learning of English and the jargon of this process). Anyway, this subject is not the place to learn the language. We will use the language to learn how to teach it, but the student should find a way (if she doesn't have the language) to improve it on her own.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 MIei2 Comprendre els components i les diferents metodologies del procés ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera en educació infantil.
 MIei3 Ser capaç de planificar, avaluar i desenvolupar activitats d’ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera en educació infantil
 MIei4 Utilitzar les habilitats docents bàsiques en l’ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera en educació infantil.
 Aep10 Reflexionar sobre les pràctiques d'aula per innovar i millorar la labor docent. Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu i promoure’l entre els estudiants.
 MIep4 Utilitzar les habilitats docents bàsiques en l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llegua estrangera en l'educació primària.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 MIei2 Comprèn els conceptes de l’ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera.
 MIei3 Duu a terme activitats grupals/individuals, tenint en compte aquells continguts apresos i aplica principis d’innovació.
 MIei4 Prepara activitats estretament relacionades amb aspectes culturals de la llengua anglesa, adaptant-les a l’aula a l’hora de programar les sessions.
 Aep10 Selecciona una eina web 2.0 que pot ajudar a millorar l’ensenyament de l’anglès i, a travès de la col·laboració en grup, planeja la seva aplicació en una tasca docent.
Comprén els principis de la Programació Neuro-Lingüística i de l’Aprenentatge Basat en Tasques i reflexiona sobre el seu impacte tant a la seva pròpia formació com a la formació dels seus futurs estudiants. És conscient de la importància de totes dues metodologies.
 MIep4 Duu a terme el treball en grup i demostra, a través de les seves aportacions i la seva implicació, els coneixements adquirits durant l’assignatura.
Inventa i crea activitats per tal de fomentar l’ús de la llengua estrangera i les posa en pràctica a l’aula d’educació primària.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 Troba nous mètodes per fer les coses
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Comprèn informació i articles de caràcter rutinari

Continguts
Tema Subtema
Communicative use of the foreign language Knowing and relating to the others

The importance of fluency
Communication and learning technologies 2.0 tools we can use in the English class to enhance teaching
Learning and teaching methods for the EFL class - Task-based learning: introduction and experimentation.
- Neuro-linguistic programming tools that can help us enhance our teaching practice

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A10
C1
4 0 4
Activitats d’auto seguiment
Aep10
2 22 24
Treballs col·laboratius.
Aep10
10 20 30
Presentacions / exposicions
Aep10
C1
10 30 40
Treballs
Aep10
C1
10 40 50
Atenció personalitzada
C1
2 0 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activities designed for getting to know each other, for gathering information about the students and for introducing the subject.
Activitats d’auto seguiment
Treballs col·laboratius.
Presentacions / exposicions
Treballs
Atenció personalitzada Personal meetings where we will talk about the subject and about the student to try and orientate her, especially in case of need

Atenció personalitzada
Descripció
For knowing the students even better and for having a better idea of their improvement of their communicative competence in English, we will ask the students to meet the teacher in a small group, at least, once during the year. If the students need to talk to the teacher they will try to reach him/her through moodle and, if they need to, they will ask for an appointment for a personal meeting. The teacher has also some attention to students hours in which s/he will be in the office in room 5 of the 1st floor of Ventura i Gasol building.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Activitats d’auto seguiment
Aep10
Four tasks or reflections related to the contents of the different sessions. 30%
Treballs col·laboratius.
Aep10
Peer-evaluation and self-evaluation of the tasks performed in class. 7%
Presentacions / exposicions
Aep10
C1
Oral presentation in class 28%
Treballs
Aep10
C1
Written paper 35%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Scott Windeatt, David Hardisty, and Diana Eastment, The Internet, 2000, Oxford University Press
Aisha Walker and Goodith White, Technology Enhanced Language Learning, 2013, Oxford University Press
Gordon Lewis, Bringing technology into the classroom, 2010, Oxford University Press
Gordon Lewis, The Internet and Young Learners, 2004, Oxford University Press
Robinson, Ken, School kills creativity, 29/12/2010, http:// www.ted.com/talks/ ken_robinson_says_schoo
Churches, R., & Terry, R., NLP for teachers : how to be a highly effective teacher, 2007, Bancyfelin: Crown House
Terry, R., Churches, R., & Mobbs, A., The NLP toolkit : innovative activities and strategies for teachers, trainers and school leaders., 2009, Bancyfelin: Crown House
Bandler, R., & Grinder, J., Frogs into princes : neuro linguistic programming, 1979, Moab, Utah: Real People Press
, Wikipedia article on mind mapping, 30/12/2010, http:// en.wikipedia.org/wiki/Mind_map
Richards, J. C., & Rodgers, T. S., Approaches and methods in language teaching (2nd ed.), 2001, Cambridge: Cambridge University Press
, Examples of Body Language, 03/01/2011, http:// deltabravo.net/custody/body.php
Maguire, Tom, Surviving a Classroom Presentation, the non verbal way, 03/01/2011, http://www.xtec.net/ %7Ejmaguire/articles/survivin
Rosen, Michael, We're going on a bear hunt, 2009, Barefoot Books

Complementària Gilian Porter Lardousse, Role Play, 1987, Oxford University Press
Colin Campbell and Hanna Kryszewska, Learner-based teaching, 1992, Oxford University Press
Mary Slattery and Jane Willis, English for Primary Teachers, 2001, Oxford University Press
Lightbown, Patsy; Spada, Nina Margaret, How languages are learned, 2006, Oxford University Press

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
CONEIXEMENT I ÚS DE LA LLENGUA ESTRANGERA II/11904202


 
Altres comentaris
Attendance is not only compulsory, but a very important part of the subject: no attendance means no use of the language and no experiencing of the proposed activities and, therefore, no proper learning. Students should come to every class, if possible. Participation is basic. The more you participate the more you'll learn. How much you improve as an English speaker and as an English teacher will highly depend on this.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent