DADES IDENTIFICATIVES 2017_18
Assignatura (*) DIDÀCTICA DE LA LLENGUA ESTRANGERA Codi 11904204
Ensenyament
Doble titulació de Grau d'Educació Infantil i d'Educació Primària (2013)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Quart AN
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Filologies Romàniques
Coordinador/a
LOCKHART DOMEÑO, EDWARD ALVAR
Adreça electrònica edwardalvar.lockhart@urv.cat
Professors/es
LOCKHART DOMEÑO, EDWARD ALVAR
Web
Descripció general i informació rellevant Donat que els alumnes en cursar l’assignatura ja hauran realitzat el seu Practicum I, s’analitzaran els principals continguts del procés d’ensenyament-aprenentatge de la llengua anglesa, tenint en compte l’experiència assolida en el practicum. Igualment s’adquiriran coneixements dels principis fonamentals (metodologies) d’ensenyament de la llengua anglesa, així com tècniques i activitats per aplicar a l’aula.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 MIei1 Conèixer les principals corrents didàctiques de l’ensenyament de les llengües estrangeres i la seva aplicació a l’aula d’educació infantil.
 MIei2 Comprendre els components i les diferents metodologies del procés ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera en educació infantil.
 MIei3 Ser capaç de planificar, avaluar i desenvolupar activitats d’ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera en educació infantil
 MIei4 Utilitzar les habilitats docents bàsiques en l’ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera en educació infantil.
 MIep1 Conèixer les principals corrents didàctiques de l'ensenyament de les llengües estrangeres i la seva aplicació a l'aula d'educació primària.
 MIep2 Compendre els components i les diferents metodologies del procés d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera a l'educació primària.
 MIep3 Ser capaç de planificar, avaluar i desenvolupar activitats d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera a l'educació primària.
 MIep4 Utilitzar les habilitats docents bàsiques en l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llegua estrangera en l'educació primària.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B8 Gestionar projectes tècnics o professionals.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 MIei1 Reflexiona sobre les teories del llenguatge actuals.
 MIei2 Comprèn els conceptes de l’ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera.
 MIei3 Comprèn i avalua les diferents metodologies d’un idioma com la llengua estrangera.
Dissenyar unitats didàctiques i desenvolupar activitats d’ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera.
Duu a terme activitats grupals/individuals, tenint en compte aquells continguts apresos i aplica principis d’innovació.
 MIei4 Desenvolupa les destreses docents bàsiques en l’ensenyament-aprenentatge de un idioma com a llengua estrangera.
 MIep1 Reflexiona sobre les teories del llenguatge actuals.
 MIep2 Entén els concepetes de l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
 MIep3 Entén i avalua les diferents metodologies d'un idioma com a llengua estrangera.
Dissenya unitats didàctiques i desenvolupa activitats d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
Duu a terme activitats grupals/individuals, tenint en compte els continguts culturals apresos i aplicant principis d’innovació.
 MIep4 Desenvolupa les habilitats docents bàsiques en l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
 B3 Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
 B8 Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C6 Identifica necessitats de formació

Continguts
Tema Subtema
1- A brief history of the language teaching.
2- 19th century


3- 1880 /1980






4- Requirements for a method





5- Content Based Instruction

6- CLIL - AICLE

Grammar Translation method

The Reforma movement
The Direct Method

Reading Method
Audiolingual Method
Notional Functional method

Comunicative method
Silent way
Suggestopedia
TPR (Total Physical Response)
Community language learning









7- El Marc europeu comú de referències per a les llengües.






- Principis, objectius, continguts, nivells.
- L’aprenentatge per competències comunicatives.


8- Estratègies i tècniques d’ensenyament a l’educació Primària

- Jocs de rols.
- Simulacions globals.
- Activitats lúdiques.
- Dramatitzacions.
- Tasques i projectes d’aprenentatge (PBL).
9- Anàlisi dels materials disponibles. - Els materials autèntics i concebuts amb finalitats didàctiques.
- Els suports: adaptació a situacions d'aprenentatge comunicatives; elaboració d’exercicis i activitats.
- Us i elaboració de material multimèdia.
- Recerca d’informació
10. L’avaluació.

- Continguts i procediments.
- Competència comunicativa.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
MI2
4 2 6
Sessió Magistral
MI2
16 20 36
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
MI4
B3
10 20 30
Debats
C3
3 3 6
Pràctiques a través de TIC
B1
5 10 15
Treballs
MI3
B2
12 21 33
Presentacions / exposicions
MI4
5 15 20
Atenció personalitzada
C6
2 2 4
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a fer que els alumnes siguin conscients i rescatin el coneixement previ que tenen dels conceptes a treballar a l'assignatura. Igualment es realitzara una presentacio de la mateixa aixi com del treball a realitzar durant el curs.
Sessió Magistral Presentacions on s'exemplificaran el conceptes treballats. Les presentacions es realitzaran de manera oral i amb suport power point. Habitualment seran d'algun tema sobre el que s'ha fet treball escrit.
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes Analis i resolucio de situacions de caire didactic relacionades amb aspectes teorics i practics desenvolupats a les sessions de classe magistral degudament justificades i detallades.
Debats Debat de temes concrets referents a les presentacions/exposicions i lligats amb els cocntinguts treballats.
Pràctiques a través de TIC El treball preten sintetitzar la reflexio de l'estudiant i servir de compilacio del material treballat i desenvolupat aixi com d'aprofundiment en algun tema. Es valorara la qualitat, la innovacio de la informacio aixi com l'esperit critic i constructiu.
Treballs
Presentacions / exposicions
Atenció personalitzada Descrita al pas 6.

Atenció personalitzada
Descripció
Els alumnes disposen d'hores d'atencio pel seguiment i supervisio del treball individual i en grup. Respon igualment a les demandes dels dubtes dels estudiants que no es puguin treballar a classe ni a traves de la bibliografia o altres fonts competents. Inicialment s'establira contacte via mail per posteriorment fixar una trobada.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Sessió Magistral
MI2
Theoretical exam related to the contents of the subject. 20%
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
MI4
B3
The learners will have to prepare, in groups, a module plan in a way that they show they have gained the different competences worked throughout the subject. 40%
Pràctiques a través de TIC
B1
The learners will have to do some activities online (Flipped Classroom) that will be essential for the work that will be done in class. These will be compulsory and if the student doesn't do them, this could have negative consequences in their grades.
Treballs
MI3
B2
The students will have to make a summary and answer some questions related to a text of importance to the subject.
20%
Presentacions / exposicions
MI4
The students, in pairs (or in case in groups of three) will present an activity to be used with children for teaching English. This activity will be of good quality and they will have to show that they know how to manage the class. 20%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

This subject is practical and the students must prove their knowledge of it through their participation and the different tasks they must submit.

None of the tasks weights more than half of the final grade, so none of the tasks is essential to pass the subject.

After each task, the students will receive the corresponding feedback that will enable them to improve but they will NOT be able to resubmit the task.

The final grade will be calculated out of a formula. This consists on the addition of all the tasks and a daily task done regarding the things worked in class. We will then calculate this same value and multiply it for the % of attendance. We will add both results and divide them by two.

This is:

- if student A has a 10 as a result the different tasks but has attended to 75% of the lessons, this student will have a final grade of: 8,75 that comes from: ((10) + (10 75%)) / 2 = 8,75

- if student B has a 5 as a result of the different tasks but has attended a 100% of the lessons, this student will have a final grade of: 5 that comes from: ((5) + (5 100%)) / 2 = 5

- if student C has a 7 as a result of the different tasks but has attended a 10% of the lessons, this student will have a final grade of: 3,85 that comes from: ((7) + (7 10%)) / 2 = 3,85

Note that

if we find plagiarism

in any of the tasks

the student will NOT be allowed to present any other task, and he or she will DIRECTLY FAIL the subject.

Depending on the case we might even proceed to file a report of the conduct.

All the works presented in this subject must be original and must be created with the students own command of English (the use of translation tools for translating paragraphs, sentences or expressions OR the correction of the tasks by anyone who is not the own student will also be considered plagiarism).

D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.


Fonts d'informació

Bàsica

REFERÈNCIES BIBLIOGRÀFIQUES BÀSIQUES

ELLIS, R (1997) Understanding Second Language Acquisition. OUP

ELLIS, R (2001) The Study of Second Language Acquisition. OUP

GASS, S & SELINKER, L (2001) Second Language Acquisition: An
Introductory Course. Second Edition. Lawrence Erlbaum Associates.

ISBN: 0-8058-3527

HALLIWELL, S (1992) Teaching children in the primary classroom. LONGMAN

LEWIS, G (2009) Bringing technology into the classroom OUP

LIGHTBOWN, Patsy M & SPADA, Nina (2006) How languages are learned, Revised edition OUP

RICHARDS, J & RODGERS,T (1984) Approaches and methods in language teaching. OUP

SCRIVENER, J (2005) Learning Teaching. Macmillan Books for Teachers.

STERN, H.H. (1983) Fundamental concepts of language teaching. OUP

Departament d’Educació. Generalitat de Catalunya. CURRICULUM EDUCACIÓ PRIMÀRIA (Anglès). 2009

DOCUMENTS

Content and Language Integrated Learning (CLIL) at School in Europe

Eurydice. The information network on education in Europe

· Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment.Strasbourg: Council of Europe, 2001.

 

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent