DADES IDENTIFICATIVES 2021_22
Assignatura (*) DIDÀCTICA DE LA LLENGUA ESTRANGERA Codi 11904204
Ensenyament
Doble titulació de grau en Educació Infantil i d'Educació Primària (2013)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
6 Optativa Quart AN
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Filologies Romàniques
Coordinador/a
ROURA PLANAS, SERGI
Adreça electrònica sergi.roura@urv.cat
Professors/es
ROURA PLANAS, SERGI
Web
Descripció general i informació rellevant

A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2021-22. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura. Donat que els alumnes en cursar l’assignatura ja hauran realitzat el seu Practicum I, s’analitzaran els principals continguts del procés d’ensenyament-aprenentatge de la llengua anglesa, tenint en compte l’experiència assolida en el practicum. Igualment s’adquiriran coneixements dels principis fonamentals (metodologies) d’ensenyament de la llengua anglesa, així com tècniques i activitats per aplicar a l’aula.


Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 MIei1 Conèixer les principals corrents didàctiques de l’ensenyament de les llengües estrangeres i la seva aplicació a l’aula d’educació infantil.
 MIei2 Comprendre els components i les diferents metodologies del procés ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera en educació infantil.
 MIei3 Ser capaç de planificar, avaluar i desenvolupar activitats d’ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera en educació infantil
 MIei4 Utilitzar les habilitats docents bàsiques en l’ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera en educació infantil.
 MIep1 Conèixer les principals corrents didàctiques de l'ensenyament de les llengües estrangeres i la seva aplicació a l'aula d'educació primària.
 MIep2 Compendre els components i les diferents metodologies del procés d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera a l'educació primària.
 MIep3 Ser capaç de planificar, avaluar i desenvolupar activitats d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera a l'educació primària.
 MIep4 Utilitzar les habilitats docents bàsiques en l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llegua estrangera en l'educació primària.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B8 Gestionar projectes tècnics o professionals.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 MIei1 Reflexiona sobre les teories del llenguatge actuals.
 MIei2 Comprèn els conceptes de l’ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera.
 MIei3 Comprèn i avalua les diferents metodologies d’un idioma com la llengua estrangera.
Dissenyar unitats didàctiques i desenvolupar activitats d’ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera.
Duu a terme activitats grupals/individuals, tenint en compte aquells continguts apresos i aplica principis d’innovació.
 MIei4 Desenvolupa les destreses docents bàsiques en l’ensenyament-aprenentatge de un idioma com a llengua estrangera.
 MIep1 Reflexiona sobre les teories del llenguatge actuals.
 MIep2 Entén els concepetes de l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
 MIep3 Entén i avalua les diferents metodologies d'un idioma com a llengua estrangera.
Dissenya unitats didàctiques i desenvolupa activitats d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
Duu a terme activitats grupals/individuals, tenint en compte els continguts culturals apresos i aplicant principis d’innovació.
 MIep4 Desenvolupa les habilitats docents bàsiques en l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
 B3 Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
 B8 Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C6 Identifica necessitats de formació

Continguts
Tema Subtema

1. Introduction to the history of second/foreign language teaching.
3. Planning and preparing young learner lessons.
4. Teaching foreign languages to young learners.
5. Assessing young learner learning through classroom-based assessment.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
MI2
4 2 6
Resolució de problemes, exercicis
20 35 55
Fòrums de debat
10 15 25
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
10 30 40
Fòrums de debat
10 10 20
Atenció personalitzada
C6
2 2 4
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introductory activities- Introduction of the field and the different topics.
Resolució de problemes, exercicis Problem solving, exercises- Students will have to analyse some practical cases according to the theory studied. This will also be part of the final mark.
Fòrums de debat Forums of debate- The class will have a space where the teacher will post reflections and questions about the topics studied.
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Reading written documents and graphs- The students will have to read many articles and boock chapters related to the topics.
Fòrums de debat Forums of debate- The course will have forums related to all the topics studied in class to share ideas and raise questions.
Atenció personalitzada Personal attention- Students will be in touch with the teacher on a regular basis.

Atenció personalitzada
Descripció

Students will receive personal attention, both during the sessions and whenever they need it during the office hours or online.  


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis
Problem solving, exercises- The student will have to analyse some real situations related to the different topics. 40%
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
Reading written documents and graphs- The students will have to sit an exam in which the student will have to reflect his/her understadning of all the different theories and approaches studied during the course 60%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

The second call will consist of the same type of test/activities than the first call.


Fonts d'informació

Bàsica

The students will be provided with the readings at the beginning of the semester. 

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent