DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) COMPETÈNCIA COMUNICATIVA I INTERCULTURAL EN LLENGUA ESTRANGERA Codi 11904205
Ensenyament
Doble titulació de grau en Educació Infantil i en Educació Primària (2013)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Cinquè AN
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
ESPADA SANCHEZ, ANA ISABEL
Adreça electrònica anaisabel.espada@urv.cat
Professors/es
ESPADA SANCHEZ, ANA ISABEL
Web
Descripció general i informació rellevant <div><p>&nbsp;As education becomes increasingly globalized, those entering the profession are expected to possess the necessary skills and competencies that prepare them to work in a changing educational environment. This means that there will be a greater focus on cross-curricular and task-based learning. The transversal profile of primary teachers supplies you with an asset for the teaching of CLIL, provided your language command and specific CLIL teaching skills are firmly grounded. On this course, students will be introduced to CLIL as an approach as well as delving deeper into the beliefs and mechanisms within it. Students will gain first-hand experience of implementing the concept with practical applications and reflections on its benefits for the learner and institution.</p></div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 MIep3 Ser capaç de planificar, avaluar i desenvolupar activitats d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera a l'educació primària.
 MIep4 Utilitzar les habilitats docents bàsiques en l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llegua estrangera en l'educació primària.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 MIep3 Duu a terme activitats grupals/individuals, tenint en compte els continguts culturals apresos i aplicant principis d’innovació.
 MIep4 Inventa i crea activitats per tal de fomentar l’ús de la llengua estrangera i les posa en pràctica a l’aula d’educació primària.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada

Continguts
Tema Subtema
1- Introduction to CLIL



1.1 What is CLIL?
1.2 Definitions of CLIL
1.3 CLIL Models and Contexts in Primary Education
1.4 Subject and Language teachers’
roles and feedback
2- CLIL Framework 2.1 Do Coyle’s 4Cs
2.2 Content: Teaching Objectives /
Learning outcomes
2.3 Communication: 3As tools
2.4 Cognition: Bloom’s Taxonomy
2.5 Culture
2.6 Key Competences
2.7 The Three Dimensions of CLIL:conceptual, language and procedural
3- Planning and designing a CLIL unit 3.1 Reflecting on the CLIL theoretical and practical framework
3.2 Analyzing CLIL Planning examples
3.3 Assembling materials and sequencing
tasks:
3.4 Scaffolding: Guiding Input and Supporting Output
3.5 Auditing your work: Cummins Matrix
3.6 Assessment: Summative /Formative/Peer
4-Collaborative Learning 4.1 Analyzing Kagan’s cooperative structures
4.2 Using Cooperative Structures

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
C1
9 8 17
Resolució de problemes, exercicis
MIep3
C1
10 20 30
Treballs
MIep3
C1
20 20 40
Seminaris
MIep3
C1
10 15 25
Presentacions / exposicions
MIep4
C1
10 25 35
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Course presentation
Sessió Magistral Presentation of theory, methodologies and approaches
Resolució de problemes, exercicis Putting the CLIL theory into practice
Treballs Various activities and individual didactic planning for the teaching of CLIL sessions
Seminaris Hands-on work on theory, methodologies and approaches to CLIL
Presentacions / exposicions Oral presentations with visual support
Atenció personalitzada Face-to-face or online tutorial to solve doubts

Atenció personalitzada
Descripció
Face-to-face or online tutorial to solve doubts

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis
MIep3
C1
Teamwork collaboration and individual class participation 30%
Treballs
MIep3
C1
Didactic unit planning, in pairs 20%
Presentacions / exposicions
MIep4
C1
Group work / presentation 20%
Altres  

Learning Log, Individual learning process reflection

30%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

The resit exam will include questions concerning the content (practical and theoretical) dealt with during the course.


Fonts d'informació

Bàsica
  • Ball, Ph., Kelly, K., and Clegg, J., (2015). Putting CLIL into Practice. Oxford Handbooks
  • Coyle, D., Hood, P., & Marsh, D. (2010). Content and language integrated learning. Ernst Klett Sprachen.
  • Coyle, D. (2006). “Developing CLIL: Towards a Theory of Practice”. In: CLIL in Catalonia, from Theory to Practice. APAC Monographs, 6, 5-29. Barcelona: APAC.
  • Escobar Urmeneta, C. (2016). Aprendizaje integrado de contenidos y lengua. En D. Masats y L.
  • Lasagabaster, R., Ruiz, Y., (2010) CLIL in Spain: Implementation, Results and Teacher Training. Cambridge Scholars Publishing.
  • Nussbaum (Ed.), Enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras en educación secundaria obligatoria (pp.85-111)
  • Pladevall-Ballester, E. and Vallbona A. (2016). CLIL in minimal input contexts: development of receptive skills in early L2 learning. System, 58:37-48.
Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent