DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura HISTÒRIA MODERNA UNIVERSAL I Codi 12071105
Ensenyament
Història de l´Art (2001)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Obligatòria Segon Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Història i història d'art
Coordinador/a
ROVIRA GÓMEZ, SALVADOR JOAN
Adreça electrònica salvadorjoan.rovira@urv.cat
Professors/es
ROVIRA GÓMEZ, SALVADOR JOAN
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant Els criteris d'avaluació són comuns per a tots els temes: les preguntes curtes es refereixen a dades i aspectes específics de les obres, creadors, tipologies i períodes. En els comentaris d'imatges es valora la identificació dels aspectes propis de la cultura artística, el període, la cronologia, el lloc i l'autor. En tots els casos se valora l'ús correcte de la terminologia, la capacitat de raonament i el coneixement de dades.

Competències
Codi  

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències

Continguts
Tema Subtema
1. El punt de partida: el regnat de Ferran II (1479-1516) -
2. La marginació de Catalunya (1519-1599) -
3. Resistència i trencament (1599- 1652) -
4. Neoforalisme i remensa (1652 - 1700) -
5. La cultura catalana -
6. La Guerra de Successió -

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
36 48 84
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
14 16 30
Estudis previs
0 4 4
Treballs
0 4 4
 
Atenció personalitzada
6 0 6
 
Proves pràctiques
4 0 4
Proves de Desenvolupament
4 12 16
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Plantejament del sentit de la història local de la Corona d'Aragó, fent especial èmfasi en les contribucions de la història local, la història regional i "nacional" en la formació de l'historiador. Es farà especial èmfasi en l'explicació del pas de l'època medieval a la moderna.
Sessió Magistral Les classes magistrals consisteixen en les explicacions dels temes, i de tots els apartats i epígrafs que tenen els alumnes en el temari.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Durant els dies previstos de pràctiques, es durà a terme l'anàlisi i el comentari de mapes i textos de la història Moderna de la Corona d'Aragó, que s'empraran per a recolzar l'explicació dels temes. Així mateix es donaran les pautes oportunes per a realitzar els dits comentaris i s'avaluaran a través de les proves oportunes.
Estudis previs En un assignatura de continguts com aquesta, i amb una amplia i complexa bibliografia, l’alumne haurà de dur a terme una tasca sistemàtica de lectura del manual, i dels llibres concrets de la bibliografia específica.
Treballs Elaboració de treballs voluntaris sobre aspectes concrets o generals que es proposaran en el seu moment a l'aula per tal de representar un recolzament a l'explicació.

Atenció personalitzada
 
Treballs
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Atenció personalitzada
Proves pràctiques
Proves de Desenvolupament
Descripció
Tutoria individualitzada de seguiment: Serà realitzada per a comentar aspectes concrets a un alumne. Tutoria per grups: Es realitzaran després de la correcció de proves i treballs per comentar aspectes generals a destacar, i errors que tots aquells hagin comès. Pretén ésser una ajuda en els inicis de l'assignatura i anar resolent problemes i errors a mida que aquests es vagin presentant, de manera que l'alumne pugui assolir el curs i els objectius plantejats inicialment de manera satisfactòria.

Avaluació
  Descripció Pes
Proves pràctiques S'establiran a l'¡nici de curs. Es valorarà especialment la creativitat que demostri l'alumne, i la manera de combinar les explicacions ofertes a l'aula amb els coneixements adquirits a través de manuals diversos. 20%
Proves de Desenvolupament Seran un total de dos, distribuïdes al llarg del curs. En aquestes proves s'avaluarà la capacitat de l'alumne de desenvolupar un discurs clar i coherent dels temes tractats a l'aula. Es valorarà especialment si el dit alumne fonamenta i desenvolupa la seva resposta sobre altres fonts d'informació, mostrades a classe, o recollides per pròpia iniciativa. 80%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

DD. AA.: Història de Catalunya, editorial Salvat

DD.AA.: Biografies catalanes, Editorial Vicens Vives

GARCIA CÁRCEL, R.: Historia de Cataluña, siglos XVI-XVII, 2 volums, editorial Ariel, Barcelona, 1985.

Complementària

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
HISTÒRIA MODERNA UNIVERSAL I/12081008