DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) ART CATALÀ II Codi 12071112
Ensenyament
Història de l'Art (2001)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Obligatòria Tercer Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Història i Història de l'Art
Coordinador/a
CARBONELL PALLARÉS, JORGE ANGEL
Adreça electrònica jorgeangel.carbonell@urv.cat
Professors/es
CARBONELL PALLARÉS, JORGE ANGEL
Web
Descripció general i informació rellevant Anàlisi general de l'art català modern i contemporani

Competències
Codi  
A1 Demostrar coneixement i comprensió de les coordenades espai-temporals (diacronia i sincronia) i dels límits i interrelacions geogràfiques i culturals de la història de l’Art
A3 Visió diacrònica regional y complerta dels fenòmens artístics territorials.
A5 Ha de demostrar coneixement i comprensió de les diferents metodologies d’aproximació a la Història de l’Art i de la seva contingència històrica (Historiografia de l’Art)
A6 Ha de demostrar coneixement i comprensió sistemàtic i integrat del fet artístic: teoria i pensament estètic, diferents llenguatges, procediments i tècniques de la producció artística al llarg de la història.
A7 Ha de demostrar coneixement i comprensió de les principals fons literàries i documentals de la Història de l’Art.
A8 Ha de demostrar coneixement i comprensió d’iconografia, aspecte essencial per a la interpretació de les imatges.
A9 Ha de demostrar coneixement i comprensió la història i les problemàtiques actuals de la conservació, criteris de restauració i gestió del patrimoni històric, artístic i cultural.
A17 Ha de demostrar habilitat en la metodologia científica en història de l’art: estats de la qüestió, anàlisis integrals de l’obra d’art, replantejament de problemes , recerca d’informació inèdita, plantejament d’hipòtesis, processos crítics de síntesis, formulació ordenada de conclusions.
A19 Ha de demostrar habilitat en interpretar i utilitzar els gràfics, dibuixos, fotografies, imatges en moviment, informàtica. (Coneixements instrumentals aplicats a la Història de l’Art)
B1 Aprendre a aprendre
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
B9 Interdisciplinarietat (humanitats): Filosofia, Història de l’Estètica, llengües antigues, Semiòtica, Història de les Arts Escèniques, Història de la Música, Mitologia, Història de les Grans Religions, Sociologia i Antropologia.
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer l'evolució de l'art català des del segle XVI fins a l'actualitat. A1
A3
A6
B1
B3
B4
B9
C1
C2
C5
Saber fer una anàlisi interpretativa des de les diverses metodologies de la nostra disciplina de les obres del període i territori que tractem. A5
A7
A8
A17
A19
B2
B3
B4
C1
C2
C5
Ser responsable de la necessitat de conèixer l'art produït al nostre país al llarg de la història. A3
A6
A9
B3
B6
B9
C1
C2
C5

Continguts
Tema Subtema
El renaixement -Les arts plàstiques
-L'arquitectura
El barroc a Catalunya -Les arts plàstiques
- Arquitectura i urbanisme
El segle XIX - L'academicisme
- El romanticisme
- El realisme
- El modernisme
El segle XX -El noucentisme
-Les primeres avantguardes
-La represa després de la Guerra civil
-L'art de la segona meïtat del segle XX
-Les darreres tendències
Renaixement -Les arts plàstiques
-L'arquitectura

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
5 0 5
 
Sessió Magistral
30 60 90
Pràctiques de camp/sortides
14 0 14
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
5 15 20
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Exposició del temari i del treball que ha de fer l'alumne al llarg del quatrimestre.
Sessió Magistral Exposició del contingut del temari amb suport audiovisual
Pràctiques de camp/sortides Visites a museus, exposicions i monuments.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Atenció personalitzada
Descripció
Consulta de dubtes del contingut impartit a les classes. Orientació bibliogràfica i metodològica. Seguiment del treball de l'alumne.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica AA.VV., Ars Cataloniae, Curial, Barcelona, 2001
AA.VV., Història de l'Art Català, Ed. 62, Barcelona, 1981
AA.VV., Historia del Arte Hispánico, Alhambra, Madrid, 1987
Cirici, A., L'Arquitectura catalana, Teide, Barcelona, 1975
AA. VV., Suma Artis. Historia General del Arte, Espasa-Calpe, Madrid, 1993

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
ART CATALÀ I/12071111
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent