Codi |
|
A1 |
Demostrar coneixement i comprensió de les coordenades espai-temporals (diacronia i sincronia) i dels límits i interrelacions geogràfiques i culturals de la història de l’Art |
A2 |
Visió diacrònica general de la història de l’Art universal. |
A3 |
Visió diacrònica regional y complerta dels fenòmens artístics territorials. |
A4 |
Coneixements particulars i optatius de la Història de l'Art |
A5 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió de les diferents metodologies d’aproximació a la Història de l’Art i de la seva contingència històrica (Historiografia de l’Art) |
A6 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió sistemàtic i integrat del fet artístic: teoria i pensament estètic, diferents llenguatges, procediments i tècniques de la producció artística al llarg de la història. |
A7 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió de les principals fons literàries i documentals de la Història de l’Art. |
A8 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió d’iconografia, aspecte essencial per a la interpretació de les imatges. |
A9 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió la història i les problemàtiques actuals de la conservació, criteris de restauració i gestió del patrimoni històric, artístic i cultural. |
A10 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió de museologia i museografia. |
A11 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió sobre documentació, composició de materials i tècniques constructives dels bens artístics mobles i immobles. |
A12 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió sobre el mercat de l’art: antiquariat, galeries, taxació i mecenatge-. |
A13 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió general de la Història Universal |
A17 |
Ha de demostrar habilitat en la metodologia científica en història de l’art: estats de la qüestió, anàlisis integrals de l’obra d’art, replantejament de problemes , recerca d’informació inèdita, plantejament d’hipòtesis, processos crítics de síntesis, formulació ordenada de conclusions. |
A18 |
Ha de demostrar habilitat en gestió de col·leccions d’art: inventari, documentació, catalogació, comissariat, exposicions i difusió d’art. |
A19 |
Ha de demostrar habilitat en interpretar i utilitzar els gràfics, dibuixos, fotografies, imatges en moviment, informàtica. (Coneixements instrumentals aplicats a la Història de l’Art) |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B9 |
Interdisciplinarietat (humanitats): Filosofia, Història de l’Estètica, llengües antigues, Semiòtica, Història de les Arts Escèniques, Història de la Música, Mitologia, Història de les Grans Religions, Sociologia i Antropologia. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Acostar-se a l'art cinematogràfic estudiant les manifestacions i concepcions des de mitjans segle xx fins a l'actualitat. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A17 A18 A19
|
B3 B9
|
C2 C5
|
Conèixer un dels arts més influents, en tots els àmbits, des del naixement. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A17 A18 A19
|
B3 B9
|
C5
|
Tema |
Subtema |
1.Anàlisi cinematogràfica
|
1.1 Anàlisi del contingut
1.2 Anàlisi contextual
|
2. Història del cinema. Del cinema clàssic a l'actualitat |
2.1L'època daurada del cinema americà (anys 50-60)
2.2 Els nous cinemes
2.2.1La Nouvelle Vague
2.2.2 Free Cinema britànic
2.2.3 El nou cinema alemany
2.2.4 Cinema Nuovo italià
2.2.5 El nou cinema espanyol
2.2.6 Cinema independent americà
2.2.7 Els altres cinemes europeus
2.3 Noves tecnologies i crisi cinematogràfica
2.4 Els cinemes perifèrics
2.4.1 Àsia
2.4.2 Amèrica Llatina
2.4.3 Àfrica
2.5 Cinema actual
2.6 Cinema espanyol. De la democràcia a l'actualitat |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
40 |
40 |
80 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
30 |
45 |
|
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
20 |
22 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
El professor introduirà els continguts del curs. |
Sessió Magistral |
El professor anirà aprofundint en els temes de l'assignatura, al llarg del curs |
Pràctiques a laboratoris |
S'haurà de fer un comentari de cada film visionat a classe de pràctiques. |
|
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Sessió Magistral |
|
Descripció |
El professor resoldrà totes les dubtes que punguin sorgir en el temps de despatx d'atenció a l'alumne, com també per e-mail. |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a laboratoris |
Es ralitzaran comentaris dels films visionats en horari de pràctiques |
40% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Es ralitzarà una prova final consistent en 20 preguntes curtes sobre els temes tractats a classe |
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòra serà igual que la primera. |
Bàsica |
|
CASETTI, Francesco y di CHIO Federico, Cómo
analizar un film,
Paidós, Barcelona, 1991. CASETTI, Francesco, Teorías del cine, Cátedra, Madrid, 1994. ELENA, Alberto, Los cines periféricos.
África, Oriente Medio, India, Paidós, Barcelona, 1999. FONT, Doménec, Paisajes de la
modernidad. Cine europeo, 1960-1980, Paidós, Barcelona, 2002. GONZÁLEZ, Juan
F., Aprender a ver cine,
Rialp, Madrid, 2004. ROMAGUERA, Joaquim y ALSINA, Homero.
(comps.), Textos y manifiestos del Cine, Cátedra, Madrid, 1993. SÁNCHEZ NORIEGA, J. Luis, Historia del
cine,
Alianza, Madrid, 2002. |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
HISTÒRIA DEL CINEMA I/12072015 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
HISTÒRIA DEL CINEMA I/12072015 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ART DEL SEGLE XIX A ESPANYA/12073206 |
|
|