Code |
|
A1 |
Demostrar coneixement i comprensió de les coordenades espai-temporals (diacronia i sincronia) i dels límits i interrelacions geogràfiques i culturals de la història de l’Art |
A2 |
Visió diacrònica general de la història de l’Art universal. |
A3 |
Visió diacrònica regional y complerta dels fenòmens artístics territorials. |
A4 |
Coneixements particulars i optatius de la Història de l'Art |
A5 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió de les diferents metodologies d’aproximació a la Història de l’Art i de la seva contingència històrica (Historiografia de l’Art) |
A6 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió sistemàtic i integrat del fet artístic: teoria i pensament estètic, diferents llenguatges, procediments i tècniques de la producció artística al llarg de la història. |
A7 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió de les principals fons literàries i documentals de la Història de l’Art. |
A8 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió d’iconografia, aspecte essencial per a la interpretació de les imatges. |
A9 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió la història i les problemàtiques actuals de la conservació, criteris de restauració i gestió del patrimoni històric, artístic i cultural. |
A10 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió de museologia i museografia. |
A11 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió sobre documentació, composició de materials i tècniques constructives dels bens artístics mobles i immobles. |
A12 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió sobre el mercat de l’art: antiquariat, galeries, taxació i mecenatge-. |
A13 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió general de la Història Universal |
A17 |
Ha de demostrar habilitat en la metodologia científica en història de l’art: estats de la qüestió, anàlisis integrals de l’obra d’art, replantejament de problemes , recerca d’informació inèdita, plantejament d’hipòtesis, processos crítics de síntesis, formulació ordenada de conclusions. |
A18 |
Ha de demostrar habilitat en gestió de col·leccions d’art: inventari, documentació, catalogació, comissariat, exposicions i difusió d’art. |
A19 |
Ha de demostrar habilitat en interpretar i utilitzar els gràfics, dibuixos, fotografies, imatges en moviment, informàtica. (Coneixements instrumentals aplicats a la Història de l’Art) |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B9 |
Interdisciplinarietat (humanitats): Filosofia, Història de l’Estètica, llengües antigues, Semiòtica, Història de les Arts Escèniques, Història de la Música, Mitologia, Història de les Grans Religions, Sociologia i Antropologia. |
B14 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectives |
Competences |
Knowing one of the most influential arts at all levels, from birth until the present. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A17 A18 A19
|
B3 B9
|
C3 C5
|
Approach to art and film student demonstrations since the mid-twentieth century conceptions to the present. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A17 A18 A19
|
B3 B4 B9
|
C2 C3 C5
|
Distinguish between art cinema and film consumption |
A2 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A17 A18 A19
|
B3 B4 B9 B14
|
C3
|
Topic |
Sub-topic |
1. Film Analysis |
1.1 Content Analysis
1.2 Contextual Analysis |
2. History of Cinema. From classic films to the present |
2.1 The golden age of American cinema
2.2 The new theaters
2.2.1 La Nouvelle Vague
2.2.2 British Free Cinema
2.2.3 The new German cinema
2.2.4 Italian Nuovo Cinema
2.2.5 Other European cinemas
2.2.6 Independent American Film
2.3 Peripherals cinemas
2.3.1 The Asian cinema
2.3.2 Latin American Cinema
2.3.3 African Cinema
2.5 The Current Cinema
2.5.1 The current film in the United State
2.5.2 The current European cinema |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
|
Lecture |
|
3 |
0 |
3 |
Practicums/Case studies |
|
24 |
12 |
36 |
Debates |
|
12 |
12 |
24 |
Assignments |
|
0 |
24 |
24 |
Field work/trips |
|
12 |
6 |
18 |
Scientific and/or public events |
|
6 |
9 |
15 |
|
Personal tuition |
|
12 |
0 |
12 |
|
Objective multiple-choice tests |
|
2 |
15 |
17 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
The teacher will introduce the program of the course and give guidelines to follow during the course. |
Lecture |
Explained the theme of the film analysis with special interest in contextual analysis and then develop the work. |
Practicums/Case studies |
Each subject studied film history through a film specifically related to the topic, which screened in the classroom. |
Debates |
Every film screened in class, students learn through a discussion of the context in which the film was made. |
Assignments |
With all the data from the screening and discussion are some brief comments (1 page) analysis of cinematographic films studied. |
Field work/trips |
To learn the research work on a film periodical emptying a year and a day since. |
Scientific and/or public events |
Will attend the course in which produexin film events in the area as the FEC Festival, the Festival activities or REC Classroom Film URV. |
|
Personal tuition |
Introductory activities |
Assignments |
Field work/trips |
|
Description |
The teacher resolved in hours of tutoring in the office all questions concerning the program and all consultations carried out by email.
Also will be discussed in class and guide the outcome of the work done individually.
Equally fierce Practices in hours in office, attending to the problems and guiding the research and presentation of results. |
|
|
Description |
Weight |
Assignments |
We appreciate all comments of the films viewed in class. |
15% |
Field work/trips |
We assessed practices periodical emptying. |
23% |
Scientific and/or public events |
We appreciate the comments of the acts which agreed to attend. |
8% |
Objective multiple-choice tests |
The final exam will consist of 50 multiple choice questions on the agenda and projections worked in class. |
54% |
|
Other comments and second exam session |
La segona convocatòra serà igual que la primera. |
Basic |
|
CASETTI, Francesco y di CHIO Federico, Cómo
analizar un film,
Paidós, Barcelona, 1991. CASETTI, Francesco, Teorías del cine, Cátedra, Madrid, 1994. ELENA, Alberto, Los cines periféricos.
África, Oriente Medio, India, Paidós, Barcelona, 1999. FONT, Doménec, Paisajes de la
modernidad. Cine europeo, 1960-1980, Paidós, Barcelona, 2002. GONZÁLEZ, Juan
F., Aprender a ver cine,
Rialp, Madrid, 2004. ROMAGUERA, Joaquim y ALSINA, Homero.
(comps.), Textos y manifiestos del Cine, Cátedra, Madrid, 1993. SÁNCHEZ NORIEGA, J. Luis, Historia del
cine,
Alianza, Madrid, 2002. |
Complementary |
|
|
Subjects that continue the syllabus |
HISTORY OF CINEMA I/12072015 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
HISTORY OF CINEMA I/12072015 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
ART DEL SEGLE XIX A ESPANYA/12073206 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|