Codi |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
C |
|
C |
|
C |
|
Objectius |
Competències |
Coneixer amb rigor i profunditat l'art espanyol del període que tractem. |
A1 A3 A4 A6 A7
|
B1 B4
|
C1 C2 C5
|
Saber fer una anàlisi interpretativa des de les diverses metodologies de la Història de l'Art de l'art peninsular del període que tractem. |
A5 A6 A7 A8 A17 A19
|
B2 B3 B4 B14
|
C1 C2 C5
|
Prendre consiència de la importància del nostre art vuitcentista dins del panorama de l'art europeu del mateix període. |
A2 A3 A6
|
B3
|
C1 C2 C5
|
Tema |
Subtema |
Neoclassicisme i Academicisme |
- El centralisme estètic de l'Acadèmia de Sant Fernando.
- Les arts plàstiques i el neoclassicisme.
-L'arquitectura neoclàssica. |
L'Art del període isabelí: el romanticisme. |
-Historicisme, folklorisme i pintoresquisme.
-Les arts plàstiques.
-Aquitectura: la tradició classicista i els corrents renovadors.
|
La consolidació del realisme els anys del Sexenni democràtic. |
- La il.lustració satírica.
- El realisme militant.
- La introducció de l'estètica barbizoniana en la pintura de paisatge.
- Les reformes urbanístiques.
|
La consolidació del mercat: les primeres galeries i la professionaltizació de la crítica. |
- El realisme anecdòtic.
- El luminisme.
- El paisatgisme ruralista i el naixement de les escoles locals de pintura.
-L'escultura i els encarrecs públics.
-L'urbanisme.
-L'arquitectura del ferro. |
L'Art finisecular: el modernisme. |
- L'assimilació de l'impressionisme.
- El simbolisme.
- La renovació de l'escultura.
- L'arquitectura modernista catalana. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
0 |
4 |
|
Sessió Magistral |
|
36 |
72 |
108 |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
|
16 |
0 |
16 |
Treballs |
|
0 |
20 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del temari de l'assignatura i explicació general del treball que ha de fer l'alumne al llarg del quatrimestre. |
Sessió Magistral |
Exposició amb suport audiovisual del contingut del temari. |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
Visita a museus, exposicions i monuments. |
Treballs |
Treball monogràfic sobre un tema relacionat amb el contingut de l'assignatura. |
|
Sessió Magistral |
Treballs |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
Resolució de dubtes del contingut impartit a les classes. Orientació bibliogràfica i metodològica. Seguiment del treball de l'alumne. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
El treball monogràfic en el qual s'aplicaran els coneixements del contingut del temari i la metodologia escaient. |
100% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
AA.VV., Del Neoclasicismo al Modernismo. Historia del Arte Hispánico, vol.V, Alhambra, Madrid, 1987
Fontbona, F., Del Neoclassicisme a la Restauració. Història de l'Art Català, vol. VI, Ed. 62, Barcelona, 1983
Reyero, C., Freixa, M., Pintura y escultura en España, 1800-1910, Cátedra, Madrid, 1995
Gomez-Moreno, M.E., Pintura y escultura españolas del siglo XIX. Summa Artis. Historia General del Arte, vol.XXXV, Espasa-Calpe, Madrid, 1993
Lissorges, I. (ed.), Realismo y naturalismo en España, en la segunda mitad del siglo XIX, Anthropos, Barcelona, 1988
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
HISTÒRIA CONTEMPORÀNIA UNIVERSAL I/12071107 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ART DEL SEGLE XIX/12071007 | ART BARROC ESPANYOL/12073205 |
|
|