Codi |
|
A1 |
Demostrar coneixement i comprensió de les coordenades espai-temporals (diacronia i sincronia) i dels límits i interrelacions geogràfiques i culturals de la història de l’Art |
A9 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió la història i les problemàtiques actuals de la conservació, criteris de restauració i gestió del patrimoni històric, artístic i cultural. |
A10 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió de museologia i museografia. |
A11 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió sobre documentació, composició de materials i tècniques constructives dels bens artístics mobles i immobles. |
A15 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió general o específic de tècniques historiogràfiques: epigrafia, paleografia, arxivística, diplomàtica, arqueologia. |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
B8 |
Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient |
B10 |
Planificació i organització |
B11 |
Capacitat de lideratge |
B12 |
Motivació per la qualitat |
B13 |
Presa de desicions |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Conèixer què és internet a nivel d'investigació història
Conèixer els límits i avantatges de l'ús de noves tecnologies
Conèixer els paràmetres principals de la Història oral
Conèixer els paràmetres principals de la imatge digital. |
A1 A9
|
B1 B2 B3 B4
|
C3 C4 C5
|
Que l'alumne entengui l'abast que estan tenint les noves tecnologies en el camp de la investigació històrica.
|
A1 A9 A10 A11 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B10 B11
|
C2 C3 C4 C5
|
Que l'alumne adquireixi les aptituds necessàries per escriure treballs historiogràfics, incloent-hi la localització i processament de fonts històriques tant a arxius, biblioteques i hemeroteques, com a través de les noves tecnologies de l'era digital relacionades amb el camp de la història. |
A1 A9
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C4 C5
|
Tema |
Subtema |
1.- Presentació
2.- Esquema de treball
3.- Historia oral com a tècnica de treball.
4.- Extracció d'informació per internet i el seu processament.
5.- Informació escrita, sonora i imatge en format digital.
6.- La imatge digital.
7.- L'ús de programes.
8.- Emmagatzematge de dades.
|
Com extreure dades de biblioteques, hemeroteques, arxius, museus. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
22 |
0 |
22 |
|
Sessió Magistral |
|
80 |
0 |
80 |
|
Atenció personalitzada |
|
40 |
0 |
40 |
|
Proves orals |
|
8 |
0 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Tot el curs és introductori: el món digital i els seus analistes, l'ús de la imatge digital... |
Sessió Magistral |
El curs combinarà sesions magistrals amb classes pràctiques a l'aula multimèdia. |
|
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Proves orals |
|
Descripció |
Aquest és un curs que serà més seminari i pràctica que un seguit de classes magistrals. L'atenció a cada alumne serà àmplia i concreta. |
|
|
Descripció |
Pes |
Activitats Introductòries |
Arxivística
Museus
Biblioteques
Internet
Imatge digital |
10%
10%
10%
10%
10% |
Atenció personalitzada |
Cada setmana |
30% |
Proves orals |
Participació habitual a classe |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Aquest és un curs introductori, però a la vegada s'endinsarà en el món de les noves tecnologies en investigació història de forma concreta. |
Bàsica |
BLAXTER, L, C. HUGHES i M. TIGT, Como se hace una investigación, 2004, Gedisa
AAVV, Fotografia digital, 2006, El Periodico
Arturo Ortiz Wadgymar, Introduccion a la investigación socioeconómica, 1974, Trillas>
Manuel Castells, L'era de la informació, 2003, UOC
Manuel Castells, La galàxia internet, 2002, Plaza & Janés.
Mestres, Josep, Manual d'estil: la redacció i l'edició de textos, 1995, UB
Antonia RIGO, G. GENESCÀ, Tesis i treballs. Aspectes formals, 2000, Eumo
|
|
Complementària |
|
|
|