DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) PRÀCTIQUES EXTERNES Codi 12073233
Ensenyament
Història de l'Art (2001)
Cicle 3r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 0 6 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Història i Història de l'Art
Coordinador/a
RICOMÀ VALLHONRAT, ROSA MARIA
Adreça electrònica josecarlos.suarez@urv.cat
rosamaria.ricoma@urv.cat
Professors/es
SUÁREZ FERNÁNDEZ, JOSÉ CARLOS
RICOMÀ VALLHONRAT, ROSA MARIA
Web
Descripció general i informació rellevant 1. Iniciació al treball aplicat al món de l'art a través de la realització de pràctiques tutoritzades en empreses públiques i institucions culturals. 2. Presa de contacte de l'alumnat amb el món professional.

Competències
Codi  
A9 Ha de demostrar coneixement i comprensió la història i les problemàtiques actuals de la conservació, criteris de restauració i gestió del patrimoni històric, artístic i cultural.
A10 Ha de demostrar coneixement i comprensió de museologia i museografia.
A12 Ha de demostrar coneixement i comprensió sobre el mercat de l’art: antiquariat, galeries, taxació i mecenatge-.
A16 comprensiu dels idiomes moderns, incident en el vocabulari tècnic.
A17 Ha de demostrar habilitat en la metodologia científica en història de l’art: estats de la qüestió, anàlisis integrals de l’obra d’art, replantejament de problemes , recerca d’informació inèdita, plantejament d’hipòtesis, processos crítics de síntesis, formulació ordenada de conclusions.
A18 Ha de demostrar habilitat en gestió de col·leccions d’art: inventari, documentació, catalogació, comissariat, exposicions i difusió d’art.
A19 Ha de demostrar habilitat en interpretar i utilitzar els gràfics, dibuixos, fotografies, imatges en moviment, informàtica. (Coneixements instrumentals aplicats a la Història de l’Art)
B1 Aprendre a aprendre
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B5 Treballar de forma col·laborativa
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Aplicar els coneixements teòrics en casos pràctics en el món de les indústries culturals artístiques de caràcter institucional A9
A10
A12
A16
A17
A18
A19
B1
B2
B3
B4
B5
C2
C5

Procediments de selecció
Procediments
L'alumne indica el museu o institució cultural que prefereix. Entre el professor i l'alumne fan la selecció d'acord amb els interesos de l'alumne i la seva disponibilitat de calendari i d'horari.
Aquesta és la relació de centres amb els que , fins al moment, s'han signat convenis específics i les possibles tasques a realitzar:
· Museu de Valls ( 2 places)
· Museu del Port (1 plaça)
· Museu d’Alcover ( 2 places), possibilitat de treballar en cap de setmana
· Museu de Cambrils ( 2 places), possibilitat de treballar en cap de setmana
· Centre de la Imatge Mas Iglesias, Reus ( 2 places fototeca i 2 places cinemateca)
· Museu d’Art i Història de Reus (sense concretar)
· Museu Comarcal del Montsià ( 3 places)
· Ajuntament de Tarragona - Museu d'Història - (1 plaça)
· Ajuntament de Tarragona – Centre de Creació Contemporània ( sense concretar)
· Museu Diocesà de Tarragona ( 2 places)
· Museu d'Art Modern de Tarragona ( 2 plaçes)
· Museu Bíblic de Tarragona (2 plaça) , possibilitat de treballar per les tardes
· Fundació Apel·les Fenosa del Vendrell ( 1 plaça)


Les tasques a realitzar en aquest centres són:

· Documentació de les col·leccions
· Ordenació dels fons
· Muntatge d’exposicions
· Col·laboració amb el Servei pedagògic
· Atenció al públic
· Activitats de difusió


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 1 0 1
 
Selecció de posició de pràctiques 1 0 1
Estada / execució de pràctiques 120 0 120
Treballs de pràctiques externes 20 0 20
Relació amb el tutor de pràctiques intern 6 0 6
 
Relació amb el tutor de pràctiques extern 2 0 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Sessió per tal d'informar als alumnes matriculats de les possibilitats i condicions per al desenvolupament de l'assignatura
Selecció de posició de pràctiques Entrevista personalitzada per determinar el lloc i el calendari de les pràctiques. Recollida de dades per a la realització dels tràmits administratius
Estada / execució de pràctiques Desenvolupament de les pràctiques durant 120 hores lectives
Treballs de pràctiques externes Realització d'una Memòria de Pràctiques en la que es recolliran les tasques efectuades amb indicacíó dels aspectes positius i negatius del treball realitzat així com de les condicions de treball i integració a la institució.
Relació amb el tutor de pràctiques intern Tutoria sobre l'assignació de tasques a desenvolupar, seguiment de l'alumne i validació de la memòria.
Relació amb el tutor de pràctiques extern Integració al grup i valoració de les tasques desenvolupades

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Activitats Introductòries
Descripció
Es realitzen contacte i converses específiques entre el tutor de les pràctiques i el tutor del museo o institució acollidora. Es tracta de contactes previs, de seguiment, i finals. L'alumne compte amb un temps específic de tutoria tant amb el tutor extern com amb l'intern.

Avaluació
  Descripció Pes
Estada / execució de pràctiques El tutor extern realitza una valoració de la quantitat i qualitat del treball realitzat per l'alumne, així com del seu comportament, actitud i incorporació a l'equip. 80%
Treballs de pràctiques externes Presentació d'una Memòria de Pràctiques. Es te en compte la curada descripció del coneixement de la institució d'acollida, de les tasques desenvolupades així com la valoració argumentada de l'alumne 20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La presentació de la Memòria de les Pràctiques es pot presentar per a ser avaluada en la 1a o 2a convocatòria, d'acord amb les dates que fixi el calendari oficial de la URV


Fonts d'informació

Bàsica

Informació al Moodle sobre les diverses opcions  per a la selecció de les pràctiques

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
MUSEOLOGIA I/12071110
MUSEOLOGIA II/12072114
 
Altres comentaris
Aquesta assignatura està pensada per als alumnes d'últim curs de l'ensenyament d'Història de l'Art
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent