Codi |
|
A1 |
Coneixement de la història general (universal) i del territori (coneixement de la història nacional pròpia –segons Aneca-) |
A2 |
Coneixement de l’estructura diacrònica de la història |
A3 |
Coneixement de la didàctica de la història |
A8 |
Coneixement de la història de la integració europea |
A9 |
Coneixement detallat d’un o més períodes específics del passat de la humanitat |
B2 |
Coneixement de i habilitat per a usar els instruments de recopilació d’informació, tals com catàlegs bibliogràfics, inventaris d’arxius, i referències electròniques |
B5 |
Coneixement de i habilitat per a usar mètodes i tècniques d’altres ciències humanes |
B6 |
Capacitat analítica i crítica |
B7 |
Capacitat d’organització i planificació |
B10 |
Independència de judici |
B12 |
Reconeixement de la diversitat i multiculturalitat |
B15 |
Aprenentatge autònom |
B17 |
Motivació per la qualitat |
B18 |
Motivació pel rigor |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Coneixement de la història de la integració europea |
A1 A3 A8
|
B12
|
|
Coneixement de l'estructura diacrònica de la història |
A1 A2 A3
|
|
|
Coneixement detallat d'un o més períodes específics del passat de la humanitat i, en aquest cas, de la història Moderna |
A1 A2 A9
|
B12
|
|
Coneixement dels diversos models d'estructura política i social donats en aquest període la història |
A1
|
B5
|
C3
|
Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de les fonts històriques o bé interpretacions historiogràfiques sobre el tema. |
|
B2 B6 B10 B17 B18
|
|
Anàlisi, valoració i elaboració d'un discurs raonat al voltant d'aspectes claus de la història moderna, tenint en compte els diversos factors exposats a classe i posant especial èmfasi en la recopilació d'informació que faci cada alumne. |
A3
|
B2 B6 B7 B10 B15 B17 B18
|
C5
|
Tema |
Subtema |
Les Províncies Unides (1609-1651) |
La multiplicitat de crisis de l'Europa setcentista. |
La Guerra dels Trenta Anys |
- |
Els sistemes dels Estats i Aliances |
- |
El món germànic: Prússia i Àustria |
- |
La França de Lluís XIV (1661-1715) |
Llums i ombres de Lluís XIV. |
L'Edat daurada del republicanisme neerlandès (1651-1688) |
- |
Anglaterra: de la restauració de 1660 a la revolució de 1688. |
- |
Aspectes econòmics del segle XVII. El mercantilisme. |
- |
Pere I de Rússia |
- |
La Gran Bretanya Hannoveriana (1714-1760) |
- |
El temps de Lluís XV (1715-1774) |
- |
L'Imperi austríac (1711-1765) i la Prússia de Frederic II. |
- |
Les Itàlies |
Els italians: de dominadors a dominats. |
Les relacions internacionals setcentistes |
La pugna entre el republicanisme i el monarquisme. |
La Il•lustració |
Tonalitats del segle de les llumeneres. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
45 |
50 |
95 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
7 |
10 |
17 |
Estudis previs |
|
0 |
4 |
4 |
Treballs |
|
0 |
6 |
6 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
15 |
15 |
|
Atenció personalitzada |
|
7 |
0 |
7 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Sessió Magistral |
Les classes magistrals consisteixen en les explicacions dels temes, i de tots els apartats i epígrafs que tenen els alumnes en el temari. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Durant els dies previstos de pràctiques, es durà a terme l'anàlisi i el comentari de mapes i textos de la història Moderna, que s'empraran per a recolzar l'explicació dels temes. Així mateix es donaran les pautes oportunes per a realitzar els dits comentaris i s'avaluaran a través de les proves oportunes. |
Estudis previs |
En un assignatura de continguts com aquesta, i amb una amplia i complexa bibliografia, l’alumne haurà de dur a terme una tasca sistemàtica de lectura del manual, i dels llibres concrets de la bibliografia específica. |
Treballs |
Elaboració de treballs voluntaris sobre aspectes concrets o generals que es proposaran en el seu moment a l'aula per tal de representar un recolzament a l'explicació. |
Resolució de problemes, exercicis |
En les classes destinades a tal tasca. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Treballs |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Tutoria individualitzada de seguiment:
Serà realitzada per a comentar aspectes concrets a un alumne.
Tutoria per grups:
Es realitzaran després de la correcció de proves i treballs per comentar aspectes generals a destacar, i errors que tots aquells hagin comès. Pretén ésser una ajuda en els inicis de l'assignatura i anar resolent problemes i errors a mida que aquests es vagin presentant, de manera que l'alumne pugui assolir el curs i els objectius plantejats inicialment de manera satisfactòria.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Proves de Desenvolupament |
Seran un total de dos, distribuïdes al llarg del curs. En aquestes proves s'avaluarà la capacitat de l'alumne de desenvolupar un discurs clar i coherent dels temes tractats a l'aula. Es valorarà especialment si el dit alumne fonamenta i desenvolupa la seva resposta sobre altres fonts d'informació, mostrades a classe, o recollides per pròpia iniciativa. |
80% |
Proves pràctiques |
S'establiran a l'inici del curs. Es valorarà especialment la creativitat que demostri l'alumne, i la manera de combinar les explicacions ofertes a l'aula amb els coneixements adquirits a través de manuals diversos. |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació es farà de forma contínua per tots aquells alumnes que segueixin presencialment almenys el 80% de les classes i participin de les activitats que es vagin generant. Les proves estaran espaiades en el temps de manera equitativa i seguint el programa. La nota final de l'assignatura dependrà de les qualificacions obtingudes a les diverses proves. L'avaluació contínua es durà a terme mitjançant diverses proves que es realitzaran durant tot el quadrimestre, amb la opció de recuperar algun d'aquests en la convocatòria de gener i setembre. Aquestes proves es divideixen en dues categories: proves de contingut teòric, on s'avaluaran els temes explicats a l'aula; i proves de contingut pràctic, a on s'avaluaran les capacitats de l'alumne a la hora de comentar textos i mapes. Les proves de contingut teòric seran dues, distribuïdes al llarg del quadrimestre, a on es valorarà especialment la capacitat de síntesi de l'alumne i la elaboració d'un discurs coherent sobre el tema plantejat. Les proves de contingut pràctic seran cinc, tres d'anàlisi i comentari d'un text relacionat amb l'assignatura, i dues d'anàlisi i comentari d'un mapa històric. Aquestes proves es desenvoluparan seguint les pautes donades en les classes pràctiques. |
Bàsica |
|
DD. AA.: Historia Moderna. Madrid, Akal editor.
FLORISTAN, A. (coord.): Historia Moderna Universal, Editorial Ariel, Barcelona, 2002.
Atlas historico mundial. De los orígenes a la Revolución Francesa, editorial Istmo, Madrid, 1970.
|
Complementària |
|
|
|