Codi |
|
B1 |
Habilitat d’exposar de forma narrativa i oral –capacitat de comunicar-se oralment i utilitzar la terminologia o tècniques acceptades a la professió- |
B2 |
Coneixement de i habilitat per a usar els instruments de recopilació d’informació, tals com catàlegs bibliogràfics, inventaris d’arxius, i referències electròniques |
B5 |
Coneixement de i habilitat per a usar mètodes i tècniques d’altres ciències humanes |
B6 |
Capacitat analítica i crítica |
B7 |
Capacitat d’organització i planificació |
B10 |
Independència de judici |
B12 |
Reconeixement de la diversitat i multiculturalitat |
B13 |
Raonament crític |
B14 |
Compromís ètic |
B15 |
Aprenentatge autònom |
B18 |
Motivació pel rigor |
B20 |
Creativitat |
B21 |
Sensibilitat per temes medioambientals |
B22 |
Coneixement de llengua estrangera |
B25 |
Aplica pensament, crític, lògic i creatiu |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d’un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuaris les eines bàsiques en TIC. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Saber cercar el material bàsic de l'assignatura |
|
B2 B6 B7
|
C1 C2
|
Definir Europa com un conjunt de societats assentades en un territori que formen una gran plataforma d'interconnexions físiques, econòmiques i socials |
|
B1 B5 B6 B12 B13 B14 B15
|
C1 C3 C4 C5
|
Reconèixer els trets bàsics europeus |
|
B1 B5 B6 B10 B12 B13 B14 B21 B22 B25
|
C1 C3 C4
|
Adquirir coneixements sobre el medi natural i social |
|
B5 B6 B15 B21 B22
|
C2 C4 C5
|
Interrelacionar dades de la Geografia Física i de la Humana |
|
B5 B6 B18 B20 B22
|
C2 C5
|
Identificar i comprendre els assentaments de població |
|
B5 B6 B20
|
C1 C4 C5
|
Tema |
Subtema |
CONTINGUTS TEÒRICS |
Descripció dels continguts teòrics |
|
1.- L'abast d'Europa. Què és Europa i què és ser europeu?
2.- La realitat geogràfica. Muntanyes que separen, port i rius que uneixen
3.- Els paisatges europeus
4.- L'Europa dels pobles i cultures
5.- L'organització política d'Europa i les organitzacions pluriestatals
6.- La dinàmica de la poblaicó europea. Evolució de la població i els corrents migratoris
7.- La transformació dels espais rurals europeus
8.- El sistema de ciutats. Aglomeracions i metropolis
9.- La localització de les activitats econòmiques i els canvis recents
10.- El sistema de comunicacions i transports
11.- La problemàtica mediambiental
|
CONTINGUTS PRÀCTICS |
Descripció dels contingtus pràctics |
|
1.- Mapa mental dels països europeus
2.- Exercici: Mapa coneixença Europa
3.- Barcelona ciutat europea
4.- Geopolítica europea
5.- Demografia europea
6.- Geografia de les comunicaicons
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
6 |
18 |
24 |
Treballs |
|
1 |
15 |
16 |
Sessió Magistral |
|
30 |
60.5 |
90.5 |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
|
8 |
2 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
3 |
0 |
3 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves orals |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat dels exercicis de pràctiques. |
Treballs |
Anàlisi d'una problemàtica territorial europea actual. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
Sortida d'un dia a Barcelona per tractar el tema: Barcelona ciutat europea. Assitència obligatòria, excepte casos especials. Contactar amb el professor. |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Treballs |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
A realitzar individualment per a comentar aspectes concrets sobre treballs de l'alumne, exàmens... |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Lliurament dels exercicis pràctics |
15% |
Treballs |
Anàlisi d'una problemàtica territorial europea actual |
20% |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
Lliurament ressenya de la sortida |
05% |
Proves de Desenvolupament |
2 proves objectives de preguntes concretes, més un mapa de coneixement d'Europa |
40% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Prova basada en preguntes curtes de dues lectures |
10% |
Proves orals |
Exposició oral dels treballs de pràctiques |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Berensten,W.H. (coord) (2000), Europa contemporania, Omega,
Levy,J .(2002), Europe une geographie, Paris Hachette,
Barrot,J . i altres (1997), Europe/ Europes. espace en recomposition, Paris, Vuibert,
Foucher,M (1993), Fragments d'Europe, Paris Fayard,
Lopez Palomeque,F (coord) (2000), geografia de Europa, Barcelona Ariel,
Desert,B (1998), L'Europe geografie historique, sociopolitique et economique, Paris, Nathan,
Jordan, T,G (1996), The Eoropean culture Area: a systematic geography, NY, Harper Collins,
Mc Donald,J.R. (1997), The European scene. A geografic perspective, London, Prentice Hall,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
GEOGRAFIA D'EUROPA II: PAÏSOS MEDITERRANIS/12081111 |
|
|