DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura HISTÒRIA CONTEMPORÀNIA DELS PAÏSOS MEDITERRANIS Codi 12083221
Ensenyament
Historia (2001)
Cicle
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Departament Història i història d'art
Coordinador/a
SÁNCHEZ CERVELLÓ, JOSEP
Adreça electrònica josep.sanchez@urv.cat
Professors/es
SÁNCHEZ CERVELLÓ, JOSEP
Web
Descripció general i informació rellevant Es tracta d'explicar els processos polítics i/o culturals que es desenvolupen a ambdós ribes del mediterrani, dedicant especial atenció al Magrib i Masrek.

Competències
Codi  
A1 Coneixement de la història general (universal) i del territori (coneixement de la història nacional pròpia –segons Aneca-)
A2 Coneixement de l’estructura diacrònica de la història
A5 Consciència dels temes i problemàtiques objecte de debat historiogràfic: el que ens preocupa des de la contemporaneïtat o ha interessat en altres èpoques
A6 Us, ordenació e interpretació de les fonts històriques
A9 Coneixement detallat d’un o més períodes específics del passat de la humanitat
B1 Habilitat d’exposar de forma narrativa i oral –capacitat de comunicar-se oralment i utilitzar la terminologia o tècniques acceptades a la professió-
B2 Coneixement de i habilitat per a usar els instruments de recopilació d’informació, tals com catàlegs bibliogràfics, inventaris d’arxius, i referències electròniques
B3 Capacitat de llegir textos historiogràfics o documents originals en la pròpia llengua
B5 Coneixement de i habilitat per a usar mètodes i tècniques d’altres ciències humanes
B6 Capacitat analítica i crítica
B8 Treball en equip
B12 Reconeixement de la diversitat i multiculturalitat
B22 Coneixement de llengua estrangera
B25 Aplica pensament, crític, lògic i creatiu
B28 Està compromès amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
C2 Utilitzar com a usuaris les eines bàsiques en TIC.
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Coneixement de la història general (universal) i del territori (coneixement de la història nacional pròpia –segons Aneca-) A1
Coneixement de l'estructura diacrònica de la història A2
Consciència dels temes i problemàtiques objecte de debat historiogràfic: el que ens preocupa des de la contemporaneïtat o ha interessat en altres èpoques A5
Us, ordenació e interpretació de les fonts històriques A6
Coneixement detallat d'un o més períodes específics del passat de la humanitat A9
Habilitat d'exposar de forma narrativa i oral –capacitat de comunicar-se oralment i utilitzar la terminologia o tècniques acceptades a la professió- B1
Coneixement de i habilitat per a usar els instruments de recopilació d'informació, tals com catàlegs bibliogràfics, inventaris d'arxius, i referències electròniques B2
Capacitat de llegir textos historiogràfics o documents originals en la pròpia llengua B3
Coneixement de i habilitat per a usar mètodes i tècniques d'altres ciències humanes B5
Capacitat analítica i crítica B6
Treball en equip B8
Reconeixement de la diversitat i multiculturalitat B12
Coneixement de llengua estrangera B22
Aplica pensament, crític, lògic i creatiu B25
Està compromès amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional B28
Utilitzar com a usuaris les eines bàsiques en TIC. C2
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. C3

Continguts
Tema Subtema

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
45 2835 2880
Resolució de problemes, exercicis
8 0 8
Seminaris
10 0 10
Pràctiques externes (de camp/sortides)
8 0 8
Presentacions / exposicions
4 0 4
Estudis previs
10 0 10
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves de Desenvolupament
4 0 4
Proves pràctiques
2 0 2
Proves orals
1 0 1
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Explicar l'evolució del mediterrani abans de la contemporaneïtat
Sessió Magistral Desenvolupament del temari mitjançant intervencions del professor amb l'ajud dels materials audiovisuals i amb la col·laboració d'experts
Resolució de problemes, exercicis Els textos de pràctiques encarregats pel professor es decutitran a classe per tal de fomentar la interrelació dialèctioca entre ells i el docent
Seminaris Exposició de temes per part dels alumnes
Pràctiques externes (de camp/sortides) Pràctiques hemerogràfiques i sortides a veure algun film, teatre, conferència, etc.
Presentacions / exposicions El tema encarregat als alumnes serà exposat a l'aula amb indicacions prèvies del professor
Estudis previs Suport a l'alumne per tal de que disposi de bibliografia actualitzada i de coneixements historiogràfics suficients per tal de prepara´-se l'assignatura i els treballs recomanats

Atenció personalitzada
 
Activitats Introductòries
Sessió Magistral
Resolució de problemes, exercicis
Seminaris
Pràctiques externes (de camp/sortides)
Presentacions / exposicions
Estudis previs
Proves de Desenvolupament
Proves pràctiques
Proves orals
Descripció
Atensió singularitzada a cadascú dels membres que imparteixen l'assignatura

Avaluació
  Descripció Pes
Activitats Introductòries Estudi des del món romà on s'assoleix la unitat política del mediterrani fins la Il·lustració 0
Sessió Magistral Assistència obligatòria a classe 0
Resolució de problemes, exercicis A partir del dossier preparat pel professor, els alumnes han de fer els treballs pràctics que se'ls proposen 0
Seminaris Preparació d'un tema per part dels alumnes 0
Pràctiques externes (de camp/sortides) Visites a arxius, hemeroteques i les activitats culturals proposades 0
Presentacions / exposicions Exposició d'un tema a clase 0
Estudis previs Preparació bibliogràfica del contingut 0
Proves de Desenvolupament Examen del contingut de la matèria 80
Proves pràctiques Comentari d'un text 10
Proves orals Exposició a classe 10
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions