Codi |
|
A1 |
Espais geogràfics regionals. |
A4 |
Geografia física i medi ambient. |
A6 |
Mètodes d’informació geogràfica. |
A7 |
Metodologia i treball de camp. |
A8 |
Utilitzar la informació geogràfica com a instrument de interpretació del territori. |
A13 |
Expressar informació cartogràficament. |
A14 |
Treball de camp i coneixements directes del territori. |
A15 |
Elaborar i interpretar informació estadística. |
A16 |
Conèixer, comprendre i interpretar el territori. |
A17 |
Interrelacionar el medi físic i ambiental amb l’esfera social i humana. |
A19 |
Interrelacionar els fenòmens a diferents escales territorials |
A20 |
Explicar la diversitat de llocs, regions i localitzacions. |
A21 |
Comprendre les relacions espacials. |
A22 |
Analitzar i interpretar els paisatges. |
A23 |
Generar sensibilitat i interès per als temes territorials i ambientals. |
A25 |
Exposició i transmissió dels coneixements geogràfics. |
A26 |
Entendre els problemes de forma multidimensional. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B8 |
Capacitat d’anàlisis i síntesis. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Coneixements d’informàtica relatius a l’àmbit d’estudi. |
B11 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B12 |
Presa de decisions. |
B17 |
Reconeixement a la diversitat i a la multiculturalitat. |
B18 |
Raonament crític. |
B20 |
Aprenentatge autònom. |
B26 |
Motivació per la qualitat. |
B28 |
Capacitat d’aplicar els coneixements a la pràctica. |
B30 |
Capacitat de treballs individuals. |
B32 |
Responsabilitat. |
B33 |
Actitud sistemàtica de cura i precisió en el treball |
B35 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
C2 |
Utilitzar com a usuaris les eines bàsiques en TIC. |
Objectius |
Competències |
Dominar les característiques de l’atmosfera |
A4 A16 A23 A26
|
B2 B8 B9 B12 B18 B35
|
|
Dominar les característiques, comportament, distribució espacial… de la radiació, temperatura, precipitació i humitat |
A4 A16 A23 A26
|
B2 B8 B12 B18 B35
|
|
Dominar les característiques, comportament, mecanismes, distribució espacial… de la pressió atmosfèrica, el vent i la circulació atmosfèrica |
A4 A16 A23 A26
|
B2 B8 B12 B18 B35
|
|
Distingir, localitzar i classificar els climes presents a la Terra |
A1 A4 A8 A15 A16 A17 A19 A20 A22
|
B2 B8 B12 B17 B18 B35
|
|
Tractar dades climatològiques, aplicar equacions i fórmules, i interpretar-les |
A4 A6 A7 A8 A14 A15 A16 A22 A25 A26
|
B1 B2 B3 B8 B9 B10 B12 B18 B20 B26 B35
|
C2
|
Tractar dades climatològiques, representar-les i interpretar aquestes representacions |
A4 A6 A7 A8 A13 A14 A15 A16 A22 A25 A26
|
B1 B2 B3 B8 B9 B10 B12 B18 B20 B26 B35
|
C2
|
Conèixer informació bàsica sobre l'assignatura: estructura, criteris d'avaluació, desenvolupament de les classes |
|
B32
|
|
Conèixer les principals fonts de la climatologia |
A4 A6 A7 A8 A14 A15 A16 A21 A22 A23 A26
|
B1 B10 B11 B20 B26 B28 B30 B33
|
C2
|
Adquirir els conceptes fonamentals de la climatologia i aplicar-los de forma acurada |
A4 A16 A23 A26
|
B2 B8 B12 B35
|
|
Tema |
Subtema |
CONTINGUTS TEÒRICS |
Descripció dels continguts teòrics |
|
1.- El clima: concepte i implicacions.
2.- Característiques de l'atmosfera.
3.- Radiació i temperatura.
4.- La pressió atmosfèrica, el vent, la circulació atmosfèrica i els seus mecanismes.
5.- L'aigua a l'atmosfera: humitat i precipitació.
6.- La diversitat climàtica del planeta
|
CONTINGUTS PRÀCTICS |
Descripció dels continguts pràctics |
|
1.- Descripció, anàlisi i comparació de climes del món.
2.- La lectura i interpretació de mapes sinòptics.
3.- Les estacions meteorològiques (visita).
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
28 |
58 |
86 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
9 |
18 |
27 |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
|
8 |
0 |
8 |
Seminaris |
|
6 |
12 |
18 |
Estudis previs |
|
0 |
2 |
2 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
Realització de visites o estades de formació en empreses, institucions,...del sector. |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Estudis previs |
Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori per part de l'alumne. |
|
Resolució de problemes, exercicis |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Sessions de treball amb professor per al seguiment de treballs i resolució de dubtes. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de problemes, interpretació de gràfics, lectura i interpretació de mapes sinòptics. |
25% |
Proves de Desenvolupament |
Desenvolupament de continguts teòrics. |
70% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assistència, actitud, participació en seminaris, etc. es qaulificarà amb un 5%. |
Bàsica |
Barry,R.J.y Chorley,R.J, Atmosfera,tiempo,y clima, Omega,
Strahler, A,N, Geografia fisica, Omega,
|
|
Complementària |
Font Tullot, El hombre y su ambiente atmosferico, I.N.M,
Gil Olcina, A. y Olcina cantos,J, fundamentos de climatologia analitica, Sintesis,
GEER, IRA, Glosary of weather and climate, AMS,
Demangeon,J, Los medios naturales del globo, Masson,
|
|
|