Codi |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
C |
|
C |
|
C |
|
Objectius |
Competències |
Compendre l'0rganització Territorial d'Espanya |
A1 A2 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A13 A14 A15 A16 A19 A20 A21 A23 A26 A31
|
B3 B4 B11 B13 B17 B18 B19 B20 B24 B30 B35
|
C2
|
Definir el Marc Europeu i Espanya |
A1 A2 A3 A6 A7 A8 A9 A10 A13 A14 A15 A16 A17 A19 A20 A21 A23 A26 A31
|
B3 B4 B11 B13 B17 B18 B19 B20 B24 B27 B30 B35
|
C2
|
Comprendre l'evolució i les característiques de la població espanyola |
A1 A2 A3 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A13 A14 A15 A16 A17 A19 A20 A21 A22 A23 A26 A31
|
B3 B4 B11 B13 B17 B18 B19 B20 B24 B30 B35
|
C2
|
Diferenciar i compendre els sector productius i de serveis d'Espanya |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A13 A14 A15 A16 A17 A19 A20 A21 A22 A23 A26 A31
|
B3 B4 B11 B13 B17 B18 B19 B20 B24 B27 B30 B35
|
C2
|
Diferenciar i comparar els sistemes urbans i rurals d'Espanya |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A13 A14 A15 A16 A17 A19 A20 A21 A22 A23 A26 A31
|
B3 B4 B11 B13 B17 B18 B19 B20 B24 B27 B30 B35
|
C2
|
Avaluar el grau de desequilibri territorial d'Espanya |
A1 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A13 A15 A16 A17 A19 A20 A21 A22 A23 A26 A31
|
B3 B4 B8 B11 B13 B17 B18 B19 B20 B24 B27 B30 B35
|
C2
|
Conèixer l'assignatura |
A15 A24
|
B1 B3 B4 B5 B9 B11 B13 B17 B20 B26 B30 B32 B33 B35
|
C2 C3 C5
|
Tema |
Subtema |
CONTINGUTS TEÒRICS |
Descripció dels continguts teòrics |
|
1. INTRODUCCIÓ: Context geopolític; Organització política i administrativa de l'Estat espanyol. |
|
BLOC I: POBLACIÓ I ASENTAMENTS HUMANS
2. La població espanyola. Els efectius de la població. La transició demogràfica. Migracions exteriors i interiors. Canvis estructurals a la població expanyola.
3. El sistema urbà espanyol: procés d'urbanització, les ciutats i les àrees metropolitanes.
|
|
BLOC II: LES ACTIVITATS ECONÒMIQUES
4. Activitat primària: paisatges agraris i l'hàbitat rural; la pesca.
5. Activitat industrial: indústria; mineria; fonts d'energia.
6. Activitat terciària: Activitats comercials i de serveis; espais i destinacions turístiques.
7. Infraestructures i mitjans de transport.
|
CONTINGUTS PRÀCTICS |
Descripció dels continguts pràctics |
|
PRÀCTICA 1: Organització política i administrativa de l’Estat: (Anàlisi d'algun tema d'actualitat política) (articles a comentar) |
|
PRÀCTICA 2: Població (Anàlisi territorial de immigració) (articles a comentar) |
|
PRÀCTICA 3: El sistema urbà (Anàlisi de la insostenibilitat dels sistemes urbans / Habitatge a Catalunya) (articles a comentar) |
|
PRÀCTICA 4: Paisatges agraris (Anàlisi diversitat paisatges agraris o anàlisi d'algun tema d'actualitat en referència als paisatges agraris) (articles a comentar) |
|
PRÂCTICA 5: Energia elècrica (desequilibri territorial entre producció i consum d'energia elèctrica) (comentari a partir de sortida pel territori i dossier) |
|
PRÀCTICA 6: Destinacions turístiques (Transformacions territorials induïdes per l'activitat turística) (articles a comentar) |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
33 |
46 |
79 |
Seminaris |
|
10 |
20 |
30 |
Estudis previs |
|
0 |
16 |
16 |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
|
6 |
0 |
6 |
Treballs |
|
0 |
12 |
12 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició oral, amb suport visual (transparències i/o powerpoint) de conceptes teòrics, dividits en 6 apartats. |
Seminaris |
6 sessions on els alumnes i el professor comenten els aspectes teòrics i els dossiers d'articles, desprès del lliurament i avaluació de cadascun dels apartats. |
Estudis previs |
Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori per part de l'alumne. |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
Sortida de mig dia per visitar sobre el terreny algunes de les questions tractades en els apartats teòrics i pràctics. |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne. |
|
Treballs |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
1 sessió de tutoria per fer el seguiment (feed-back) de la primera avaluació parcial. |
|
|
Descripció |
Pes |
Seminaris |
S'avaluarà la participació dels/les alumnes en els seminaris, així com en el desenvolupament de les sessions teòriques. |
15% |
Treballs |
Presentació de ressenyes del dossier d'articles. es valoraran els coneixements adquirits per l'alumne així com les reflexions i crítiques personals que hi facin. |
25% |
Proves objectives de tipus test |
Es realitzaran dos parcials que serviran per avaluar els coneixements adquirits pels alumnes sobre els aspectes teòrics tractats en les sessions presencials. Cada parcial tindrà un valor del 30%. |
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Observacions generals: Els parcials eliminen matèria. A la 1ª i 2ª convocatoria, l'alumne s'haurà de presentar només d'aquelles parts que no hagi superat. |
Bàsica |
Gil,A & Gomez,J. Coord)(2001), Geografia de España, Barcelona,Ariel,
Franco Aliaga,T (1997), geografia fisica de España, Col Geografia i historia, UNED Madrid,
Teran, M et al (1996), Geografia general de España, Ariel,2ed,
Bielza de ory,V (coord)(1989), Territory i sociedad en EspañaI. G.fisica, Taurus Madrid,
|
|
Complementària |
Albentosa Sanchez,L.M.(1989), El Cilma y las Aguas,col G.España, Sintesis,
Carreras,C.& Garcia,A (1994), Geografia d'España, Barcelona,Ocean-Gallach,
|
|
|