Codi |
|
A1 |
Espais geogràfics regionals. |
A3 |
Geografia humana, econòmica i social. |
A4 |
Geografia física i medi ambient. |
A5 |
Ordenació del territori. |
A7 |
Metodologia i treball de camp. |
A8 |
Utilitzar la informació geogràfica com a instrument de interpretació del territori. |
A9 |
Combinar les dimensions temporal i espacial en la explicació dels processos socioterritorials. |
A10 |
Relacionar i sintetitzar informació territorial transversal |
A13 |
Expressar informació cartogràficament. |
A14 |
Treball de camp i coneixements directes del territori. |
A15 |
Elaborar i interpretar informació estadística. |
A16 |
Conèixer, comprendre i interpretar el territori. |
A17 |
Interrelacionar el medi físic i ambiental amb l’esfera social i humana. |
A19 |
Interrelacionar els fenòmens a diferents escales territorials |
A20 |
Explicar la diversitat de llocs, regions i localitzacions. |
A21 |
Comprendre les relacions espacials. |
A22 |
Analitzar i interpretar els paisatges. |
A23 |
Generar sensibilitat i interès per als temes territorials i ambientals. |
A26 |
Entendre els problemes de forma multidimensional. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B4 |
Treballar de forma col•laborativa. |
B5 |
Comprometre’s amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B7 |
Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient |
B8 |
Capacitat d’anàlisis i síntesis. |
B10 |
Coneixements d’informàtica relatius a l’àmbit d’estudi. |
B11 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B13 |
Treball en equip. |
B17 |
Reconeixement a la diversitat i a la multiculturalitat. |
B18 |
Raonament crític. |
B20 |
Aprenentatge autònom. |
B22 |
Creativitat. |
B24 |
Coneixement d’altres cultures i costums. |
B25 |
Iniciativa i esperit emprenedor. |
B26 |
Motivació per la qualitat. |
B27 |
Sensibilitat vers el medi ambient. |
B29 |
Habilitats d’investigació. |
B30 |
Capacitat de treballs individuals. |
B31 |
Disseny i gestió de projectes. |
B32 |
Responsabilitat. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d’un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuaris les eines bàsiques en TIC. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Saber cercar el material bàsic per a l'assignatura |
A1 A3 A4 A5 A7 A8 A9
|
B1 B3 B24
|
C1 C2 C4
|
Definir Europa com un conjunt de societats assentades en un territori que forma una gran plataforma d'interconnexions físiques, econòmiques i socials. |
A1 A8 A9 A10 A15 A17 A19 A20 A21 A23
|
B5 B8 B17 B18 B27
|
C1 C3 C4 C5
|
Reconèixer els trets bàsics europeus |
A1 A3 A4 A5 A16 A17 A19 A21 A22 A23 A26
|
B1 B5 B7 B10 B20 B26 B31
|
C1 C2 C4 C5
|
Adquirir coneixements sobre el medi natural i social |
A1 A3 A4 A5 A8 A10 A15 A16 A17
|
B1 B3 B4 B7 B8 B11 B13 B24 B30 B31 B32
|
C2 C4
|
Interrelacionar dades de la geografia física i de la humana |
A1 A3 A4 A5 A9 A10 A14 A15 A16
|
B8 B10 B11 B13 B18 B24 B25 B26
|
C2 C5
|
Identificar els assentaments de la població |
A1 A3 A4 A5 A8 A9 A13
|
B1 B2 B11 B22 B29 B32
|
C1 C2 C4
|
Tema |
Subtema |
CONTINGUTS TEÒRICS |
Descripció dels continguts teòrics |
|
1.- L'abast d'Europa. Què és Europa i què és ser europeu?
2.- La realitat geogràfica. Muntanyes que separen, port i rius que uneixen
3.- Els paisatges europeus
4.- L'Europa dels pobles i cultures
5.- L'organització política d'Europa i les organitzacions pluriestatals
6.- La dinàmica de la poblaicó europea. Evolució de la població i els corrents migratoris
7.- La transformació dels espais rurals europeus
8.- El sistema de ciutats. Aglomeracions i metropolis
9.- La localització de les activitats econòmiques i els canvis recents
10.- El sistema de comunicacions i transports
11.- La problemàtica mediambiental
|
CONTINGUTS PRÀCTICS |
Descripció dels contingtus pràctics |
|
1.- Mapa mental dels països europeus
2.- Exercici: Mapa coneixença Europa
3.- Geopolítica europea
4.- Demografia europea
5.- Geografia de les comunicaicons
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
38 |
38 |
76 |
Treballs |
|
2 |
22 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
28 |
42 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Treballs |
Anàlisi d'una problemàtica territorial europea actual. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat dels exercicis de pràctiques. |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Treballs |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
A realitzar individualment per a comentar aspectes concrets sobre treballs de l'alumne, exàmens... |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Anàlisi d'una problemàtica territorial europea actual |
15% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Lliurament dels exercicis pràctics |
15% |
Proves mixtes |
Primer parcial sobre els continguts teòrics |
30% |
Proves mixtes |
Segon parcial sobre els continguts teòrics |
30% |
Altres |
Actitud, participació i assitència a classe |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els alumnes d'Història amb només dret a examen han de parlar amb el professor a l'inici del curs per conèixer les condicions de l'assignatura. |
Bàsica |
Berensten,W.H. (coord) (2000), Europa contemporania, Omega,
Levy,J .(2002), Europe une geographie, Paris Hachette,
Barrot,J . i altres (1997), Europe/ Europes. espace en recomposition, Paris, Vuibert,
Foucher,M (1993), Fragments d'Europe, Paris Fayard,
Lopez Palomeque,F (coord) (2000), geografia de Europa, Barcelona Ariel,
Desert,B (1998), L'Europe geografie historique, sociopolitique et economique, Paris, Nathan,
Jordan, T,G (1996), The Eoropean culture Area: a systematic geography, NY, Harper Collins,
Mc Donald,J.R. (1997), The European scene. A geografic perspective, London, Prentice Hall,
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Els alumnes d'Història que només tenen dret d'examen han de parlar amb el professor a l'inici de curs per conèixer les condicions d'avaluació de l'assignatura. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|