Codi |
|
A2 |
Història i pensament de la disciplina geogràfica |
A4 |
Geografia física i medi ambient. |
A7 |
Metodologia i treball de camp. |
A9 |
Combinar les dimensions temporal i espacial en la explicació dels processos socioterritorials. |
A14 |
Treball de camp i coneixements directes del territori. |
A22 |
Analitzar i interpretar els paisatges. |
A23 |
Generar sensibilitat i interès per als temes territorials i ambientals. |
A24 |
Ordenar i sintetitzar informació. |
A25 |
Exposició i transmissió dels coneixements geogràfics. |
A26 |
Entendre els problemes de forma multidimensional. |
A27 |
Gestionar la complexitat. |
A28 |
Oferir explicacions senzilles a problemes complexos. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B8 |
Capacitat d’anàlisis i síntesis. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B11 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B12 |
Presa de decisions. |
B13 |
Treball en equip. |
B18 |
Raonament crític. |
B20 |
Aprenentatge autònom. |
B26 |
Motivació per la qualitat. |
B27 |
Sensibilitat vers el medi ambient. |
B29 |
Habilitats d’investigació. |
B30 |
Capacitat de treballs individuals. |
B32 |
Responsabilitat. |
B33 |
Actitud sistemàtica de cura i precisió en el treball |
B35 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d’un idioma estranger. |
Objectius |
Competències |
Identificar la Biogeografia dins la Geografia Física |
A2 A4
|
|
|
Entendre la Terra de manera sistèmica |
A2 A4 A23 A26 A28
|
B18 B27 B35
|
|
Diferenciar els diversos components del subsistema biòtic |
A2 A4 A23 A26 A28
|
B18 B27 B35
|
|
Determinar les raons de la distribució dels ésssers vius
|
A4 A9 A23 A26 A28
|
B18 B27 B35
|
|
Distingir el paper del sòl |
A4 A23 A26 A28
|
B18 B27 B35
|
|
Explicar les propietats físiques i químiques del sòl |
A4 A23 A26 A28
|
B18 B27 B35
|
|
Utilitzar bibliografia científica adequada |
|
B1 B8 B11 B18 B20 B26 B27 B29 B30 B32 B33
|
C1
|
Explicar els processos edafogènics |
A4 A23 A26 A28
|
B18 B27 B35
|
|
Explicar la taxonomia global dels sòls |
A4 A9 A23 A26 A28
|
B18 B27
|
|
Demostrar el coneixement dels sòls de l'entorn inmediat |
A4 A7 A14 A22 A23 A24 A25 A27
|
B2 B8 B9 B11 B12 B13 B18 B20 B27 B29 B30 B32 B33
|
|
Explicar els diferents nivells d'anàlisi de la flora i la vegetació |
A2 A4 A26 A28
|
B18 B27
|
|
Explicar els grans biomes del planeta i relacionar-los amb els factors de forçament que els determinen |
A4 A9 A23 A26 A28
|
B18 B27
|
|
Demostrar el coneixement de la vegetació de l'entorn immediat |
A4 A7 A14 A22 A23 A24 A25 A27
|
B1 B2 B8 B9 B11 B12 B13 B18 B20 B27 B29 B30 B32 B33
|
|
Ordenar els coneixements obtinguts i expresar-los públicament |
A4 A7 A14 A22 A23 A24 A25 A27
|
B1 B2 B8 B9 B11 B12 B18 B20 B26 B27 B29 B30 B32 B33
|
|
Determinar les relacions entre els éssers vius i les lleis que les regeixen |
A4 A9 A23 A26 A28
|
B18 B27 B35
|
|
Tema |
Subtema |
CONTINGUTS TEÒRICS |
Descripció dels continguts teòrics |
|
1.- La Biogeografia com a Ciència
2.- Corologia
3.- Biocenologia
4.- Causes de la distribució atual dels éssers vius
5.- Edafologia
6.- Els grans biomes: vegetació i sòls
|
CONTINGUTS PRÀCTICS |
Descripció dels continguts pràctics |
|
Dues sortides de camp:
1) Explicació de tècniques de inventariat de la vegetació i determinació de associacions vegetals. (Mig dia)
2) Itinerari per diverese parcel.les de vegetació on els alumnes apliquen els coneixements adquirits a la primera sortida. (Dia sencer)
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
24 |
36 |
60 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
15 |
15 |
30 |
Seminaris |
|
9 |
9 |
18 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
12 |
18 |
Pràctiques a laboratoris |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
|
Atenció personalitzada |
|
6 |
3.57 |
9.57 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
4 |
0 |
4 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Pràctiques de camp/sortides |
Realització de visites o estades de formació en empreses, institucions,...del sector. |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Presentacions / exposicions |
|
Pràctiques a laboratoris |
|
|
Pràctiques de camp/sortides |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Sessions amb el professor per al seguiment de treball i resolució de dubtes. |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves objectives de tipus test |
Proves tipus test desenvolupades durant el quadrimestre |
75% |
Proves pràctiques |
Prova relacionada amb la matèria. Lliurament de la pràctica |
25% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per superar l'assignatura tant en avaluació continuada com en la resta de convocatòries, cal realitzar els treballs pràctics i teòrics i APROVAR ambdues parts. |
Bàsica |
Lacoste,A., Salanon,R.(1978), Biogeografia, Oiko-Tau,Barcelona,
Cobertera,E. (1993), Edafologia Aplicada, Catedra, Madrid,
Bielza,V. (1993), Geografia General, Taurus,
Strahler,A., Physical Geography, John Willey & sons,NY,
|
|
Complementària |
, es faclitara durant el curs, ,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|