Codi |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
C |
|
C |
|
C |
|
Objectius |
Competències |
Definir el què és la unió Europea
|
|
B20
|
|
Recordar els components territorials i econòmics bàsics
|
A24
|
B8 B30
|
|
Adquirir coneixements sobre la història de la Unió Europea
|
A24
|
B20 B30
|
|
Identificar els objectius generals i les estratègies
|
|
B20
|
|
Identificar les institucions i organismes bàsics
|
|
B8 B11 B30
|
|
Utilizar i distingir els diferents tipus de normes i reglaments
|
A24 A31
|
B8 B11 B30
|
|
Entendre el funcionament intern de la U.E.
|
|
B8 B30
|
|
Entendre el Mercat Únic Europeu
|
|
B8 B30
|
|
Entedre la Unió econòmica i monetària
|
|
B8 B30
|
|
Reconèixer les diferents polítiques, programes i ajuts
|
A24
|
B8 B11
|
|
Realitzar un projecte de demanda d'ajuts
|
A11
|
B1 B2 B4 B9 B13 B15 B28 B31
|
C5
|
Cercar informació sobre un problema sectorial i territorial
|
A31
|
B9 B13 B15 B28
|
C1 C5
|
Valorar el significat de formar part de la Unió Europea. |
A16 A21
|
B8 B18 B19 B35
|
C3 C5
|
Tema |
Subtema |
CONTINGUTS TEÒRICS |
Descripció dels continguts teòrics |
|
1. El territori de la Unió Europea: Components bàsics de tipus físic, humà, històric, cultural i polític. |
|
2. Breu història de la U. E.: El Benelux i la CECA. Tractats de Roma, Maastrich, Niça, etc. |
|
3. Objectius generals i estratègics de la U. E. |
|
4. Institucions bàsiques: Parlament, Consell, Comissió, Tribunal de Justícia i Comptes. |
|
5. Organismes consultius, assessors i mediadors. |
|
6. El dret europeu: Tractats, reglaments, directives, decisions, recomanacions, dictàmens... |
|
7. El funcionament intern: Comissió i comissaris. Direccions generals. Relacions externes i serveis interns. |
|
8. El mercat únic europeu: Lliure circulació de mercaderies, treballadors i capitals. L’espai universitari europeu. |
|
9. La Unió Econòmica i monetària. |
|
10. Polítiques, programes i ajuts: Política agrària i pesquera. Política regional. Mediambiental. Política econòmica-financera i fiscal. Educació i cultura. Ocupació i assumptes socials. Energia i Transports. Altres. |
CONTINGUTS PRÀCTICS |
Descripció dels continguts pràctics |
|
Comentaris i debats en relació a normatives, programes i actualitat de la Unió Europea.
Recerca d'informació per internet per a realitzar informes |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
28 |
0 |
28 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
0 |
4 |
Estudis previs |
|
0 |
20 |
20 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
12 |
12 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
2 |
0 |
2 |
Treballs |
|
15 |
20 |
35 |
Debats |
|
4 |
0 |
4 |
|
Atenció personalitzada |
|
10 |
0 |
10 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
4 |
30 |
34 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball. |
Estudis previs |
Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori per part de l'alumne. |
Pràctiques a través de TIC |
Realització de pràctiques de recerca per internet. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització d'una pràctica amb suport informàtic. |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne. |
Debats |
Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat. |
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Treballs |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
Atenció als alumnes i resolució de possibles dubtes sobre la matèria de l'assignatura i treballs a realitzar. |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Exposició d'algún tema treballat per l'alumne (més l'informe corresponent) |
5% |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització d'una pràctica amb suport informàtic (més l'informe corresponent) |
5% |
Treballs |
Dossier dels informes de les pràctiques. |
20% |
Proves de Desenvolupament |
Dues proves parcials dels diferents continguts de l'assignatura |
60% |
Altres |
Participació de l'alumnat en les diferents sessions. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
FONTAINE, p., 10 lecciones sobre Europa, Doc. Europea, 1998
COLE, J.; COLE, F., A Geography of the European Union, Routledge,
BRUNET, F., Curso de integración europea, Alianza Editorial, 1999
, http://eiop.or.at/erpa/local.html (European Research Papers), ,
, http://european-convention.eu.int (Convenció Europea), ,
, http://ue.eu.int (Consell de la Unió Europea), ,
GAUTHIER, A.; DOREL, G., La CEE de Roma à Maastrich, Bréal, 1993
WESSELS, W; DIEDRICHS, U., Qué quiere ser Europa, LV,, 2003
FITOUSSI, J.P.; LE CACHEUX, J., Rapport sur l'état de l'U.E., Fayard, 2002
, www.cde.ua.es/doce.htm (Diari Oficial de la Unió Europea), ,
, www.ces.eu.int (Comité Econòmic i Social), ,
, www.cor.eu.int (Comité de les Regions de la UE), ,
, www.eurogersinfo.com (Actualitat de la UE), ,
, www.europa.eu.int (Unió Europea), ,
, www.europa.eu.int/abc/maps/regions (Cartografia), ,
, www.europa.eu.int/comm/ (Comissió Europea), ,
, www.europa.eu.int/comm/eurostat/ (Estadístiques), ,
, www.europa.eu.int/prelex/ (Legislació), ,
, www.europarl.es (Parlament Europeu), ,
, www.infoeuropa.org (Patronat Català Pro Europa), ,
, www.uv.es/cde (Centre de documentació), ,
|
|
Complementària |
CHECCHINI, P., Europa 1992: Una apuesta al futuro, Alianza Editorial, 1988
GAUTHIER, A.; DOREL, G., La CEE de Roma à Maastrich, Bréal, 1993
|
|
|