Codi |
|
A1 |
Espais geogràfics regionals. |
A4 |
Geografia física i medi ambient. |
A7 |
Metodologia i treball de camp. |
A9 |
Combinar les dimensions temporal i espacial en la explicació dels processos socioterritorials. |
A14 |
Treball de camp i coneixements directes del territori. |
A22 |
Analitzar i interpretar els paisatges. |
A23 |
Generar sensibilitat i interès per als temes territorials i ambientals. |
A24 |
Ordenar i sintetitzar informació. |
A25 |
Exposició i transmissió dels coneixements geogràfics. |
A26 |
Entendre els problemes de forma multidimensional. |
A27 |
Gestionar la complexitat. |
A28 |
Oferir explicacions senzilles a problemes complexos. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B8 |
Capacitat d’anàlisis i síntesis. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B11 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B12 |
Presa de decisions. |
B18 |
Raonament crític. |
B20 |
Aprenentatge autònom. |
B26 |
Motivació per la qualitat. |
B27 |
Sensibilitat vers el medi ambient. |
B29 |
Habilitats d’investigació. |
B30 |
Capacitat de treballs individuals. |
B32 |
Responsabilitat. |
B33 |
Actitud sistemàtica de cura i precisió en el treball |
B35 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Identificar la Hidrogeografia dins la Geografia Física |
A1 A4
|
|
|
Entendre la Terra de manera sistèmica |
A1 A4 A23 A26 A28
|
B18 B27 B35
|
|
Diferenciar els diversos components de la Hidrosfera |
A1 A4 A23 A26 A28
|
B18 B27 B35
|
|
Identificar l'aigua com a substància |
A1 A4 A23 A26 A28
|
B18 B27 B35
|
|
Determinar els diferents processos del cicle hidrològic |
A4 A9 A23 A26 A28
|
B18 B27 B35
|
|
Explicar la dinàmica de l'aigua continental |
A4 A9 A23 A26 A28
|
B18 B27 B35
|
|
Explicar les propietats físiques i químiques de l'aigua oceànica |
A4 A23 A26 A28
|
B18 B27 B35
|
|
Explicar els moviments i circulació de l'aigua oceànica |
A4 A23 A26 A28
|
B18 B27 B35
|
|
Explicar el paper de l'Oceà dins el sistema Climàtic |
A4 A9 A23 A26 A28
|
B18 B27
|
|
Explicar el paper de la Criosfera al sistema climàtic |
A4 A9 A23 A26 A28
|
B18 B27
|
|
Diferenciar els fenòmens d'acoplament atmòsfera-oceà |
A4 A9 A23 A26 A28
|
B18 B27
|
|
Identificar l'impacte de la Hidrosfera sobre l'home |
A4 A9 A23 A26 A28
|
B18 B27
|
|
Explicar la relació entre la hidrosfera i el Canvi Climàtic |
A4 A9 A23 A26 A28
|
B18 B27
|
|
Deduir numèricament la relació entre hidrosfera i clima |
A14 A22 A23 A24 A25 A27
|
B2 B3 B8 B9 B11 B12 B18 B20 B27 B29 B30 B32 B33
|
C5
|
Utilitzar tècniques d'anàlisi i instruments adients |
A4 A7 A14 A22 A23 A24 A25 A27
|
B2 B3 B8 B9 B11 B12 B18 B20 B27 B29 B30 B32 B33
|
C5
|
Ordenar els coneixements obtinguts i expressar-los públicament |
A4 A7 A14 A22 A23 A24 A25 A27
|
B2 B3 B8 B9 B11 B12 B18 B20 B26 B27 B29 B30 B32 B33
|
C5
|
Utilitzar bibliografia científica adequada |
|
B1 B8 B9 B18 B20 B26 B27 B29 B30 B32 B33
|
|
Tema |
Subtema |
CONTINGUTS TEÒRICS |
Descripció dels continguts teòrics |
|
1.- La Hidrogeografia dins la Geografía Física.
2.- La distribució de l'aigua al planeta i el Cicle Hidrològic.
3.- Les aigües continentals.
4.- La Criosfera.
5.- L'Oceà.
|
CONTINGUTS PRÀCTICS |
Descripció dels continguts pràctics |
|
- Visita a institucions relacionades amb l’assignatura.
- Anàlisi d’índex d’acoplament atmòsfera-oceà.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
27 |
45 |
72 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
8 |
2 |
10 |
Seminaris |
|
4.5 |
6 |
10.5 |
Treballs |
|
1 |
15 |
16 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
10 |
20 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
4 |
0 |
4 |
Proves orals |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició de continguts teòrics. |
Pràctiques de camp/sortides |
Treball de Camp. |
Seminaris |
Reflexió i debat sobre diversos temes. |
Treballs |
Realització d'un treball que tria l'alumne d'una llista proposada pel professor |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Pràcrtica realitzada a l'aula informàtica d'algun aspecte concret del programa de l'assignatura. |
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Sessions amb el professor per al seguiment de treballs i resolució de dubtes.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques de camp/sortides |
Lliurament de ressenya del treball de camp. |
5% |
Treballs |
Entrega d'un informe del treball de curs i presentació oral dels resultats del mateix |
20% |
Proves objectives de tipus test |
Proves que contenen definicions, completar frases, veritable/ fals, etc. |
50% |
Proves orals |
Avaluació seminaris i pràctiques i entrega dels dossiers de pràctiques. |
20% |
Altres |
Avaluació de l'assistència, participació, actitud, etc. |
5% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En la segona convocatòria s'avaluaran els mateixos apartats que en l'avaluació continuada i per tant és indispensable haver realitzat i presentar els treballs, pràctiques, etc., del curs. |
Bàsica |
Gabler,R, Sager, R.J., Wise, D.L & Petersen, J.F. (1999), Essentials of phisical Geofgraghy, Saunders, Colelge Publishing, Orlando, Fla, USA,
Strahler A.N & Strahler A (1997), PHYSICAL GEOGRAPHY, New york, Jon Willey and Sons,
|
Durant el curs es facilitaran diferents recursos electrònics. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|