Codi |
|
A1 |
Espais geogràfics regionals. |
A3 |
Geografia humana, econòmica i social. |
A4 |
Geografia física i medi ambient. |
A5 |
Ordenació del territori. |
A7 |
Metodologia i treball de camp. |
A8 |
Utilitzar la informació geogràfica com a instrument de interpretació del territori. |
A9 |
Combinar les dimensions temporal i espacial en la explicació dels processos socioterritorials. |
A10 |
Relacionar i sintetitzar informació territorial transversal |
A11 |
Realitzar diagnosis integrades de l’acció pública. |
A12 |
Explicar els processos de l’actualitat mediàtica. |
A13 |
Expressar informació cartogràficament. |
A14 |
Treball de camp i coneixements directes del territori. |
A15 |
Elaborar i interpretar informació estadística. |
A16 |
Conèixer, comprendre i interpretar el territori. |
A17 |
Interrelacionar el medi físic i ambiental amb l’esfera social i humana. |
A18 |
Combinar un enfocament generalista amb un anàlisis especialitzat. |
A19 |
Interrelacionar els fenòmens a diferents escales territorials |
A20 |
Explicar la diversitat de llocs, regions i localitzacions. |
A21 |
Comprendre les relacions espacials. |
A23 |
Generar sensibilitat i interès per als temes territorials i ambientals. |
A24 |
Ordenar i sintetitzar informació. |
A25 |
Exposició i transmissió dels coneixements geogràfics. |
A26 |
Entendre els problemes de forma multidimensional. |
A27 |
Gestionar la complexitat. |
A28 |
Oferir explicacions senzilles a problemes complexos. |
A30 |
Oferir nous usos a sabers tradicionals. |
A31 |
Capacitat d’entendre el llenguatge i les propostes d’altres “especialistes”. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B4 |
Treballar de forma col•laborativa. |
B5 |
Comprometre’s amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B6 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l’entorn laboral com a ciutadà. |
B7 |
Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient |
B8 |
Capacitat d’anàlisis i síntesis. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Coneixements d’informàtica relatius a l’àmbit d’estudi. |
B11 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B12 |
Presa de decisions. |
B13 |
Treball en equip. |
B16 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B17 |
Reconeixement a la diversitat i a la multiculturalitat. |
B18 |
Raonament crític. |
B19 |
Compromís ètic. |
B20 |
Aprenentatge autònom. |
B21 |
Adaptació a noves situacions. |
B22 |
Creativitat. |
B23 |
Liderat. |
B25 |
Iniciativa i esperit emprenedor. |
B26 |
Motivació per la qualitat. |
B27 |
Sensibilitat vers el medi ambient. |
B28 |
Capacitat d’aplicar els coneixements a la pràctica. |
B30 |
Capacitat de treballs individuals. |
B31 |
Disseny i gestió de projectes. |
B32 |
Responsabilitat. |
B33 |
Actitud sistemàtica de cura i precisió en el treball |
B35 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
C2 |
Utilitzar com a usuaris les eines bàsiques en TIC. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Comprendre l'encaix del desenvolupament rural dins dels plantejaments del desenvolupament local
|
A3 A19 A20 A21 A23 A31
|
B1 B5 B6 B17 B20 B35
|
C3
|
Conèixer i explicar l'evolució dels plantejaments de la política agrària de la UE i el paper que hi juga el desenvolupament rural
|
A1 A3 A5 A9 A12 A15 A16 A17 A19 A20 A23 A24 A25 A31
|
B1 B3 B6 B8 B18 B20 B30 B35
|
C3 C4 C5
|
Diferenciar els diversos instruments de planificació del desenvolupament rural existents en el moment actual
|
A3 A5 A12 A17 A18 A19 A20 A21 A23 A26 A31
|
B1 B6 B8 B18 B20 B28 B35
|
C3 C4
|
Analitzar els continguts d'un pla de desenvolupament rural i criticar el seu plantejament i resultats
|
A1 A3 A8 A9 A10 A11 A16 A19 A20 A21 A23 A24 A25 A26 A27 A30 A31
|
B1 B4 B5 B6 B8 B11 B13 B16 B17 B18 B28 B33 B35
|
C4 C5
|
Valorar els diferents tipus d'emprenedors locals i la seva contribució al desenvolupament de zones rurals
|
A1 A3 A5 A7 A10 A11 A12 A14 A16 A18 A19 A20 A23 A24 A25 A28 A30 A31
|
B3 B6 B7 B8 B11 B17 B18 B20 B26 B30 B33 B35
|
C3 C4 C5
|
Conèixer els pressupòsits bàsics de la filosofia de desenvolupament rural que guien la política de la UE en aquest camp i reflexionar sobre la seva aplicació real
|
A3 A9 A12 A16 A17 A18 A21 A23 A26 A28 A31
|
B1 B5 B6 B8 B18 B19 B26 B35
|
C3 C4
|
Identificar els principals reptes que ha d'abordar l'agent de desenvolupament rural en plantejar l'elaboració i aplicació d'un pla de desenvolupament a escala comarcal
|
A1 A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A23 A26 A28 A31
|
B3 B5 B6 B7 B26 B27 B35
|
C3 C4
|
Saber elaborar els objectius i estratègies bàsiques d'un pla de desenvolupament d'un territori específic.
|
A3 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A21 A23 A24 A25 A26 A27 A30
|
B1 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B16 B18 B19 B21 B22 B23 B25 B26 B27 B28 B31 B32 B33 B35
|
C2 C4 C5
|
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció als continguts i metodologies de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Explicació dels continguts teòrics de l'assignatura a classe |
Seminaris |
Lectura prèvia i comentari de textos de desenvolupament rural |
Treballs |
Disseny d'objectius, estratègies i propostes d'actuació per a un pla de desenvolupament d'un espai concret, en el context del treball d'un agent de desenvolupament local |
Pràctiques de camp/sortides |
Visita a un territori rural, a l'agent de desenvolupament local i a emprenedors de la zona per entendre la feina de l'agent i els diferents tipus d'iniciatives locals. |
Fòrums de discussió |
Desenvolupament d'un fòrum a Moodle sobre algun aspecte central de la matèria |
Presentacions / exposicions |
Anàlisi i presentació dels trets principals d'un programa de desenvolupament rural existent, en grup. |
|
Descripció |
Pes |
Seminaris |
Ressenya de textos sobre desenvolupament rural i comentari a classe |
5% |
Treballs |
Treball en grup i individual sobre objectius, estratègies i accions de desenvolupament rural. Participació en la discussió a classe. |
40% |
Pràctiques de camp/sortides |
Assistència i ressenya de les sortides |
5% |
Fòrums de discussió |
Fòrum a Moodle sobre temes de desenvolupament rural. Participació i continguts |
5% |
Presentacions / exposicions |
Exposició en grup i participació en discussió sobre programes de desenvolupament rural prèviament analitzats |
5% |
Proves de desenvolupament |
Examen sobre la part teòrica de l'assignatura |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
MAPYA, colección estudios, ,
MAPYA, Libro Blanco de la Agricultura y el Desarrollo Rural, , 2003
RODRÍGUEZ, F., Manual de desarrollo local, Trea, 1999
OBSERVATORIO EUROPEO LEADER, LEADER, de una iniciativa a un método. Recull de poblicacions, UE, 2001
PEREZ, B. i CARRILLO, E., Desarrollo local: manual de uso, ESIC-FAMP, 2000
REGIDOR, JESÚS G., El futuro del medio rural en España, Consejo económico y social, 2000
ROCA, J., La política agrícola i rural de la Unió Europea i la seva aplicació a Espanya i a Catalunya, Generalitat de Catalunya, 2005
|
|
Complementària |
, http://www.congresmonrural.com, ,
, http://www.ruralcat.net, ,
, http://www.gencat.net/darp, ,
, http://www.redr.es, ,
, http://europa.eu.int/comm/agriculture/rur, ,
, http://redrural.mapya.es, ,
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ORDENACIÓ DEL TERRITORI II/12092016 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
GEOGRAFIA RURAL/12091105 | ORDENACIÓ DEL TERRITORI I/12092015 | DESENVOLUPAMENT REGIONAL I LOCAL/12092115 | GEOGRAFIA D'EUROPA III. LA UNIÓ EUROPEA/12091203 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |