Codi |
|
A4 |
Geografia física i medi ambient. |
A8 |
Utilitzar la informació geogràfica com a instrument de interpretació del territori. |
A9 |
Combinar les dimensions temporal i espacial en la explicació dels processos socioterritorials. |
A10 |
Relacionar i sintetitzar informació territorial transversal |
A11 |
Realitzar diagnosis integrades de l’acció pública. |
A13 |
Expressar informació cartogràficament. |
A15 |
Elaborar i interpretar informació estadística. |
A16 |
Conèixer, comprendre i interpretar el territori. |
A17 |
Interrelacionar el medi físic i ambiental amb l’esfera social i humana. |
A18 |
Combinar un enfocament generalista amb un anàlisis especialitzat. |
A19 |
Interrelacionar els fenòmens a diferents escales territorials |
A20 |
Explicar la diversitat de llocs, regions i localitzacions. |
A23 |
Generar sensibilitat i interès per als temes territorials i ambientals. |
A24 |
Ordenar i sintetitzar informació. |
A26 |
Entendre els problemes de forma multidimensional. |
A28 |
Oferir explicacions senzilles a problemes complexos. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B7 |
Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient |
B8 |
Capacitat d’anàlisis i síntesis. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Coneixements d’informàtica relatius a l’àmbit d’estudi. |
B11 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B18 |
Raonament crític. |
B19 |
Compromís ètic. |
B20 |
Aprenentatge autònom. |
B22 |
Creativitat. |
B23 |
Liderat. |
B24 |
Coneixement d’altres cultures i costums. |
B26 |
Motivació per la qualitat. |
B27 |
Sensibilitat vers el medi ambient. |
B28 |
Capacitat d’aplicar els coneixements a la pràctica. |
B29 |
Habilitats d’investigació. |
B30 |
Capacitat de treballs individuals. |
B33 |
Actitud sistemàtica de cura i precisió en el treball |
B34 |
Capacitat d’adaptació als imprevistos. |
B35 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
DIFERENCIAR COM A CAMP ESPECÍFIC LA CLIMATOLOGIA URBANA DINS LA CLIMATOLOGIA |
A4 A8 A9 A13 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A23 A24 A26 A28
|
B1 B7 B8 B9 B10 B11 B18 B19 B20 B23 B24 B26 B28 B30 B33 B34 B35
|
C3 C5
|
EMPRAR AMB NORMALITAT i EFICÀCIA LES FONTS CLIMÀTIQUES. |
A4 A8 A9 A10 A11 A18 A19 A20 A23 A24 A26 A28
|
B1 B7 B8 B9 B10 B11 B18 B22 B26 B27 B29 B30 B33 B34 B35
|
C3 C5
|
DISTINGIR ELS TIPUS DE CONTAMINANTS I LA SEVA REPERCUSSIÓ EN L´ÀMBIT AMBIENTAL I EN L´HOME |
A4 A8 A9 A13 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A24 A26 A28
|
B1 B7 B8 B9 B10 B11 B18 B20 B22 B26 B27 B29 B30 B33 B34 B35
|
C3 C5
|
RELACIONAR EL SISTEMA CLIMÀTIC GENERAL AMB EL SISTEMA CLIMÀTIC REGIONAL CONJUNTAMENT AMB L´ANÀLISI CLIMÀTICA A MICROESCALA. |
A4 A8 A9 A10 A11 A13 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A23 A24 A26 A28
|
B1 B7 B8 B9 B10 B11 B18 B20 B22 B26 B27 B29 B30 B33 B34 B35
|
C3 C5
|
DESXIFRAR I INTERPRETAR EL COMPORTAMENT DIFERENCIAL DELS DIFERENTS ELEMENTS CLIMÀTICS QUE ACTUEN EN ÀMBITS URBANS I RURALS |
A4 A8 A9 A13 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A23 A24 A26 A28
|
B1 B7 B8 B9 B10 B11 B18 B20 B22 B26 B27 B28 B29 B30 B33 B34 B35
|
C3 C5
|
IDENTIFICAR LES CAUSES QUE GENEREN L´ILLA DE CALOR URBANA |
A4 A8 A9 A13 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A23 A24 A26 A28
|
B1 B7 B8 B9 B10 B11 B18 B20 B22 B26 B27 B29 B30 B33 B34 B35
|
C3 C5
|
SINTETITZAR INFORMACIÓ CLIMÀTICA FRUIT DE DIVERSOS ESTUDIS TOT COMPARANT ESTACIONS URBANES-RURALS. |
A4 A8 A13 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A23 A24 A26 A28
|
B1 B7 B8 B9 B10 B11 B18 B20 B22 B26 B27 B29 B30 B33 B34 B35
|
C3 C5
|
COMPRENDRE L´INFLUÈNCIA DEL CLIMA SOBRE L´HÀBITAT URBÀ I ARQUITECTÒNIC |
A4 A8 A9 A13 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A23 A24 A26 A28
|
B1 B7 B8 B9 B10 B11 B18 B20 B22 B26 B27 B29 B30 B33 B34
|
C3 C5
|
ASSIMILAR L´ÀMBIT URBÀ ENTÉS COM A SISTEMA O UNITAT ECOLÒGICA. |
A4 A8 A9 A13 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A23 A24 A26 A28
|
B1 B7 B8 B9 B10 B11 B18 B20 B22 B26 B27 B29 B30 B33 B34 B35
|
C3 C5
|
INTERRELACIONAR MULTIPLICITAT DE FACTORS ALHORA DE REALITZAR ESTUDIS MICROCLIMÀTICS EN FIGURES DEL PLANEJAMENT ESTABLERTES |
A4 A8 A9 A13 A15 A17 A19 A20 A23 A24 A26 A28
|
B1 B7 B8 B9 B10 B11 B18 B20 B22 B26 B27 B29 B30 B33 B34 B35
|
C3 C5
|
Tema |
Subtema |
CONTINGUTS TEÒRICS |
Descripció dels continguts teòrics |
|
I. INTRODUCCIÓ A LA TOPOCLIMATOLOGIA AMB ESPECIAL ÈMFASI EN ELS ÀMBITS URBANS I INDUSRIALS |
|
II. LA CLIMATOLOGIA URBANA I LA CONTAMINACIÓ ATMOSFÈRICA |
|
III. ELS FACTORS URBANS DE MODIFICACIÓ TOPO-CLIMÀTICA |
|
IV. LES MODIICACIONS RADIACTIVES, HÍDRIQUES I ENERGÈTIQUES GENERADES PER LA URBANITZACIO I ELS SEUS EFECTES SOBRE ELS ELEMENTS DEL CLIMA |
|
V. L'AVALUACIÓ DE LA INFLUÈNCIA CLIMÀTICA EXERCIDA PER LA CIUTAT, PROPOSTES D'ANÀLISI |
|
VI. LA INFLUÈNCIA DE LA CONTAMINACIÓ ATMOSFÈRICA SOBRE EL CLIMA LOCAL |
|
VII. LA CONTAMINACIÓ TRANSFRONTERERA I ESCALES D'INCIDÈNCIA |
|
VIII.CLIMA I MEDI AMBIENT, CLIMA I ACTIVITAT HUMANA |
|
IX.LA CIUTAT ENTESA COM A ECOSISTEMA O UNITAT ECOLÒGICA |
CONTINGUTS PRÀCTICS |
Descripció dels continguts pràctics |
|
bloc 1: lectura i valoració d'articles sobre la illa de calor urbana. |
|
bloc 2: lectura i valoració d'articles sobre la comfortabilitat climàtica urbana. |
|
bloc 3: lectura i valoració d'articles sobre l'arquitectura bioclimàtica. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
40 |
31 |
71 |
Treballs |
|
2 |
15 |
17 |
Debats |
|
14 |
14 |
28 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
4 |
25 |
29 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Professor explica desenvolupament de l´assignatura |
Sessió Magistral |
Professor explica els continguts teòrics de la matèria. |
Treballs |
treball de curs tutoritzat |
Debats |
Lectura, ressenya crítica dels diferents articles proposats i expressió d´opinions diverses a l´aula. |
|
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Sessió Magistral |
Treballs |
Debats |
|
Descripció |
Atenció sobre possibles dubte que pugui generar el temari de l´assignatura al llarg del curs.
Atenció personalitzada respecte al treball de curs |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
lliurament del treball |
25 % |
Debats |
LLiurament de ressenyes i participació activa en els debats plantejats a l´aula. |
25 % |
Proves de Desenvolupament |
proves parcials al llarg del quadrimestre |
50 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
FERNANDEZ, F. et al., Clima y ambiente urbano en ciudades ibéricas e iberoamericanas, Ed. Parteluz,
Escourrou, G., Le climat et la ville, Nathan,
Cuadrat, J., El clima de las ciudades españolas, ED. CÁTEDRA, Madrid
|
|
Complementària |
Landsberg, H, E., The urban climate, Acadèmic press, New York, 1981
Fernández García, Manual de climatologia aplicada. Espacios y sociedades, Espacios y sociedades, 2001
López Bonillo, Geografia del medio ambiente, Ed. Catedra, 1995
, www.urbanclimate.net, ,
, www.indiana.edu, ,
, www.atmhosfere.mpg.de, ,
|
|
|