Codi |
|
A1 |
Espais geogràfics regionals. |
A2 |
Història i pensament de la disciplina geogràfica |
A3 |
Geografia humana, econòmica i social. |
A4 |
Geografia física i medi ambient. |
A5 |
Ordenació del territori. |
A6 |
Mètodes d’informació geogràfica. |
A7 |
Metodologia i treball de camp. |
A8 |
Utilitzar la informació geogràfica com a instrument de interpretació del territori. |
A9 |
Combinar les dimensions temporal i espacial en la explicació dels processos socioterritorials. |
A10 |
Relacionar i sintetitzar informació territorial transversal |
A11 |
Realitzar diagnosis integrades de l’acció pública. |
A13 |
Expressar informació cartogràficament. |
A14 |
Treball de camp i coneixements directes del territori. |
A15 |
Elaborar i interpretar informació estadística. |
A16 |
Conèixer, comprendre i interpretar el territori. |
A17 |
Interrelacionar el medi físic i ambiental amb l’esfera social i humana. |
A18 |
Combinar un enfocament generalista amb un anàlisis especialitzat. |
A19 |
Interrelacionar els fenòmens a diferents escales territorials |
A20 |
Explicar la diversitat de llocs, regions i localitzacions. |
A21 |
Comprendre les relacions espacials. |
A22 |
Analitzar i interpretar els paisatges. |
A23 |
Generar sensibilitat i interès per als temes territorials i ambientals. |
A24 |
Ordenar i sintetitzar informació. |
A25 |
Exposició i transmissió dels coneixements geogràfics. |
A26 |
Entendre els problemes de forma multidimensional. |
A27 |
Gestionar la complexitat. |
A28 |
Oferir explicacions senzilles a problemes complexos. |
A29 |
Generar acords en equips interdisciplinaris. |
A30 |
Oferir nous usos a sabers tradicionals. |
A31 |
Capacitat d’entendre el llenguatge i les propostes d’altres “especialistes”. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B4 |
Treballar de forma col•laborativa. |
B5 |
Comprometre’s amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B6 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l’entorn laboral com a ciutadà. |
B7 |
Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient |
B8 |
Capacitat d’anàlisis i síntesis. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Coneixements d’informàtica relatius a l’àmbit d’estudi. |
B11 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B12 |
Presa de decisions. |
B13 |
Treball en equip. |
B14 |
Treball en un equip de caràcter interdisciplinari. |
B15 |
Treball en un context internacional. |
B17 |
Reconeixement a la diversitat i a la multiculturalitat. |
B18 |
Raonament crític. |
B19 |
Compromís ètic. |
B22 |
Creativitat. |
B23 |
Liderat. |
B25 |
Iniciativa i esperit emprenedor. |
B26 |
Motivació per la qualitat. |
B27 |
Sensibilitat vers el medi ambient. |
B28 |
Capacitat d’aplicar els coneixements a la pràctica. |
B30 |
Capacitat de treballs individuals. |
B31 |
Disseny i gestió de projectes. |
B32 |
Responsabilitat. |
B33 |
Actitud sistemàtica de cura i precisió en el treball |
B34 |
Capacitat d’adaptació als imprevistos. |
B35 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Conèixer l'origen de l'avaluacio d'impactes ambientals. |
A2 A3 A4 A5 A16 A17 A21 A23 A24 A26
|
B1 B18 B27
|
|
Entendre els conceptes relacionats amb l'avaluació d'impactes ambientals. |
A3 A4 A5 A7 A9 A10 A15 A16 A17 A21 A22 A23 A24 A25 A30 A31
|
B1 B7 B8 B35
|
|
Valorar la necessitat dels estudis d'impacte ambiental |
A3 A4 A5 A8 A16 A17 A18 A20 A21 A23 A24 A27 A28
|
B1 B5 B7 B8 B17 B27
|
|
Conèixer la legislació que regeix l'avaluació d'impactes ambientals. |
A11 A15 A18 A23 A27 A29 A31
|
B1 B2 B4 B5 B7 B8 B11 B12 B14 B15 B18 B19 B27 B28 B31 B32 B34 B35
|
|
Conèixer el contingut dels estudis d'impactes ambientals. |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A10 A11 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A23 A24 A26 A27 A30 A31
|
B1 B8 B11 B18 B28 B35
|
|
Capacitar per l'anàlisi d'estudis d'impacte ambiental. |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A13 A14 A15 A16 A17 A21 A22 A23 A24 A26 A27 A29 A31
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 B13 B14 B18 B19 B22 B23 B26 B27 B28 B31 B32 B33 B35
|
|
Capacitar per l'elaboració d'un estudi d'impacte ambiental. |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A13 A14 A15 A16 A17 A21 A22 A23 A24 A26 A27 A29 A31
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B18 B19 B22 B23 B25 B26 B27 B28 B30 B31 B32 B33 B35
|
C3 C5
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Presentació a classe del projecte dut a terme |
5% |
Pràctiques de camp/sortides |
Ressenya sobre la sortida realitzada |
5% |
Treballs |
Projecte realitzat |
50% |
Fòrums de discussió |
Participació en els fòrums |
5% |
Debats |
Participació en els debats |
5% |
Proves objectives de tipus test |
Realització d'un examen tipus test |
25% |
Altres |
Participació i motivació al llarg del curs |
5% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En la segona convocatòria s'avaluaran els mateixos apartats que en l'avaluació continuada i per tant és indispensable haver realitzat i presentar els treballs, pràctiques, etc., del curs. |
Bàsica |
RIERA, P., Avaluació d'Impacte Ambiental, Generalitat de Catalunya,
GÓMEZ OREA, D., Evaluación de Impacto Ambiental, Ediciones Mundi Prensa,
CONESA FDEZ., V, Guia metodológica para la evaluación del impacto ambiental, Ediciones Mundi Prensa, 2003
|
|
Complementària |
SEGURA, R, Impacto ambiental de las líneas de alta velocidad, Col.de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos, 2002
FORCADA DELGADO, E., El impacto ambiental en la agricultura: metodologías y procedimientos, Fundación Unicaja, 2000
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
GEOGRAFIA FÍSICA I MEDI AMBIENT/12091110 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |