Codi |
|
A1 |
Espais geogràfics regionals. |
A2 |
Història i pensament de la disciplina geogràfica |
A3 |
Geografia humana, econòmica i social. |
A4 |
Geografia física i medi ambient. |
A5 |
Ordenació del territori. |
A6 |
Mètodes d’informació geogràfica. |
A7 |
Metodologia i treball de camp. |
A8 |
Utilitzar la informació geogràfica com a instrument de interpretació del territori. |
A9 |
Combinar les dimensions temporal i espacial en la explicació dels processos socioterritorials. |
A10 |
Relacionar i sintetitzar informació territorial transversal |
A11 |
Realitzar diagnosis integrades de l’acció pública. |
A12 |
Explicar els processos de l’actualitat mediàtica. |
A13 |
Expressar informació cartogràficament. |
A14 |
Treball de camp i coneixements directes del territori. |
A15 |
Elaborar i interpretar informació estadística. |
A16 |
Conèixer, comprendre i interpretar el territori. |
A17 |
Interrelacionar el medi físic i ambiental amb l’esfera social i humana. |
A18 |
Combinar un enfocament generalista amb un anàlisis especialitzat. |
A19 |
Interrelacionar els fenòmens a diferents escales territorials |
A21 |
Comprendre les relacions espacials. |
A23 |
Generar sensibilitat i interès per als temes territorials i ambientals. |
A24 |
Ordenar i sintetitzar informació. |
A26 |
Entendre els problemes de forma multidimensional. |
A27 |
Gestionar la complexitat. |
A28 |
Oferir explicacions senzilles a problemes complexos. |
A29 |
Generar acords en equips interdisciplinaris. |
A30 |
Oferir nous usos a sabers tradicionals. |
A31 |
Capacitat d’entendre el llenguatge i les propostes d’altres “especialistes”. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B4 |
Treballar de forma col•laborativa. |
B5 |
Comprometre’s amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B6 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l’entorn laboral com a ciutadà. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Coneixements d’informàtica relatius a l’àmbit d’estudi. |
B12 |
Presa de decisions. |
B14 |
Treball en un equip de caràcter interdisciplinari. |
B16 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B18 |
Raonament crític. |
B19 |
Compromís ètic. |
B20 |
Aprenentatge autònom. |
B21 |
Adaptació a noves situacions. |
B25 |
Iniciativa i esperit emprenedor. |
B28 |
Capacitat d’aplicar els coneixements a la pràctica. |
B31 |
Disseny i gestió de projectes. |
B32 |
Responsabilitat. |
B33 |
Actitud sistemàtica de cura i precisió en el treball |
B34 |
Capacitat d’adaptació als imprevistos. |
C2 |
Utilitzar com a usuaris les eines bàsiques en TIC. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
Procediments |
L'alumne selecciona el tema o tipus de pràctiques que prefereix. Els temes habituals són:
- Ordenació urbana i planificació territorial.
- Desenvolupament territorial i local.
- Planificació estratègica.
- Cartografia i sistemes d'informació geogràfica.
- Gestió d'espais naturals protegits.
- Impactes ambientals.
- Planificació i gestió turística.
- Previsió i anàlisi meteorològica.
- Estudis de mercat i d'estructura econòmica.
- Programes i iniciatives europees.
- Anàlisis geogràfiques sectorials: recursos, població, economia, serveis, equipaments,
etc. |
D'acord amb el tipus de pràctiques sol.licitat entre el professor i l'alumne seleccionen empreses o institucions, que en general es troben ubicades a diverses localitats de la província i de Catalunya. Es tracta en general de departaments, serveis i altres organismes que depenen de la Generalitat de Catalunya, de la Diputació de Tarragona, dels Consells Comarcals, dels Ajuntaments, de les Cambres de Comerç, de l’Observatori Turístic, de Gabinets d'Estudis i d’empreses privades de consultoria ambiental o territorial amb les que es mantenen convenis específics.
|
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió a classe per tal d'informar els alumnes matriculats de les condicions i les possibilitats de desenvolupament de l'assignatura. |
Selecció de posició de pràctiques |
Entrevista personalitzada professor-alumne per determinar el lloc i el tema de pràctiques. Contacte amb l'empresa o institució i realització d'entrevista prèvia en el destí i tràmits administratius. |
Estada / execució de pràctiques |
Desenvolupament de les pràctiques d'empresa durant 120 hores presencials, integrant-se en un equip. |
Relació amb el tutor de pràctiques intern |
Tutoria al despatx sobre el desenvolupament i el resultat de l'estada de pràctiques |
Presentacions / exposicions |
Exposició del treball realitzat durant el període de pràctiques a l'aula amb la resta d'alumnes. |
Relació amb el tutor de pràctiques extern |
Integració a través del tutor d'empresa o institució en l'equip i seguiment de la feina feta. |