DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) TREBALL D'INVESTIGACIÓ Codi 12092226
Ensenyament
Geografia (2001)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
9 0 9 Optativa Anual
Llengua d'impartició
Departament Unitat Predepartamental de Geografia
Coordinador/a
BRUNET INDIA, MANUELA CATALINA
Adreça electrònica joseignacio.muro@urv.cat
manola.brunet@urv.cat
jordi.blay@urv.cat
myolanda.perez@urv.cat
enric.aguilar@urv.cat
javier.sigro@urv.cat
santiago.roquer@urv.cat
oscar.saladie@urv.cat
Professors/es
MURO MORALES, JOSÉ IGNACIO
BRUNET INDIA, MANUELA CATALINA
BLAY BOQUÉ, JORDI
PEREZ ALBERT, MARIA YOLANDA
AGUILAR ANFRONS, ENRIQUE MODESTO
SIGRÓ RODRÍGUEZ, FRANCISCO JAVIER
ROQUER SOLER, SANTIAGO
SALADIE BORRAZ, ÒSCAR
Web http://www.sre.urv.es/web/geografia
Descripció general i informació rellevant 1.- Investigar de forma teòrica i pràctica sobre alguna de les matèries fonamentals de la Llicenciatura. 2.- Verificar l'adquisisió de les habilitats i competències generals i específiques de la Llicenciatura.

Competències
Codi  
A1 Espais geogràfics regionals.
A2 Història i pensament de la disciplina geogràfica
A3 Geografia humana, econòmica i social.
A4 Geografia física i medi ambient.
A5 Ordenació del territori.
A6 Mètodes d’informació geogràfica.
A7 Metodologia i treball de camp.
A8 Utilitzar la informació geogràfica com a instrument de interpretació del territori.
A9 Combinar les dimensions temporal i espacial en la explicació dels processos socioterritorials.
A10 Relacionar i sintetitzar informació territorial transversal
A11 Realitzar diagnosis integrades de l’acció pública.
A13 Expressar informació cartogràficament.
A14 Treball de camp i coneixements directes del territori.
A15 Elaborar i interpretar informació estadística.
A17 Interrelacionar el medi físic i ambiental amb l’esfera social i humana.
A20 Explicar la diversitat de llocs, regions i localitzacions.
A21 Comprendre les relacions espacials.
A22 Analitzar i interpretar els paisatges.
A24 Ordenar i sintetitzar informació.
A26 Entendre els problemes de forma multidimensional.
A27 Gestionar la complexitat.
B1 Aprendre a aprendre.
B2 Resoldre problemes de forma efectiva.
B3 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B6 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l’entorn laboral com a ciutadà.
B8 Capacitat d’anàlisis i síntesis.
B9 Capacitat d’organització i planificació.
B10 Coneixements d’informàtica relatius a l’àmbit d’estudi.
B11 Capacitat de gestió de la informació.
B12 Presa de decisions.
B18 Raonament crític.
B20 Aprenentatge autònom.
B25 Iniciativa i esperit emprenedor.
B26 Motivació per la qualitat.
B28 Capacitat d’aplicar els coneixements a la pràctica.
B29 Habilitats d’investigació.
B30 Capacitat de treballs individuals.
B31 Disseny i gestió de projectes.
B32 Responsabilitat.
B33 Actitud sistemàtica de cura i precisió en el treball
B35 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
C2 Utilitzar com a usuaris les eines bàsiques en TIC.
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
1.- Investigar de forma teórica y práctica sobre alguna de las materias fundamentales de la disciplina geográfica. A1
A2
A3
A4
A5
A6
A8
A9
A10
A17
A20
A22
A24
A26
A27
B1
B3
B6
B8
B11
B12
B18
B20
B28
B29
B30
B32
C5
Verificar la adquisición de las habilidades y competencias generales y específicas de la licenciatura en Geografía A6
A7
A8
A9
A10
A11
A13
A14
A15
A17
A24
B2
B3
B8
B9
B10
B11
B12
B18
B20
B26
B29
B31
B35
C2
Aplicar los conocimientos teóricos y las habilidades prácticas en la interpretación del territorio y en el análisis de sus diversas problemáticas A7
A8
A9
A10
A11
A13
A14
A15
A17
A21
A24
A26
B1
B2
B3
B8
B9
B11
B12
B18
B20
B25
B28
B29
B31
B32
B33
B35
C2
C5

Continguts
Tema Subtema
TREBALL TUTORITZAT: La temática del trabajo será pactada entre el profesor tutor y el estudiante al inicio del curso.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Estudis previs
0 25 25
Treballs
0 175 175
Presentacions / exposicions
3 0 3
 
Atenció personalitzada
20 0 20
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentación de las características del trabajo de investigación y procedimientos y fases para su realización.
Estudis previs Recopilación de bibliografía diversa sobre la temática en la que se centre el trabajo a desarrollar.
Análisis y reflexión sobre los diferentes enfoques de análisis de la temática a tratar.
Treballs Realización de un trabajo aplicado o de investigación en el que se contemplen las siguientes tareas
- Concreción de objetivos y diseño de la metodología a aplicar
-Recopilación de información estadística, cartográfica, documental... del tema y ámbito de estudio.
-Análisis de la información obtenida
-Valoración de los resultados obtenidos y conclusiones.
-En su caso, propuestas
Presentacions / exposicions Exposición del trabajo realizado

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Treballs
Descripció
Explicación pormenorizada de la estructura y características de la asignatura. Tutorización y guiaje en las diferentes fases del desarrollo del trabajo. Seguimiento del trabajo.

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Entrega del trabajo al tutor y valoración del mismo por parte de la comisión de calificación. 75 %
Presentacions / exposicions presentación y defensa del trabajo. 25 %
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Alcina Franch, J. Aprender a investigar. Métodos de trabajo para la redacción de tesis doctorales. Humanidades y ciencias sociales. Madrid: Compañía Literaria, 1994. 237 p.

Geografía aplicada (traducción de Silvia Marcu). Editorial Ariel, Barcelona, 2001.

VisautaB. Técnicas de investigación social. Recogida de datos. Barcelona, 1989

VVAA: Guía práctica para la elaboración de un trabajo científico. Bilbao: Cita, 1994. 263 p.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent