DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) HISTÒRIA DE L'ANTROPOLOGIA Codi 12102005
Ensenyament
Antropologia Social i Cultural (2001)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Troncal Primer Primer
Llengua d'impartició
Departament Antropologia, Filosofia i Treball Social
Coordinador/a
MARTINEZ HERNAEZ, ANGEL
Adreça electrònica angel.martinez@urv.cat
Professors/es
MARTINEZ HERNAEZ, ANGEL
Web
Descripció general i informació rellevant Estudi de les corrents teòriques de l´antropologia des d´una perspectiva històrica.

Competències
Codi  
A1 Conèixer les diferents teories i debats antropològics.
A2 Redactar una ressenya crítica sobre un article o llibre antropològic.
A3 Analitzar i valorar críticament les aportacions més destacades de la teoria antropològica.
A4 Comprensió dels principals problemes que afecten als processos de transformació social.
A5 Adquisició de les capacitats i coneixements especialitzats que permetin la comprensió d'un problema social particular
A6 Adquisició d'una significativa experiència pràctica en projectes d'etnografia, així com en el disseny de projectes d'abast multidisciplinar on s'ha de saber ubicar el rol de l'antropòleg.
B1 Reconeixement i sensibilitat per la diversitat ètnica i cultural.
B2 Capacitat per treballar en equip
B3 Aprendre a aprendre
B4 Capacitat crítica davant la xenofòbia i el racisme
B5 Resoldre problemes de forma efectiva
B6 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B7 Capacitat crítica davant dels sistemes experts i burocràtics de la modernitat (discursos i pràctiques biomèdics, pedagògics, etc.)
B8 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B9 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
B10 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà
B11 Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món
C4 Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Introducció a les teories antropològiques en la seva dimensió històrica A1
A2
A3
A4
A5
B1
B2
B3
B4
C1
C2
C3
Saber llegir un texte antropològic A1
A2
A3
B7
B8
B9
B10
B11
C1
C2
C3
C4
C5
Saber fer una reflexió crítica sobre un text antropològic A1
A2
A3
A4
A5
A6
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B11
C1
C2
C3
C5

Continguts
Tema Subtema
Els debats al segle XVIII Monogenisme i poligenisme.
La qüestió racial
Evolucionisme Evolucionisme social i cultural
Evolucionisme natural i el seu impacte social
Particularisme històric L'escola boassiana
El difusionisme cultural Entre la deducció i l'especulació
El funcionalisme nord-americà El concepte de cultura
Persona, cultura i societat
Conclusions L'ànàlisis conceptual a la història de la ciència i a la història de l'antropologia

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
4 4 8
 
Seminaris
36 36 72
Treballs
2 2 4
Debats
6 6 12
 
Atenció personalitzada
18 36 54
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Informacions diverses
Seminaris Discusió de teories
Anàlisis de textes
Treballs Lectura, discusió, redacció i presentació de treballs
Debats Grups reflexius

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Seminaris
Treballs
Descripció
Orientaciõ i tutoria del treball dels alumnes

Avaluació
  Descripció Pes
Seminaris Participaciõ 10
Treballs Correcció treballs 65
Atenció personalitzada Orientació del treball 20
Altres

Altres

5
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent