DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura ESTADÍSTICA APLICADA A LES CIÈNCIES SOCIALS Codi 12102006
Ensenyament
Antropologia Social i Cultural (2001)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 1.5 4.5 Troncal Primer Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Psicologia
Coordinador/a
ARISTE CASTA?O, SANTIAGO
Adreça electrònica santiago.ariste@urv.cat
Professors/es
ARISTE CASTA?O, SANTIAGO
Web http://psico.fcep.urv.es/docencia/virtual/
Descripció general i informació rellevant En aquesta assignatura es pretén donar uns coneixements bàsics de l'estadística aplicada a les ciències socials, en concret a làmbit de l'antropologia.

Competències
Codi  
A
A
B
B
C

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
1. Assolir un nivell de coneixements fonamentals en estadística i anàlisi de dades A3
2. Conèixer programes d'anàlisi de dades existents en l'actualitat. C2
Saber interpretar els estadístics més freqüents en informes científics. B10
3. Conèixer les estratègies d'anàlisi de dades més adients en el desenvolupament i anàlisi de qüestionaris i enquestes. A2
Resoldre problemes estadístics B5
Adaptar els coneixements de l'assignatura al seu àmbit d'actuació B10

Continguts
Tema Subtema
TEMA 1. Introducció a l'estadística Estadística descriptiva i estadística inferencial.
Conceptes de mostra i població. Escales de mesura.
TEMA 2. Estadística Descriptiva Distribucions de freqüència. Presentació gràfica i tabular de dades. Principals mesures de posició, variabilitat, biaix, apuntament i associació.
Tècniques d'estadística exploratòria.
TEMA 3. Inferència Estadística (I)

Fonaments de probabilitat.
Principals distribucions.
Teoria de la decisió estadística.
Errors tipus I i II.
Definició del concepte d'interval de confiança.
TEMA 4. Inferència Estadística (II)
Contrast d'hipòtesi d'un estadístic: mitjana i proporció.
Contrast d'hipòtesi de la diferència entre dos estadístics: mitjana i proporció.
Anàlisi de la variança.
TEMA 5. Estadística no paramètrica
Principals diferències entre estadística paramètrica i no paramètrica.
Proves no paramètriques de comparació de grups dependents i no dependents.
Coeficients de correlació no paramètrics.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
20 40 60
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
8 20 28
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
20 40 60
Treballs
0 30 30
 
Atenció personalitzada
8 0 8
 
Proves objectives de preguntes curtes
2 20 22
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l'assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolució de problemes
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Pràctiques a través de TIC
Treballs Treball de l'assignatura per l'avaluació

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Es recomana l'atenció personalitzada per fer un seguiment dels continguts de l'assignatura assolits per l'alumne.

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Activitats realitzades a classe i/o dossiers de pràctiques. 30%
Proves objectives de preguntes curtes Examen dels continguts teòrics impartits a classe. Aquest examen serà de tipus teòric - pràctic. 70%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per aprovar l'assignatura s'ha d'aprovar l'examen i les pràctiques per separat.


Fonts d'informació

Bàsica Pagano, R., Estadística para las ciencias del comportamiento, International Thomson Editores, 1999
Aron, A. & Aron, E.N., Estadística para psicología, Prentice Hall., 2001
Gonick, L. i Smith, W., La estadística en cómic, Zendrera Zariquey, 1999

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Es recomanable l'assistència a les sessions presencials