DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) ESTADÍSTICA APLICADA A LES CIÈNCIES SOCIALS Codi 12102006
Ensenyament
Antropologia Social i Cultural (2001)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 1.5 4.5 Troncal Primer Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Psicologia
Coordinador/a
CODORNIU RAGA, MARIA JOSÉ
Adreça electrònica mariajose.codorniu@urv.cat
Professors/es
CODORNIU RAGA, MARIA JOSÉ
Web http://psico.fcep.urv.es/docencia/virtual/
Descripció general i informació rellevant En aquesta assignatura es pretén donar uns coneixements bàsics de l'estadística aplicada a les ciències socials, en concret a làmbit de l'antropologia.

Competències
Codi  
A2 Redactar una ressenya crítica sobre un article o llibre antropològic.
A3 Analitzar i valorar críticament les aportacions més destacades de la teoria antropològica.
B5 Resoldre problemes de forma efectiva
B10 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
1. Assolir un nivell de coneixements fonamentals en estadística i anàlisi de dades A3
2. Conèixer programes d'anàlisi de dades existents en l'actualitat. C2
Saber interpretar els estadístics més freqüents en informes científics. B10
3. Conèixer les estratègies d'anàlisi de dades més adients en el desenvolupament i anàlisi de qüestionaris i enquestes. A2
Resoldre problemes estadístics B5
Adaptar els coneixements de l'assignatura al seu àmbit d'actuació B10

Continguts
Tema Subtema
TEMA 1. Conceptes introductoris
TEMA 2. Distribucions de freqüència i la seva representació
TEMA 3. Estadística descriptiva
TEMA 4. Inferència estadística en poblacions finites
TEMA 5. Metodologia d’enquestes

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
20 40 60
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
8 20 28
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
20 40 60
Treballs
0 30 30
 
Atenció personalitzada
8 0 8
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l'assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolució de problemes
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Pràctiques a través de TIC
Treballs Treball de l'assignatura per l'avaluació

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Es recomana l'atenció personalitzada per fer un seguiment dels continguts de l'assignatura assolits per l'alumne.

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Treball d'aplicació dels continguts de càlcul estadístic explicats a classe.
Realització d'un qüestionari d'opinió.
50%
50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per aprovar l'assignatura s'han d'aprovar els dos treballs per separat.


Fonts d'informació

Bàsica Pagano, R., Estadística para las ciencias del comportamiento, International Thomson Editores, 1999
Aron, A. & Aron, E.N., Estadística para psicología, Prentice Hall., 2001
Gonick, L. i Smith, W., La estadística en cómic, Zendrera Zariquey, 1999

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Es recomanable l'assistència a les sessions presencials
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent