Codi |
|
A1 |
Conèixer les diferents teories i debats antropològics. |
A2 |
Redactar una ressenya crítica sobre un article o llibre antropològic. |
A3 |
Analitzar i valorar críticament les aportacions més destacades de la teoria antropològica. |
A4 |
Comprensió dels principals problemes que afecten als processos de transformació social. |
A5 |
Adquisició de les capacitats i coneixements especialitzats que permetin la comprensió d'un problema social particular |
A6 |
Adquisició d'una significativa experiència pràctica en projectes d'etnografia, així com en el disseny de projectes d'abast multidisciplinar on s'ha de saber ubicar el rol de l'antropòleg. |
B1 |
Reconeixement i sensibilitat per la diversitat ètnica i cultural. |
B3 |
Aprendre a aprendre |
B4 |
Capacitat crítica davant la xenofòbia i el racisme |
B5 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B6 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B7 |
Capacitat crítica davant dels sistemes experts i burocràtics de la modernitat (discursos i pràctiques biomèdics, pedagògics, etc.) |
B8 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B9 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
B11 |
Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Conèixer els principals aspectes de l'Antropologia Política |
A1 A2 A3
|
B1 B3 B4 B6 B7
|
C2 C5
|
Ús de les perspectives de l'A.P. per a l'anàlisi de les realitats sòcio-polítiques |
A4 A5 A6
|
B5 B8 B9 B11
|
C3 C4
|
Tema |
Subtema |
I. Un marc teòric |
I.1. Conceptes bàsics
I.2. El desenvolupament de l'A.P. |
II.El poder i les seves racionalitzacions |
II.1. Estratificació social i sistemes polítics
II.2. El poder i el privilegi
II.3. Poder formal i informal
II.4. L'Estat: algunes consideracions |
III. Tema monogràfic |
Tema a escollir al principi de curs |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Debats |
|
12 |
12 |
24 |
Seminaris |
|
12 |
12 |
24 |
Treballs |
|
4 |
4 |
8 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
12 |
12 |
24 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
4 |
8 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'àmbit i mètodes principals de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Classes magistrals d'introducció a l'asignatura |
Debats |
Pràctiques "d'anàlisi documental" (articles i pel.licules) |
Seminaris |
Seminaris pràctics, on es discutiran les activitats proposades prèviament |
Treballs |
Realització d'una recensió, d’uns 5 folis, dels llibres de R.Bartra (1985), Z.Bauman (1999) o bé de N.García-Canclini (1999), que es troben a la bibliografia general
Elaboració d’una síntesi final sobre l’assignatura, |
Resolució de problemes, exercicis |
Anàlisi d’un cas pràctic |
|
Descripció |
Es tracta de discutir amb els estudiants, principalment, les qüestions relacionades amb els diferents treballs que han de realitzar al llarg del curs. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Un assaig temàtic |
30% |
Resolució de problemes, exercicis |
Una recensió |
30% |
Altres |
Intervencions a classe |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Balandier, G., Antropología Política, Península, 1969
Krader, L. - I. Rossi, Antropología Política, Anagrama, 1982
Gledhill, J., El poder y sus disfraces, Bellaterra, 2000
Clastres, P., Investigaciones en Antropología Política, Gedisa, 1980
Bartra, R., Les xarxes imaginàries del poder polític, Empúries, 1985
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|