Codi |
|
A1 |
Conèixer les diferents teories i debats antropològics. |
A4 |
Comprensió dels principals problemes que afecten als processos de transformació social. |
A5 |
Adquisició de les capacitats i coneixements especialitzats que permetin la comprensió d'un problema social particular |
B3 |
Aprendre a aprendre |
B5 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B6 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B7 |
Capacitat crítica davant dels sistemes experts i burocràtics de la modernitat (discursos i pràctiques biomèdics, pedagògics, etc.) |
B8 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
1. Conèixer el marc teòric i conceptual específic de l´assignatura. |
A4 A5
|
B7
|
C3 C4
|
2. Incorporar els elements teòrics adquirits a l´anàlisi empírica de la realitat en aquest camp específic. |
A5
|
B6 B8
|
C3 C4
|
3. Integrar aquests coneixements i pràctiques en el marc general de la disciplina. |
A1 A5
|
B3 B5 B6 B8
|
C3 C4 C5
|
Tema |
Subtema |
CURSO MONOGRÀFICO SOBRE NIKLAS LUHMANN. |
Teoría de sistemas. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Presentacions / exposicions |
|
12 |
12 |
24 |
Treballs |
|
4 |
4 |
8 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
24 |
24 |
48 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
4 |
8 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció als objectius de l´assignatura i presentació dels instruments de treball. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament sistemàtic del temari de l´assignatura a càrrec del professor. |
Presentacions / exposicions |
És treballarà amb lectures associades al tema. Aquestes lectures seran comentades a les classes i objecte de debat a l´aula. |
Treballs |
El treball consistirà en un assaig, individual per part de l´alumne sobre la temàtica estudiada. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
És treballarà amb lectures associades al tema. Aquestes lectures seran comentades a les classes. Esporàdicament també es visualitzaran documentals i altre material audiovisual que, igualment serà objecte de debat a l´aula. |
|
Atenció personalitzada |
Sessió Magistral |
Presentacions / exposicions |
Treballs |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Descripció |
L´atenció personalitzada és important per resoldre els dubtes que pugui generar l´assignatura i, també per guiar els estudiants en la confecció dels treballs del curs. |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
S´avaluarà mitjançant l´elaboració d´un assaig, amb el qual es demostri un bon coneixement dels continguts teòrics i metodològics del curs. |
10% |
Presentacions / exposicions |
Avaluació dels diferents treballs realitzats |
10% |
Treballs |
Redacció d´un assaig del curs. |
70% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Avaluació del coneixement de les lectures obligatòries treballades durant el curs. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Luhmann, N., Sistemas sociales, Anthropos, Barna, 1998
Luhmann, N., Introducción a la teoría de sistemas., Anthropos-Un. Iber., México, 1996
Luhmann, N., La ciencia de la sociedad., Anthropos-Un. Iber., México, 1996
Luhmann, N., Complejidad y modernidad., Trotta, Madrid, 1998
Luhmann, N., Sociedad y sistema., Paidós, Barna, 1990
|
|
Complementària |
Izuzquiza, I., La sociedad sin hombres., Anthropos, Barna, 1990
Navas, A., Teoría sociológica de Niklas Luhmann., Eunsa, Pamplona, 1989
|
|
|