DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) TEORIA SOCIAL II Codi 12102103
Ensenyament
Antropologia Social i Cultural (2001)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Obligatòria Segon Primer
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Antropologia, Filosofia i Treball Social
Coordinador/a
ZUBIMENDI MARTÍNEZ, JULIÁN
Adreça electrònica julian.zubimendi@urv.cat
Professors/es
ZUBIMENDI MARTÍNEZ, JULIÁN
Web http://antropologia.urv.es
Descripció general i informació rellevant Esta asignatura se dirige al estudio monográfico de alguno de los grandes autores de sociología contemporaneos. Este curso lo dedicaremos al interaccionismo simbólico de G. H. Mead.

Competències
Codi  
A1 Conèixer les diferents teories i debats antropològics.
A4 Comprensió dels principals problemes que afecten als processos de transformació social.
A5 Adquisició de les capacitats i coneixements especialitzats que permetin la comprensió d'un problema social particular
B3 Aprendre a aprendre
B5 Resoldre problemes de forma efectiva
B6 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B7 Capacitat crítica davant dels sistemes experts i burocràtics de la modernitat (discursos i pràctiques biomèdics, pedagògics, etc.)
B8 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món
C4 Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
1. Conèixer el marc teòric i conceptual específic de l´assignatura. A4
A5
B7
C3
C4
2. Incorporar els elements teòrics adquirits a l´anàlisi empírica de la realitat en aquest camp específic. A5
B6
B8
C3
C4
3. Integrar aquests coneixements i pràctiques en el marc general de la disciplina. A1
A5
B3
B5
B6
B8
C3
C4
C5

Continguts
Tema Subtema
Estudio monográfico de la obra de G. H. Mead. Interaccionismo simbólico.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1 2
 
Sessió Magistral
20 40 60
Presentacions / exposicions
12 12 24
Treballs
4 4 8
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
24 24 48
 
Atenció personalitzada
4 4 8
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció als objectius de l´assignatura i presentació dels instruments de treball.
Sessió Magistral Desenvolupament sistemàtic del temari de l´assignatura a càrrec del professor.
Presentacions / exposicions És treballarà amb lectures associades al tema. Aquestes lectures seran comentades a les classes i objecte de debat a l´aula.
Treballs El treball consistirà en un assaig, individual per part de l´alumne sobre la temàtica estudiada.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària És treballarà amb lectures associades al tema. Aquestes lectures seran comentades a les classes. Esporàdicament també es visualitzaran documentals i altre material audiovisual que, igualment serà objecte de debat a l´aula.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Sessió Magistral
Presentacions / exposicions
Treballs
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Descripció
L´atenció personalitzada és important per resoldre els dubtes que pugui generar l´assignatura i, també per guiar els estudiants en la confecció dels treballs del curs.

Avaluació
  Descripció Pes
Sessió Magistral S´avaluarà mitjançant l´elaboració d´un assaig, amb el qual es demostri un bon coneixement dels continguts teòrics i metodològics del curs. 10%
Presentacions / exposicions Avaluació dels diferents treballs realitzats 10%
Treballs Redacció d´un assaig del curs. 70%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Avaluació del coneixement de les lectures obligatòries treballades durant el curs. 10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica MEAD, G.H., Espíritu, persona y sociedad, Paidós, México, 1990.
MEAD, G.H., On Social Psychology, The Univ. of Chicago Press Chicago and London, Chicago and London, 1994
MEAD, G.H., The Philosophy of the Present, Prometheus Books, New York, 2001
GOFFMAN, E., La presentación de la persona en la vida cotidiana, Amorrortu, B. Aires, 1994.
GOFFMAN, E., Relaciones en público, Alianza, Madrid, 1979
GOFFMAN, E., Frame Analysis. Los marcos de la experiencia, CIS-S. XXI, Madrid, 2006

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent