Codi |
|
A1 |
Conèixer les diferents teories i debats antropològics. |
A4 |
Comprensió dels principals problemes que afecten als processos de transformació social. |
A5 |
Adquisició de les capacitats i coneixements especialitzats que permetin la comprensió d'un problema social particular |
B3 |
Aprendre a aprendre |
B5 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B6 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B7 |
Capacitat crítica davant dels sistemes experts i burocràtics de la modernitat (discursos i pràctiques biomèdics, pedagògics, etc.) |
B8 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
1. Conèixer el marc teòric i conceptual específic de l´assignatura. |
A4 A5
|
B7
|
C3 C4
|
2. Incorporar els elements teòrics adquirits a l´anàlisi empírica de la realitat en aquest camp específic. |
A5
|
B6 B8
|
C3 C4
|
3. Integrar aquests coneixements i pràctiques en el marc general de la disciplina. |
A1 A5
|
B3 B5 B6 B8
|
C3 C4 C5
|
Tema |
Subtema |
Estudio monográfico de la obra de G. H. Mead. |
Interaccionismo simbólico. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Presentacions / exposicions |
|
12 |
12 |
24 |
Treballs |
|
4 |
4 |
8 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
24 |
24 |
48 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
4 |
8 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció als objectius de l´assignatura i presentació dels instruments de treball. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament sistemàtic del temari de l´assignatura a càrrec del professor. |
Presentacions / exposicions |
És treballarà amb lectures associades al tema. Aquestes lectures seran comentades a les classes i objecte de debat a l´aula. |
Treballs |
El treball consistirà en un assaig, individual per part de l´alumne sobre la temàtica estudiada. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
És treballarà amb lectures associades al tema. Aquestes lectures seran comentades a les classes. Esporàdicament també es visualitzaran documentals i altre material audiovisual que, igualment serà objecte de debat a l´aula. |
|
Atenció personalitzada |
Sessió Magistral |
Presentacions / exposicions |
Treballs |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Descripció |
L´atenció personalitzada és important per resoldre els dubtes que pugui generar l´assignatura i, també per guiar els estudiants en la confecció dels treballs del curs. |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
S´avaluarà mitjançant l´elaboració d´un assaig, amb el qual es demostri un bon coneixement dels continguts teòrics i metodològics del curs. |
10% |
Presentacions / exposicions |
Avaluació dels diferents treballs realitzats |
10% |
Treballs |
Redacció d´un assaig del curs. |
70% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Avaluació del coneixement de les lectures obligatòries treballades durant el curs. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
MEAD, G.H., Espíritu, persona y sociedad, Paidós, México, 1990.
MEAD, G.H., On Social Psychology, The Univ. of Chicago Press Chicago and London, Chicago and London, 1994
MEAD, G.H., The Philosophy of the Present, Prometheus Books, New York, 2001
GOFFMAN, E., La presentación de la persona en la vida cotidiana, Amorrortu, B. Aires, 1994.
GOFFMAN, E., Relaciones en público, Alianza, Madrid, 1979
GOFFMAN, E., Frame Analysis. Los marcos de la experiencia, CIS-S. XXI, Madrid, 2006
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|