Objectius |
Competències |
Conèixer i identificar els diferents sistemes de captació i enregistrament de la imatge i el so. |
A19 A22
|
|
|
Conèixer i identificar els diferents sistemes d'edició i tractament de la imatge i el so. |
A19 A22
|
|
|
Identificar i diferenciar els formats de treball d'àudio i vídeo existents al sector audiovisual. |
A19 A22
|
|
|
Conèixer l'evolució tecnològica del món audiovisual. |
A22
|
|
|
Conèixer els conceptes físics que conformen la naturalesa del so i de la imatge. |
A22
|
|
|
Conèixer l'evolució tecnològica d'internet. |
A22
|
|
|
Identificar i diferenciar els diferents formats àudiovisuals utilitzats en multimèdia. |
A19 A22
|
|
|
Organitzar de manera metòdica els equips necessaris per una presa, enregistrament i reproducció d'imatge i so.
|
|
B9
|
|
Organitzar i utilitzar de manera metòdica i adequada els sistemes de tractament i edició d'imatge i so. |
|
B2 B4 B5 B12
|
|
Organitzar i utilitzar de manera adequada els diferents sistemes de captació i enregistrament d'imatge i so.
|
|
B2 B4 B5 B12
|
|
Participar i col.laborar en el treball d'equip. |
|
B5 B6
|
|
Tenir mentalitat emprenedora en les tasques i accions. |
|
B4 B10 B12
|
|
Interessar-se pels avenços tecnològics del món audiovisual. |
|
B11
|
|
Tema |
Subtema |
Acústica bàsica |
La naturalesa del so.
Propagació del so.
Acústica fisiològica. |
Àudio digital |
Conversió Analògica-digital.
Formats i compressió.
|
Electroacústica |
Micròfons.
Taules de mescla.
Enregistrament.
Processat. |
Estudis de so |
Estudis de realització.
Estudis de producció.
Estudis de postproducció.
Unitats mòbils.
Emissió radiofònica. |
Teoria de la llum |
Naturalesa de la llum.
Fotometria. Unitats de mesura.
Colorimetria. Temperatura de color.
Fisiologia humana de la visió. |
Òptica |
Característiques de la lent simple.
Formació de la imatge.
Blocs òptics. |
La càmera i el camascopi. |
Parts de la càmera.
Funcionament de la càmera.
Tipus de càmeres.
Tipologia de plans. |
Sistemes de vídeo, TV i cinema |
Normes de TV.
Formats de vídeo analògics.
Formats de vídeo digitals.
Suports cinematogràfics. |
Estudis de televisió. |
Estudis de realització.
Estudis de producció.
Estudis de postproducció.
Unitats mòbils. |
Estructura i funcionament d'internet. |
Història d'internet.
Estructura i tipus de xarxes.
|
Suports multimèdia per internet |
Imatge i so per la web.
Introducció al HTML. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0 |
0 |
0 |
|
Sessió Magistral |
|
54 |
81 |
135 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
6 |
9 |
15 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
20 |
40 |
60 |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
|
20 |
0 |
20 |
Pràctiques a laboratoris |
|
20 |
40 |
60 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
4 |
6 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Sessió Magistral |
Mitjançant classes magistrals s'explicaran els continguts teòrics del programa de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Amb la resolució de problemes, exercicis i supòsits pràctics a l'aula, es complementarà la part conceptual del programa de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es realitzaran diferents pràctiques a les aules informàtiques de la unitat. Aquestes ens serviran d'introducció als diferents entorns no linials d'edició d'àudio i vídeo. |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
Es realitzaran vàries pràctiques de presa de so i imatge, que serviran per adquirir una metodologia i utilització correctes dels equips emprats. |
Pràctiques a laboratoris |
A Les pràctiques als laboratoris es realitzaran productes audiovisuals segons uns criteris de qualitat establerts.
També es realitzaran pràctiques als estudis de ràdio i televisió, per tal que els alumnes coneguin la seva configuració i el seu ús. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Pràctiques a laboratoris |
|
Descripció |
S'atendrà a l'alumnat per l'aclariment de qualsevol tipus de dubte relacionat amb els exercicis a resoldre a l'aula.
En el cas de les pràctiques als laboratoris, l'atenció estarà basada amb l'assessorament, per tal que l'alumne realitzi l'activitat pràctica de manera satisfactòria. |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Amb entrega de les pràctiques amb suport informàtic i les memòries corresponents. |
15% |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
Amb l'entrega dels enregistraments amb els seus suports i les memòries corresponents. |
25% |
Pràctiques a laboratoris |
Amb l'entrega de productes audiovisuals acabats en funció dels requisits establerts i les memòries dels estudis de TV i ràdio. |
30% |
Proves objectives de tipus test |
Examen final. |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La composició de la nota final es calcularà mitjançant la ponderació de la nota de pràctiques (50%) amb la nota de teoria (50%). Cal tenir totes dues parts (teoria i pràctica) aprovades per separat. |
Bàsica |
Herbert Zettl, El manual de producción para vídeo y televisión, Escuela de cine y video,
Stanley R. Alten, El manual del audio en los medios de comunicación, Escuela de cine y vídeo,
Tay Vaughan, Multimedia, McGrawHill,
Gerald Millerson, Realización y producción en televisión, IORTV,
Emilio Félix Molero, Sistemas de radio y televisión, McGrawHill,
Manuel Recuero López, Técnicas de grabación sonora, IORTV,
Emilio Pareja Carrascal, Tecnología actual de televisión, IORTV,
José María Castillo, Televisión y lenguaje audiovisual, IORTV,
|
|
Complementària |
|
|
|