Código |
|
A10 |
Coneixement dels elements, les formes i els processos dels llenguatges publicitaris i d’altres formes de comunicació, utilitzant amb aquesta finalitat les llengües oficials de la Comunitat Autònoma i les estrangeres, especialment l’anglesa |
A19 |
Capacitat i habilitat per a la creació i el desenvolupament d’elements gràfics, imatges, símbols o textos |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
B11 |
Motivació per la qualitat |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objetivos |
Competencias |
Reconèixer els trets bàsics de l'espanyol estàndard i les varietats de la llengua espanyola
|
A10 A19
|
B3
|
C5
|
Comprendre les característiques específiques de la llengua espanyola als mitjans de comunicació
|
A10 A19
|
B3
|
C5
|
Conèixer les normes ortogràfiques de l'espanyol
|
A10 A19
|
B3
|
C5
|
Escriure textos correctes desde el punt de vista ortogràfic
|
A10 A19
|
B3
|
C5
|
Adquirir les normes morfològiques i sintàctiques bàsiques de l'espanyol
|
A10 A19
|
B3
|
C5
|
Identificar i corregir els problemes morfològics i sintàctics en textos escrits
|
A10 A19
|
B3
|
C5
|
Adquirir les normes lèxico-semàntiques bàsiques de l'espanyol
|
A10 A19
|
B3
|
C5
|
Identificar i corregir els problemes lèxico-semàntics en textos escrits
|
A10 A19
|
B3
|
C5
|
Prendre consciència de la importància d' una bona expressió per al seu creixement professional i personal
|
|
B7 B11
|
|
tema |
Subtema |
1. L'espanyol estàndard i les varietats de la llengua espanyola |
1.1. Llengua i varietats de la llengua
1.2. Concepte de norma
1.3. L'estàndard
1.4. Relació estàndard-norma
|
2. El nivell ortogràfic |
2.1. Accentuació
2.2. Majúscules
2.3. Puntuació |
3. El nivell morfològic i sintàctic |
3.1. El sustantiu: gènere i nombre
3.2. El determinant
3.3. Els pronoms
3.4. El verb: qüestions normatives
3.5. Concordança verb-subjecte
3.6. L'adverbi
3.7. Discordàncies i anacoluts
|
4. Nivell lèxico-semàntic |
4.1. Propietat lèxica
4.2. Oportunitat lèxica
4.3. Varietat lèxica |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
2 |
4 |
|
Sesión magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
30 |
30 |
60 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
6 |
6 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
12 |
0 |
12 |
|
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
1 |
1 |
2 |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
0.25 |
0.0625 |
0.3125 |
Pruebas prácticas |
|
0.35 |
0.1225 |
0.4725 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Prova inicial de nivell de llengua. |
Sesión magistral |
Classes teòriques d'exposició i explicació dels continguts del temari. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Resolució de les pràctiques relacionades amb els continguts teòrics tractats a les sessions magistrals. |
Resolución de problemas/ejercicios |
Resolució fora de l'aula ordinària de pràctiques relacionades amb els continguts teòrics tractats a les sessions magistrals. |
Atención personalizada |
|
|
Sesión magistral |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Resolución de problemas/ejercicios |
Atención personalizada |
|
descripción |
L'alumne/a serà atès per resoldre qualsevol dubte que li plantegin els diferents continguts de l'assignatura i també altres qüestions relacionades amb la matèria. També se l'assessorarà sobre l'elaboració de les pràctiques individuals que hagi de realitzar. |
|
|
descripción |
Peso |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
S'avaluarà a l'examen final, amb exercicis pràctics. |
Es tindran en compte a l'examen, amb exercicis pràctics que compten dins el 80% corresponent a la prova final. |
Resolución de problemas/ejercicios |
S'avaluarà cada pràctica individual o grupal. |
Representen el 20% de la nota final de l'assignatura. |
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
Preguntes teòriques de resposta curta. |
Compten dins del 80% corresponent a la prova final. |
Pruebas objetivas de tipo test |
Preguntes tipus test amb resposta múltiple. |
Compten dins del 80% corresponent a la prova final. |
Pruebas prácticas |
Tenen a veure amb la resolució de problemes a classe. Són exercicis pràctics. |
S'inclouen dins el 20% corresponent a problemes i exercicis. |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Básica |
SECO, M., Diccionario de dudas y dificultades de la lengua española, 1998, Espasa-Calpe
REAL ACADEMIA ESPAÑOLA, Diccionario de la lengua española, 2001, Gredos
MARTÍNEZ DE SOUSA, J., Manual de estilo de la lengua española, 2001, Ediciones Trea
MONTOLÍO, E., Manual pràctico de escritura académica, 2000, Ariel
REAL ACADEMIA ESPAÑOLA, Ortografía de la lengua española, 1999, Espasa-Calpe
GÓMEZ TORREGO, L., Ortografía de uso del español actual, 2000, Ediciones SM
|
|
Complementária |
ROMERO GUALDA, M.V., El español en los medios de comunicación, 1994, Arco-Libros
GRIJELMO, A., El estilo del periodista, 1997, Santillana-Taurus
GUERRERO SALAZAR, S, Medios de comunicación y español actual, 2002, Aljibe
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|