Objectius |
Competències |
Reconèixer els trets bàsics de la oralitat i les seves funcions
|
A10 A19
|
B3
|
C5
|
Distingir els trets bàsics de la oralitat i les seves funcions
|
A10 A19
|
B3
|
C5
|
Oralitzar textos escrits |
A10 A19
|
B3
|
|
Dominar el sistema fònic de la llengua estàndard
|
A10 A19
|
B3
|
|
Utilitzar la llengua oral a nivell fònic correctament
|
A10 A19
|
B3
|
|
Desenvolupar la seva competència oral
|
A10 A19
|
B3
|
|
Identificar els problemes d'expressió oral més comuns
|
A10 A19
|
B3
|
|
Corregir els problemes d'expressió oral més comuns
|
A10 A19
|
B3
|
|
Prendre consciència de la importància d' una bona expressió per al seu creixement professional i personal
|
|
B7
|
|
Apreciar el treball en equip
|
|
B1 B5 B7
|
|
Tema |
Subtema |
1. La comunicación oral y la comunicación escrita
|
1.1. Características de la lengua oral y la lengua escrita
1.1.1. Diferencias contextuales entre la lengua oral y la lengua escrita
1.1.2. Diferencias textuales entre la lengua oral y la lengua escrita
|
2. Comunicación oral y oralización: tipos de manifestación oral |
2.1. Tipos de interacción oral en los medios
2.2. Los medios de comunicación y el uso de la lengua |
3. Análisis lingüístico del estándar oral de la lengua española |
3.1. El nivel fónico: pronunciación, prosodia y entonación
3.2. El nivel léxico: precisión y adecuación
|
4. La comunicación no verbal |
4.1. La proxémica
4.2. La kinésica
4.3. El papel del color en la comunicación humana
4.4. Los efectos de la apariencia física y la ropa |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
30 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
8 |
16 |
24 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
1 |
2 |
Proves objectives de tipus test |
|
0.25 |
0.0625 |
0.3125 |
Proves pràctiques |
|
0.35 |
0.1225 |
0.4725 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Prova inicial de nivell de llengua |
Sessió Magistral |
Classes teòriques d'exposició i explicació dels continguts del temari. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de les pràctiques relacionades amb els continguts teòrics tractats a les sessions magistrals. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de pràctiques relacionades amb els continguts teòrics tractats a les sessions magistrals, elaborades pels alumnes fora de l'aula, i comentaris dels resultats. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes, exercicis |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
L'alumne serà atès pel professor per resoldre els dubtes i/o problemes que li plantegin els diferents continguts de l'assignatura i també altres qüestions que tinguin a veure amb la matèria. També se l'assessorarà sobre l'elaboració de les pràctiques que hagi de realitzar. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
S'evaluarà cada pràctica individual o grupal. |
Representen el 40% total de la nota final de l'assignatura. |
Proves objectives de preguntes curtes |
Preguntes teòriques de resposta curta. |
Conten dins del 60% de la nota final. |
Proves objectives de tipus test |
Preguntes tipus test amb resposta múltiple. |
Conten dins del 60% de la nota final. |
Proves pràctiques |
Tenen a veure amb la resolució de problemes a classe. Són exercicis pràctics. |
Conten dins del 60% de la nota final. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Seco, M., Diccionario de dudas de la lengua española, 1998, Espasa-Calpe
Real Academia Española, Diccionario panhispánico de dudas, 2005, Santillana
Romero Gualda, M.V., El español en los medios de comunicación, 1993, Arco/Libros
Poyatos, F., La comunicación no verbal, 1994, Istmo
Alcoba, S. (Coord.), La expresión oral, 2000, Ariel
Alcoba. S. (Coord.), La oralización, 1999, Ariel
Calsamiglia, H. y Tusón, A., Las cosas del decir, 1999, Ariel
Gregory, M. y Carroll, S., Lenguaje y situación. Variedades del lenguaje y sus contextos sociales., 1978, Fondo de cultura económica
Alcoba Rueda, S., Léxico periodístico español, 1987, Ariel
Ignacio Bosque (dir.), REDES. Diccionario combinatorio del español contemporáneo, 2002, Ediciones SM
Fontanillo, E. y Riesco, M.I., Teleperversión de la lengua, 1994, Barcelona
Blecua, J.M., ¿Qué es hablar?, 1982, Salvat
|
|
Complementària |
|
|
|