DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES Codi 12111012
Ensenyament
Publicitat i Relacions Públiques (2001)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
12 6 6 Troncal Tercer Anual
Llengua d'impartició
Departament Unitat Predepartamental de Comunicació
Coordinador/a
OLIVEIRA DOS SANTOS, ANDREA
Adreça electrònica andrea.oliveira@urv.cat
Professors/es
OLIVEIRA DOS SANTOS, ANDREA
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Codi  

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Primera Part: Introducció a la Publicitat Presentar a l'estudiant una visió de la publicitat moderna, com un procés de comunicació particular, analitzant els diferents elements del model de comunicació aplicats a la comunicació publicitària; així com els actors i les estructures fonamentals de la publicitat. Estudiar com es realitza la planificació de la comunicació publicitària a les empreses i institucions, mitjançant el desenvolupament dels diferents aspectes i passos que comporta la realització d'una campanya publicitària.
Segona Part: Introducció a les Relacions Públiques Presentar als alumnes, de forma metòdica i estructurada, una visió global sobre les Relacions Públiques, introduint-los en els conceptes claus, la terminologia pròpia, els elements distintius i les diferents tècniques de comunicació. Donar a l'estudiant una perspectiva general de la pràctica de les Relacions Públiques: dels actors principals, departaments i agències, les seves funcions i estructures, així com en les característiques i particularitats dels professionals de les Relacions Públiques.

Continguts
Tema Subtema
Primera part 1. Concepte actual de Publicitat
3. La Publicitat com a procés de comunicació
4. Història i importància actual de la Publicitat
5. L’anunciant
6. L’agènia de publicitat
7. La campanya de publicitat
8. Estratègia i mitjans publicitaris
9. La comunicació below the line
10. Efectes de la Publicitat
11. Aspectes legals i ètics de la publicitat
Segona part 12. El concepte de Relacions Públiques
13. El professional de Relacions Públiques
14. Història i importància actual de les Relacions Públiques
15. La responsabilitat pública i les Relacions Públiques
16. Models i Teories de Relacions Públiques
17. Els públics a les Relacions Públiques
18. El pla de Relacions Públiques
19. Activitats i tècniques més usuals de Relacions Públiques
20. El departament intern dintre de l’organigrama de l’empresa
21. Les agències de Relacions Públiques

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
 
Pràctiques a laboratoris
0 0 0
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Pràctiques a laboratoris
La metodologia de les classes pràctiques es centrarà en la realització d’exercicis individuals i en grup per tal d’assimilar correctament els conceptes exposats, lligant la teoria i la pràctica de la Publicitat i de les Relacions Públiques. Els alumnes presentaran a classe els treballs i exercicis realitzats.

També es realitza un treball pràctic en grup de manera que es desenvolupin en l’estudiant unes actituds d’anàlisi i crítica en aquestes àrees de la comunicació.

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

a) Avaluació Continuada- Primera Convocatòria

L'avaluació continuada de l'assignatura constarà de diferents parts i s'ha d'aprovar cadascuna per separat:

Primera Part: Introducció a la Publicitat (50% de la nota final)

  • Examen tipus test de la teoria (50% de la nota de la primera part)
  • Examen tipus test del llibre de lectura obligatòria (20% de la nota)
  • Exercicis Pràctics (30% de la nota)

Segona Part: Introducció a les Relaciones Públiques (50% de la nota final)

  • Examen tipus test de la teoria (50% de la nota de la primera part)
  • Examen tipus test del llibre de lectura obligatòria (20% de la nota)
  • Exercicis Pràctics (30% de la nota)

La qualificació final serà la mitjana entre totes les parts (d'acord a la seva ponderació) de la part teòrica i la part pràctica, sempre que s'hagin aprovat totes les parts avaluades.

b) Avaluació Final - Segona Convocatòria

En el cas que l'alumne hagi suspès l'examen tipus test de la teoria en la primera o segona part de la Primera Convocatòria , s'ha de presentar a l'Avaluació Final però només de l'apartat que hagi suspès. La segona Convocatòria serà un examen teòric tipus test.

La qualificació final serà la mitjana entre totes les parts (d'acord a la seva ponderació) de la part teòrica i la part pràctica, sempre que s'hagin aprovat l'examen de la Segona Convocatòria


Fonts d'informació

Bàsica

Aaker, David y Myers, John: Management de la publicidad, vol. I y II, 4a edición, Hispano Europea S.A., Barcelona, 1993.

Castellblanque, Mariano: Estructura de la actividad publicitaria, Paidós, Barcelona, 2001.

García Uceda, Mariola: Las claves de la publicidad, 3º edición, ESIC, Madrid, 1999.

Herreros, Mario: La Publicitat. Fonaments de la comunicació publicitària, Pòrtic, Barcelona, 2000.

Ortega, Enrique: La comunicación publicitaria, Pirámide, Madrid, 1997.

Cutlip, Scott; Center, Allen, y Broom, Glen: Relaciones Públicas eficaces, Gestió 2000, Barcelona, 2000.

Grunig, James, y Hunt, Todd: Dirección de Relaciones Públicas, Gestión 2000, Barcelona, 2000.

Harrison, Shirley: Relaciones Públicas, Ites-Paraninfo, Madrid, 2002.

Newsom, Doug; VanSlyke Turk, Judy, y Kruckeberg, Dean: This is Public Relations, Wadsworth, USA, 2000.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent