DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES Codi 12111012
Ensenyament
Publicitat i Relacions Públiques (2001)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
12 6 6 Troncal Tercer Anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
HUERTAS ROIG, MARIA ASUNCION
Adreça electrònica
Professors/es
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura teòrica i pràctica pretén aportar uns coneixements bàsics sobre publicitat i relacions públiques als estudiants.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudi que estàs cursant, en aquesta assignatura només tindràs dret a examen. Per conèixer la data de realització de l'examen consulta a l'apartat d'horaris de les assignatures. En cas d'haver de sol·licitar convocatòria extraordinària recorda que per poder matricular aquest dret d'examen hauràs de presentar una sol·licitud a la secretaria del teu Campus/Centre.

Continguts
Tema Subtema
Primera part 1. Concepte actual de Publicitat
2. La Publicitat com a procés de comunicació
3. Història i importància actual de la Publicitat
4. L’anunciant
5. L’agènia de publicitat
6. La campanya de publicitat
7. Estratègia i mitjans publicitaris
8. La comunicació below the line
9. Efectes de la Publicitat
10. Aspectes legals i ètics de la publicitat
Segona part 11. El concepte de Relacions Públiques
12. El professional de Relacions Públiques
13. Història i importància actual de les Relacions Públiques
14. La responsabilitat pública i les Relacions Públiques
15. Models i Teories de Relacions Públiques
16. Els públics a les Relacions Públiques
17. El pla de Relacions Públiques
18. Activitats i tècniques més usuals de Relacions Públiques
19. El departament intern dintre de l’organigrama de l’empresa
20. Les agències de Relacions Públiques

Atenció personalitzada
Descripció
Els alumnes podran fer tutories personalitzades sol·licitades per email. Es recomana fer tutories periòdiques per fer un seguiment de l'alumne al llarg del curs. Les tutories es faran en els horaris que el professor marqui per a aquesta tasca. La concertació de tutories es pot fer per email o també a través de Moodle.

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

a) Avaluació Continuada- Primera Convocatòria

L'avaluació continuada de l'assignatura constarà de diferents parts i s'ha d'aprovar cadascuna per separat:

Primera Part: Introducció a la Publicitat (50% de la nota final)

  • Examen de preguntes curtes de la teoria (25% de la nota final)
  • 2 Pràctiques amb les seves corresponents exposicions a classe (cada pràctica val el 12.5%. Per tant, les dues valen el 25%)

Segona Part: Introducció a les Relaciones Públiques (50% de la nota final)

  • Examen de preguntes curtes de la teoria (25% de la nota final)
  • 2 pràctiques amb les seves corresponents exposicions a classe (cada pràctica val el 12.5%. Per tant, les dues pràctiques valen el 25%)

La qualificació final serà la mitjana entre totes les parts (de la part teòrica i la part pràctica).

b) Avaluació Final - Segona Convocatòria

Els alumnes que vagin a segona convocatòria hauran de superar un examen final teòric i entregar les 4 pràctiques realitzades durant el curs. L'examen valdrà el 50% i les 4 pràctiques l'altre 50%.


Fonts d'informació
Bàsica

Aaker, David y Myers, John: Management de la publicidad, vol. I y II, 4a edición, Hispano Europea S.A., Barcelona, 1993.

Castellblanque, Mariano: Estructura de la actividad publicitaria, Paidós, Barcelona, 2001.

García Uceda, Mariola: Las claves de la publicidad, 3º edición, ESIC, Madrid, 1999.

Herreros, Mario: La Publicitat. Fonaments de la comunicació publicitària, Pòrtic, Barcelona, 2000.

Ortega, Enrique: La comunicación publicitaria, Pirámide, Madrid, 1997.

Cutlip, Scott; Center, Allen, y Broom, Glen: Relaciones Públicas eficaces, Gestió 2000, Barcelona, 2000.

Grunig, James, y Hunt, Todd: Dirección de Relaciones Públicas, Gestión 2000, Barcelona, 2000.

Harrison, Shirley: Relaciones Públicas, Ites-Paraninfo, Madrid, 2002.

Newsom, Doug; VanSlyke Turk, Judy, y Kruckeberg, Dean: This is Public Relations, Wadsworth, USA, 2000.

Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent