Codi |
|
A3 |
Coneixement de les tècniques d’investigació i anàlisi de la naturalesa i les interelacions entre els subjectes de la comunicació publicitària: creatius, empreses, institucions, agències de publicitat i de relacions públiques, mitjans, suports i públics. Desenvolupament dels fonaments conceptuals de la direcció estratègica aplicats a la comunicació per objectius per a, des d’un plantejament metodològic, assistir als operadors que han de prendre decisions a la recerca d’eficàcia comunicativa. |
A4 |
Coneixement de la situació actual i l’evolució dels aspectes industrials, socials i estètics que incideixen en les transformacions dels elements, les formes i els processos de la comunicació publicitària |
A5 |
Coneixement de l’estructura dels mitjans publicitaris: les seves característiques, tipologies i problemàtiques. |
A6 |
Coneixement tèoric i pràctic de l’anàlisi i la investigació d’audiències, així com de l’anàlisi, la selecció i la compra de suports i mitjans per a la planificació de la difusió publicitària |
Objectius |
Competències |
Ubicar els estudis de comunicació dins el conjunt de la recerca en ciències socials. |
A3
|
|
|
Presentar les principals metodologies emprades en la recerca sobre comunicació. |
A4 A5 A6
|
|
|
Explicar els conceptes clau dels estudis de comunicació. |
A3
|
|
|
Descriure les línies de recerca fonamentals de la recerca sobre comunicació. |
A3
|
|
|
Tema |
Subtema |
Aquesta assignatura forma part del pla d'estudis que s'extingeix. L'assignatura de GRAU de TEORIES DE LA COMUNICACIÓ cobreix, en part, els continguts de Teories de la Informació II.
Els primers 15 dies del curs (que comença, enguany, el 6 de setembre) caldrà pactar amb la professora com es treballaran els continguts. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
38 |
0 |
38 |
Debats |
|
6 |
6 |
12 |
Treballs |
|
29 |
29 |
58 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura als i les alumnes, distribució del treball i dates de lliurament de treballs |
Sessió Magistral |
Explicació per part de la professora dels principals conceptes teòrics relacionats amb els continguts del curs. |
Debats |
Diàlegs guiats mitjançant activitats puntuals que es realitzaran individualment o en petits grups a l'aula, durant les sessions magistrals, per a exemplificar els conceptes de l'assignatura |
Treballs |
Realització per part dels i de les alumnes de les pràctiques proposades al llarg del curs per la professora. |
|
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Debats |
|
Descripció |
L'horari d'atenció personalitzada és els dimecres, de 11:30 a 12:30h., al despatx 3.27. Per organitzar millor l'espai d'atenció, cal demanar cita prèviament per correu-e (yolanda.tortajada@urv.cat), amb una antelació de 24h. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Aquesta assignatura forma part del pla d'estudis que s'extingeix. L'assignatura de GRAU de TEORIES DE LA COMUNICACIÓ cobreix, en part, els continguts de Teories de la Informació II.
Els primers 15 dies del curs (que comença, enguany, el 6 de setembre) caldrà pactar amb la professora com es treballaran els continguts. |
100% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
BERGANZA, M. R.; RUIZ, J. A. (Coordinadors) (2005): Investigar en comunicación. Guía práctica de métodos y tècnicas de investigación social en comunicación, Madrid, McGraw-Hill. BRYANT, J.; ZILLMANN, D. (comp.) (1996):Los efectos de los medios de comunicación. Investigadores y teorías. Barcelona: Paidós. BUSQUETS, J. (Coordinador) (2006): La recerca en comunicació. Què hem de saber? Quins passos hem de seguir? Barcelona, Editorial UOC. IGARTUA, J. J.; HUMANES, M. L.(2004): Teoría e investigación en comunicación social, Madrid, Síntesis. LOZANO, J. C.: (2007): Teoría e investigación de la comunicación de masas. México, Pearson Prentice Hall. MORAGAS, M. (1986): Sociología de la comunicación de masas. Barcelona: Gustavo Gili. 4 volums. SAPERAS, E. (1987): Los efectos cognitivos de la comunicación de masas. Barcelona: Ariel. WIMMER, R.; DOMINICK. J. (2001): Introducción a la investigación de medios masivos de comunicación. México, International Thomson Editores. WOLF, M. (1992): Els efectes socials dels mitjans de comunicació de massa. Barcelona: Pòrtic. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TEORIES DE LA INFORMACIÓ I/12111013 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|