DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) DISSENY MULTIMÈDIA I Codi 12111105
Ensenyament
Publicitat i Relacions Públiques (2001)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 1.5 3 Obligatòria Tercer Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
PÉREZ-PORTABELLA LÓPEZ, ANTONIO
Adreça electrònica antonio.perezportabella@urv.cat
Professors/es
PÉREZ-PORTABELLA LÓPEZ, ANTONIO
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura pretén introduir a l'alumne en les eines i les plataformes pròpies del disseny multimèdia

Competències
Codi  
A4 Coneixement de la situació actual i l’evolució dels aspectes industrials, socials i estètics que incideixen en les transformacions dels elements, les formes i els processos de la comunicació publicitària
A19 Capacitat i habilitat per a la creació i el desenvolupament d’elements gràfics, imatges, símbols o textos
A22 Capacitat i habilitat per utilitzar les tecnologies i les tècniques comunicatives, en els diferents mitjans o sistemes mediàtics combinats i interactius (multimèdia)
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B5 Treballar de forma col·laborativa
B9 Planificació i organització
B11 Motivació per la qualitat
B13 Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions
B15 Capacitat i habilitat per donar forma creativa al missatge
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
L'objectiu d'aquesta assignatura és doble: d'una banda, que amb les classes teòriques l'estudiant entengui les característiques de la comunicació multimèdia i les seves possibilitats com a plataforma de transmissió d’informació i d’interacció; per altra banda, l’alumne s’aproximarà a les eines per al disseny multimèdia. A4
A19
A22
B2
B3
B5
B9
B11
B13
B15
C2
L’alumne realitzarà diferents elements relacionats amb el disseny gràfic i el disseny multimèdia i els aglutinarà tots junts sota un projecte senzill de disseny web. Les classes pràctiques tindran la finalitat de realitzar diferents exercicis per conèixer o aprofundir en el programari propi del disseny gràfic i del disseny multimèdia. A19
A22
B2
B5
C2
Després de superar l’assignatura l’alumne hauria de poder: 1. Analitzar un lloc web o una pàgina web i parlar-ne amb criteri 2. Descriure les diferents tipologies d’estructures de pàgines web 3. Dominar els elements i les característiques pròpies del disseny web 4. Assolir un nivell bàsic d’ús del programa Dreamweaver 5. Assolir un nivell inicial d’ús del programa Flash 6. Saber publicar el web a la xarxa a través de la transferència FTP 7. Conèixer el funcionament d’un gestor de continguts A19
A22
B9
B15
C2

Continguts
Tema Subtema
Comunicació gràfica i digital Un decàleg del bon dissenyador
Especificitats de la comunicació a internet
Xarxes socials, blogs, servidors i sistemes de gestió de continguts Web 2.0
Utilització dels gestors de continguts
Arquitectura de la informació Pàgina web i lloc web
Tipologies d’estructures
Plantejament d’un projecte web La descripció del projecte
El disseny de l’estructura
Disseny de l’entorn gràfic Elements a tenir en compte en el suport digital utilitzat
Jerarquia en la distribució dels diferents elements i continguts
Usabilitat web La importància de l’usuari
Normes de la usabilitat
Accessibilitat web Definició d’accessibilitat
Descripció de discapacitats en l’entorn web.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
2 2 4
 
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves pràctiques
2 2 4
Proves de desenvolupament
1 2 3
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Exemples pràctics dels treballs a realitzar posteriorment per l'alumne
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Desenvolupament dels treballs pràctics dels alumnes on s'utilitza el programari específic de l'assignatura

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
S'establiran en diferents moments del desenvolupament dels projectes tutories per avaluar el plantejament i l'estat del projecte de cada alumne

Avaluació
  Descripció Pes
Proves pràctiques Per superar la part pràctica cada estudiant haurà d’elaborar al llarg del quadrimestre els diferents treballs pràctics que es proposin i els haurà d'enllaçar en un projecte de síntesi de disseny web. Aquest projecte tindrà una primera part de descripció del projecte i una segona part de desenvolupament del mateix. la qualificació d'aquest apartat suposarà un 75% de la nota final
Proves de desenvolupament La part teòrica s’avaluarà amb un examen a final de curs, en el qual l’estudiant haurà de demostrar els seus coneixements sobre la matèria impartida a classe i sobre les lectures complementàries que s’aniran proporcionant, bàsicament articles sobre aspectes tècnics, socials i metodològics de les plataformes multimèdia. La qualificació d'aquest apartat suposarà un 25% de la nota final.
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Totes les pràctiques són individuals. Per aprovar l'assignatura s'haurà de demostrar suficiència tant en la part pràctica com en la teòrica. Els alumnes que no superin l'assignatura en primera convocatòria, poden presentar tots els treball sol·licitats durant el curs en la segona convocatòria, així com presentar-se a la part teòrica en aquesta segona convocatòria.


Fonts d'informació

Bàsica Lynch, Patrick J. i Horton, Sarah: , Principios de diseño básicos para la creación de sitios web., Barcelona: Gustavo Gili.,
Castells, M. , La Galàxia Internet., Barcelona: Rosa dels Vents. , 2002

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent