Codi |
|
A1 |
Coneixement de les tècniques de gestió de les empreses de comunicació, amb especial atenció per les publicitàries i de relacions públiques, així com de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació corporativa i publicitària a les empreses públiques i privades: aspectes jurídics, fiscals i de relacions laborals; finançament i comptabilitat. |
A4 |
Coneixement de la situació actual i l’evolució dels aspectes industrials, socials i estètics que incideixen en les transformacions dels elements, les formes i els processos de la comunicació publicitària |
A9 |
Coneixement dels processos d’elaboració dels missatges publicitaris: mètodes, tècniques creatives i sistemes d’anàlisi de les campanyes |
A10 |
Coneixement dels elements, les formes i els processos dels llenguatges publicitaris i d’altres formes de comunicació, utilitzant amb aquesta finalitat les llengües oficials de la Comunitat Autònoma i les estrangeres, especialment l’anglesa |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B11 |
Motivació per la qualitat |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Que los alumnos entiendan la evolución de las industrias discográfica, cinematográfica, radiofónica y televisiva-videográfica de forma conjunta y profundamente imbricada. |
A1 A4
|
B2 B3 B4 B11
|
C3
|
Que los alumnos comprendan las razones de los cambios que las formas audiovisuales han sufrido a lo largo de sus más de 100 años de historia. |
A1
|
B1 B2 B3
|
C3
|
Que los alumnos sepan reconocer y situar adecuadamente cualquier producto audiovisual en su contexto histórico-social |
A9 A10
|
B3
|
C3 C5
|
Que los alumnos entiendan el audivisual en general y el cine en particular como algo más que una pura práctica de creacción personal, que lo vean como un elemento sociabilizador destacado a lo largo de todo el siglo XX. |
A1 A9 A10
|
B4 B5
|
C3 C5
|
Tema |
Subtema |
I-PRIMITIVISME-INICIS |
1. Inicis
2. Institucionalització
|
II-CLASSICISME |
3. Un primer sistema mundial
4. El so
5. Anys trenta (àpoca daurada): depressió i preguerra
6. Inici de la davallada
|
III-MODERNITAT |
7. Els nous cinemes europeus
8. Els altres nous cinemes
9. El documental com a discurs de la modernitat
|
IV-POSTMODERNITAT |
10. La televisió com a primer mitjà postmodern
11. El nou Hollywood
12. Crisi del model de l’autor europeu
13. L’audiovisual del segle XXI |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
26 |
52 |
78 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
28 |
0 |
28 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación del curso, calendario, forma de evaluación y de las actividades docentes |
Sessió Magistral |
A través de materiales facilitados por el profesor en el aula se trabaja la evolución de los medios audiovisuales. Las clases magistrales están pensadas con un alto nivel de interactividad ya que el proceso de visionado y escucha de los materiales facilita la interacción del grupo. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
A partir de fragmentos de films, programas de radio y telelivisión, discos de música popular que se proyectan/escuchan en clase se explican las variantes del desarrollo históricos de los medios de comunicación audiovisual. |
|
Descripció |
Es faran tutories de seguiment del treball de curs. |
|
|
Descripció |
Pes |
Activitats Introductòries |
Entre tres y cuatro pruebas a lo largo del curso que variarán entre el modelo de preguntas breves y el modelo de desarrollo. Además de los apuntes se contempla el uso de bibliografía obligatoria. |
1-10 |
Sessió Magistral |
Entre tres y cuatro pruebas a lo largo del curso que variarán entre el modelo de preguntas breves y el modelo de desarrollo. Además de los apuntes se contempla el uso de bibliografía obligatoria. |
1-10 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Entre tres y cuatro pruebas a lo largo del curso que variarán entre el modelo de preguntas breves y el modelo de desarrollo. Además de los apuntes se contempla el uso de bibliografía obligatoria. |
1-10 |
Altres |
Entre tres y cuatro pruebas a lo largo del curso que variarán entre el modelo de preguntas breves y el modelo de desarrollo. Además de los apuntes se contempla el uso de bibliografía obligatoria. |
1-10 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Benet, Vicente J, La cultura del cine. Introducción a la historia y la estética del cine, Paidós, Barcelona
|
Benet, Vicente J. (2004). La cultura del cine. Introducción a la historia y la estética del cine, Barcelona, Paidós |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
TEORIA I CRÍTICA DEL FILM/12111212 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
HISTÒRIA DE LA COMUNICACIÓ/12111014 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|