DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) HISTÒRIA DE L'AUDIOVISUAL Codi 12111205
Ensenyament
Publicitat i Relacions Públiques (2001)
Cicle 1er i 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Departament Unitat Predepartamental de Comunicació
Coordinador/a
CERDAN LOS ARCOS, JOSE FRANCISCO
Adreça electrònica josetxo.cerdan@urv.cat
Professors/es
CERDAN LOS ARCOS, JOSE FRANCISCO
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Codi  
A1 Coneixement de les tècniques de gestió de les empreses de comunicació, amb especial atenció per les publicitàries i de relacions públiques, així com de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació corporativa i publicitària a les empreses públiques i privades: aspectes jurídics, fiscals i de relacions laborals; finançament i comptabilitat.
A4 Coneixement de la situació actual i l’evolució dels aspectes industrials, socials i estètics que incideixen en les transformacions dels elements, les formes i els processos de la comunicació publicitària
A9 Coneixement dels processos d’elaboració dels missatges publicitaris: mètodes, tècniques creatives i sistemes d’anàlisi de les campanyes
A10 Coneixement dels elements, les formes i els processos dels llenguatges publicitaris i d’altres formes de comunicació, utilitzant amb aquesta finalitat les llengües oficials de la Comunitat Autònoma i les estrangeres, especialment l’anglesa
B1 Aprendre a aprendre
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B5 Treballar de forma col·laborativa
B11 Motivació per la qualitat
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Que los alumnos entiendan la evolución de las industrias discográfica, cinematográfica, radiofónica y televisiva-videográfica de forma conjunta y profundamente imbricada. A1
A4
B2
B3
B4
B11
C3
Que los alumnos comprendan las razones de los cambios que las formas audiovisuales han sufrido a lo largo de sus más de 100 años de historia. A1
B1
B2
B3
C3
Que los alumnos sepan reconocer y situar adecuadamente cualquier producto audiovisual en su contexto histórico-social A9
A10
B3
C3
C5
Que los alumnos entiendan el audivisual en general y el cine en particular como algo más que una pura práctica de creacción personal, que lo vean como un elemento sociabilizador destacado a lo largo de todo el siglo XX. A1
A9
A10
B4
B5
C3
C5

Continguts
Tema Subtema
I-PRIMITIVISME-INICIS 1. Inicis
2. Institucionalització
II-CLASSICISME 3. Un primer sistema mundial
4. El so
5. Anys trenta (àpoca daurada): depressió i preguerra
6. Inici de la davallada
III-MODERNITAT 7. Els nous cinemes europeus
8. Els altres nous cinemes
9. El documental com a discurs de la modernitat
IV-POSTMODERNITAT 10. La televisió com a primer mitjà postmodern
11. El nou Hollywood
12. Crisi del model de l’autor europeu
13. L’audiovisual del segle XXI

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
26 52 78
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
28 0 28
 
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves objectives de preguntes curtes
2 0 2
Proves de desenvolupament
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentación del curso, calendario, forma de evaluación y de las actividades docentes
Sessió Magistral A través de materiales facilitados por el profesor en el aula se trabaja la evolución de los medios audiovisuales. Las clases magistrales están pensadas con un alto nivel de interactividad ya que el proceso de visionado y escucha de los materiales facilita la interacción del grupo.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària A partir de fragmentos de films, programas de radio y telelivisión, discos de música popular que se proyectan/escuchan en clase se explican las variantes del desarrollo históricos de los medios de comunicación audiovisual.

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Descripció
Es faran tutories de seguiment del treball de curs.

Avaluació
  Descripció Pes
Activitats Introductòries Entre tres y cuatro pruebas a lo largo del curso que variarán entre el modelo de preguntas breves y el modelo de desarrollo. Además de los apuntes se contempla el uso de bibliografía obligatoria. 1-10
Sessió Magistral Entre tres y cuatro pruebas a lo largo del curso que variarán entre el modelo de preguntas breves y el modelo de desarrollo. Además de los apuntes se contempla el uso de bibliografía obligatoria. 1-10
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Entre tres y cuatro pruebas a lo largo del curso que variarán entre el modelo de preguntas breves y el modelo de desarrollo. Además de los apuntes se contempla el uso de bibliografía obligatoria. 1-10
Altres

Entre tres y cuatro pruebas a lo largo del curso que variarán entre el modelo de preguntas breves y el modelo de desarrollo. Además de los apuntes se contempla el uso de bibliografía obligatoria.

1-10
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Benet, Vicente J, La cultura del cine. Introducción a la historia y la estética del cine, Paidós, Barcelona

Benet, Vicente J. (2004). La cultura del cine. Introducción a la historia y la estética del cine, Barcelona, Paidós

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
TEORIA I CRÍTICA DEL FILM/12111212


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
HISTÒRIA DE LA COMUNICACIÓ/12111014
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent