Codi |
|
A4 |
Coneixement de la situació actual i l’evolució dels aspectes industrials, socials i estètics que incideixen en les transformacions dels elements, les formes i els processos de la comunicació publicitària |
A16 |
Capacitat i habilitat per a l’exercici liberal de la professió |
A18 |
Capacitat per definir i gestionar els pressupostos de comunicació per a la correcta imputació dels seus costos |
A19 |
Capacitat i habilitat per a la creació i el desenvolupament d’elements gràfics, imatges, símbols o textos |
A20 |
Capacitat i habilitat per exercir com a experts en la gestió estratègica de la imatge corporativa d’una empresa |
A21 |
Capacitat i habilitat per identificar, valorar, gestionar i protegir els actius intangibles de l’empresa, tot afegint valor als seus productes i serveis i reforçant la seva reputació |
A22 |
Capacitat i habilitat per utilitzar les tecnologies i les tècniques comunicatives, en els diferents mitjans o sistemes mediàtics combinats i interactius (multimèdia) |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
B9 |
Planificació i organització |
B10 |
Capacitat de lideratge |
B11 |
Motivació per la qualitat |
B12 |
Presa de desicions |
B13 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions |
B14 |
Capacitat i habilitat per responsablitzar-se de l’àrea de comunicació d’un organisme o empresa. |
B15 |
Capacitat i habilitat per donar forma creativa al missatge |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
Objectius |
Competències |
- Que l'alumnat es familiaritzi amb les diferents tecnologies de l'animació audiovisual digital.
- Que conegui i adquireixi les tècniques i els procediments per generar productes d'animació en 3D principalment, així com altres coneixements comuns a d'altres disciplines d'animació.
- Que sigui capaç de dissenyar i elaborar projectes de comunicació audiovisual amb imatges digitals animades. |
A4 A16 A18 A19 A22
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B15
|
C2 C3 C4
|
Les classes pràctiques permetran aprendre i desenvolupar les tècniques d'animació digital 3D mitjançant el programa Blender. Durant el curs, l'alumnat haurà de realitzar una sèrie d'exercicis avaluables que serviran per demostrar els coneixements adquirits. |
A4 A16 A19 A20 A21 A22
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B11 B12 B13 B14 B15
|
C2 C3 C4
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció a l’animació per ordinador: |
Conceptes, evolució històrica, aplicacions i procés de producció 3d
|
2. Modelat tridimensional: |
Conceptes previs, models de representació
|
3. Ombrejat i texturització: |
Superfícies, tipus, reflexió, materials i mapes; aplicació de textures i filtres
|
4. Il•luminació: |
Teoria i comportament de la llum, fonts lluminoses, tècniques d’il•luminació digital; ombres: funcions i models
|
5. Càmeres virtuals: |
Paràmetres, col•locació i composició, storyboarding
|
6. Fonaments de l’animació: |
Principis bàsics, locomoció i animació facial.
|
7. Animació 3D: |
Keyframes, animació física, articulacions jeràrquiques, canvis de forma, animació de llums, càmeres i textures
|
8. Renderització i composició: |
Tècniques d’il•luminació realista, render no-fotorrealistic, render en capes i passades
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
0 |
30 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
30 |
0 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
15 |
0 |
15 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
20 |
22 |
Proves pràctiques |
|
2 |
50 |
52 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i de la metodologia teòrica-pràctica de la mateixa. |
Sessió Magistral |
Mitjançant classes magistrals s'explicarà la teoria que figura al programa de l'assignatura. L'examen teòric de l'assignatura avaluarà els continguts que l'alumnat hagi adquirit d'aquestes classes. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es faran classes pràctiques al laboratori setmanalment. Hi haurà dos grups de pràctiques (un de 9-11h i l'altre de 13-15h). Aquestes classes consistiran en una explicació vers el funcionament del programa i de les metodologies de treball a aplicar, amb la posterior posada en pràctica individualment per part del alumnat de allò explicat, mitjançant breus exercicis. Aquestes classes permetran que l'alumne/a pugui desenvolupar de forma autónoma les pràctiques obligatòries i avaluatòries que s'aniran manant durant el curs i que determinaran la nota pràctica de l'assignatura. |
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Proves objectives de tipus test |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
Aquestes hores són molt recomanables que les feu servir per a resoldre tot tipus de dubtes que puguin sorgir respecte a la teoria impartida i -sobretot- a la part pràctica de la assignatura. Per això, poso a la vostra disposició varis fòrums de notícies i discussió, el meu email i un xat, disponibles al espai reservat per a la assignatura del moodle de la URV (al que és imprescindible que hi pugueu accedir ja que l'entrega de pràctiques es fa mitjançant aquesta eina), així com les consultes que us pugui resoldre presencialment durant les classes.
No s'atendran dubtes cada últim dia d'entrega de pràctiques. |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
Assistència a les classes teòriques |
5% |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Assistència a les classes pràctiques i realització del exercicis proposats en aquestes |
5% |
Proves objectives de tipus test |
L'examen teòric final permetrà plasmar els coneixements teòrics i pràctics de l'alumne/a envers l'assignatura |
40% |
Proves pràctiques |
Al llarg del curs s'aniran proposant una sèrie de pràctiques obligatòries de resolució individual (i amb el mateix pes sobre la nota pràctica) que s'hauran d'entregar en dates concretes. La no-entrega d'alguna d'aquestes, suposa no superar l'assignatura. |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- Per tal d'aprovar l'assignatura en primera convocatòria per avaluació continuada, l'alumnat haurà de superar una sèrie de pràctiques avaluables que s'aniran proposant durant el curs i aprovar un examen teòric:
- La nota final de l'assignatura vindrà donada per la mitjana entre:
- la nota teòrica (amb un pes del 40% sobre la nota final)
- la nota pràctica (amb un pes del 50% sobre la nota final)
- l'assitència i realització d'exercicis a classe (amb un pes del 10% sobre la nota final)
- L'assignatura es considerarà aprovada si aquesta mitjana es superior o igual a 5.
- La nota teòrica s'obtindrà d'un examen escrit tipus test que es realitzarà a la data de la primera convocatòria reservada per a l'assignatura per aquest fi. Per a superar aquesta part la qualificació obtinguda haurà de ser major o igual a 5.
- La nota pràctica consistirà en una mitjana aritmètica de les notes obtingudes en totes les pràctiques avaluables individuals proposades que s'aniran entregant en dates anunciades durant el curs.
- Perquè aquestes pràctiques puguin optar a fer mitjana, han de tenir una qualificació superior o igual a 4.
- En cas de no superar alguna d'aquestes pràctiques avaluables o de no haver-la presentat a la data corresponent, s'haurà d'entregar abans del dia que s'hagi fixat com a primera convocatòria per a l'assignatura, amb una penalització a la qualificació.
- La qualificació final pràctica (resultant de fer la mitjana de les pràctiques avaluables) haurà de ser major o igual a 5 perquè es pugui considerar com a superada i opti a fer mitja per a la nota final de l'assignatura.
- Els estudiants que no hagin seguit l'avaluació continuada, o bé no l'hagin aprovat parcialment o totalment en primera convocatòria (és a dir, hagin suspès la part teòrica i/o la part pràctica), hauran de presentar-se a la segona convocatòria d'avaluació de l'assignatura, en la qual hauran de superar la part o parts de l'avaluació continuada no presentades o suspeses:
- Es mantindran les qualificacions de les parts (i subparts) superades a la primera convocatòria.
- La part teòrica haurà de ser superada (amb una nota major o igual a 5) mitjançant un nou examen que es realitzarà el dia de la segona convocatòria proposat per a l'assignatura. El pes d'aquesta part tornarà a ser del 40% sobre la nota final de la assignatura.
- Respecte a la part pràctica, abans del dia fixat com a segona convocatòria s'hauran de presentar aquelles pràctiques avaluables que no hagin estat superades o presentades a la primera convocatòria. De la mateixa manera la part pràctica superada (amb qualificació equivalent a la mitjana aritmètica resultant major o igual a 5) suposarà el 50% del pes total de la nota final de assignatura.
- El 10% restant del pes de la nota continúa essent de l'assistència i realització de exercicis pràctics durant les classes del curs.
- Si en segona convocatòria alguna o ambdues parts (teòrica i pràctica) no són superades, es considerarà l'assignatura com a suspesa en el present curs acadèmic 2009-10.
|
Bàsica |
|
Animació 3d: - RATNER, Peter (2005): Animación 3D/Mastering 3D Animation. Madrid, Ed. ANAYA Multimedia-Anaya Interactiva, ISBN: 8441518092
Animació general y 2D: - BLAIR, Preston (1999): Dibujos animados. El dibujo de historietas a su alcance. Barcelona. Ed. LocTeam, ISBN 3-8228-7000-5
Blender 3D: |
Complementària |
|
Animació en general y 2D: - JOHNSTON, Ollie & THOMAS, Frank (1989): The Illusion of Life: Disney Animation. Ed.: ABBEVILLE Press, New York
- WILLIAMS, Richard (2001): The Animator’s Survival Kit. Ed.: Faber&Faber. ISBN: 0571212689
- WEBSTER, Chris (2005): Técnicas de animación. Madrid. Anaya Multimedia
- GARCÍA, Raúl (2000): La magia del dibujo animado (Actores del Lápiz). Alicante, Edicions de Ponent
- WHITAKER, Harold (2002). Timing for Animation. Boston, Focal Press Ed
Tècniques de animació i procès de producció
- TAYLOR, Richard (2000): Enciclopedia de Técnicas de animación. Barcelona, Editorial Acanto
- HART, John (1999): The Art of the Storyboard. Storyboarding for Film, TV and Animation. Boston, Focal Press Ed.
- DELGADO, Pedro Eugenio (2000): El cine de animación. Madrid. Ediciones JC
- LAYBURNE Kit (1998): The Animation Book. A complete guide to animate filmmaking, from flip-books to sound cartoons to 3d animation. New York, Three Rivers Press.
- PATMORE, Chris (2003): Curso completo de animación. Edición 2004. Barcelona, editorial Acanto S.A.
Animació 3d:
- BIRN, Jeremy (2007): Técnicas de Iluminación y render. Barcelona, Ed. ANAYA Multimedia
- MAESTRI, George (2000): Creación digital de personajes animados. Técnicas avanzadas. Edición 2002. Madrid, Anaya Multimedia Ed.
- KERLOW, Isaac Victor (2003) The Art of 3-D : Computer Animation and Imaging, 3rd Edition. John Wiley&Sons Ed.
- ROBERTS, Steve (2007): Character Animation: 2D Skills for Better 3D, 2nd Edition. Ed.: Focal Press
Blender 3D: - Animación de personajes con Blender (2007) de Tony Mullen, Ed.: Anaya Multimedia. ISBN 9788441523050
- The Essential Blender:Guide to 3D Creation with the Open Source Suite Blender (2007) de Roland Hess
- Web oficial de Blender
|
|
Altres comentaris |
Es recomana l'assistència a les classes teòriques i sobretot a les classes pràctiques, degut a la "dificultat" que pot presentar-se inicialment amb el maneig d'una nova eina de software 3D sense tenir experiència (no es necessària).
Així mateix es imprescindible el treball pràctic personal que ha de dur a terme l'alumne/a fora de les hores de classe i que faci bon ús de les fonts d'informació facilitades i de l'atenció personalitzada. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|