DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) CREATIVITAT PUBLICITÀRIA Codi 12112015
Ensenyament
Publicitat i Relacions Públiques (2001)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
12 6 6 Troncal Quart Anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
MARCA FRANCES, GUILLEM
Adreça electrònica guillem.marca@urv.cat
Professors/es
MARCA FRANCES, GUILLEM
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Codi  

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
La creativitat és una habilitat pròpia de tots els éssers humans, capacitat que pot ser entrenada i millorada. A l'activitat publicitària la creativitat es considera una necessitat de la professió, tant pel que fa a la producció d'anuncis com a d'altres aspectes com la planificació de mitjans o la recerca de nous formats o nous canals de comunicació amb els consumidors. L'objectiu principal d'aquesta assignatura és conèixer els fonaments teòrics de la creativitat, les principals tècniques creatives i la seva aplicació pràctica a l'activitat publicitària.
Desenvolupament d'un treball teòric sobre qüestions publicitàries i proposta creativa d'una nova solució. Desenvolupament d'una campanya publicitària en mitjans convencionals Exercicis pràctics de classe relacionats amb les tècniques creatives

Continguts
Tema Subtema
1. El concepte de creativitat.
2. El procés de creació.
3. El paper de la creativitat a la publicitat. Retòrica.
4. Característiques de la creativitat publicitària.
5. Concepte publicitari i conceptualització.
6. Redacció publicitària.
7. Direcció d’art.
8. Creativitat publicitària en televisió.
9. Creativitat publicitària en premsa.
10. Creativitat publicitària en ràdio.
11. Tendències de la creativitat publicitària a Espanya.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
 
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Romo, Manuela (1998): Psicología de la creatividad. Paidós, Barcelona.

Ricarte, José María (1998): Creatividad y comunicación persuasiva. Aldea Global, Bellaterra.

Hernández, Caridad (1999): Manual de creatividad publicitaria. Síntesis, Madrid.

Landau, Erika (1987): El vivir creativo. Herder, Barcelona.

Puente Ferreras, Aníbal (1999): El cerebro creador. Alianza Editorial, Madrid.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent