DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) CREATIVITAT PUBLICITÀRIA Codi 12112015
Ensenyament
Publicitat i Relacions Públiques (2001)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
12 6 6 Troncal Quart Anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
MARCA FRANCES, GUILLEM
Adreça electrònica guillem.marca@urv.cat
Professors/es
MARCA FRANCES, GUILLEM
Web
Descripció general i informació rellevant Conérixer totes les teories de creativitat publicitària per tal d'aplicar-les a casos pràctics al llarg del curs; afavorir la creació d'una personalitat entusiasta amb els mecanismes pertinents de "despertar" creatiu
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudi que estàs cursant, en aquesta assignatura només tindràs dret a examen. Per conèixer la data de realització de l'examen consulta a l'apartat d'horaris de les assignatures. En cas d'haver de sol·licitar convocatòria extraordinària recorda que per poder matricular aquest dret d'examen hauràs de presentar una sol·licitud a la secretaria del teu Campus/Centre.

Continguts
Tema Subtema
Introducció a la creatvitat Definició.

Creativitat conceptes i idees. Antecedents
Procés Creatiu.

Actituds i aptituds d’una persona creativa.

Creativitat i Publicitat L’Agència Publicitària – Estructura publicitària.

Entorn Humà: L’equip creatiu –copy, director d’art-

Redacció publicitària - Direcció d’Art

Altres departaments i la creativitat

Procés Creatiu Publicitari. Creativitat Publicitària

Fase Prèvia Briefing, Estratègia Creativa, Concepte Creatiu

La materialització de la creativitat (copy, art)

Fonaments creatius publicitaris (copy, titular, slogan + layout..)

Fase Posterior: Investigació, Valoració (pre test, post test)

Tècniques creatives vs. Bloqueig

Mitjans i creativitat (premsa, exterior, TV, ràdio, internet)

Grans creatius de la història de la Publicitat (Bernbach, Ogilvy; Hopkins, Webb Young...)

Atenció personalitzada
Descripció
Els alumnes tindran horari de despatx per a compartir les activitats docents descrites, per a demana informació o compartir la recerca o lliurar els treballs encarregats

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

1ª convocatòria/avaluació continuada que està previst pel dia 30/05/2014 de les 11:00 a les 13:00

2ª convocatòria pel dia 27/06/2014 de les 12:00 a les 14:00 hores.

L'avaluació es farà a partir de la ressolució d'un exàment test (30%) i la ressolució de tres treballs pràctics (70%) a partir de tres brífings aportats per part del docent.



Fonts d'informació
Bàsica

Creatividad y comunicación creativa Ricarte, José M. 1998    

Procesos y técnicas creativas publicitarias: ideas básicas Ricarte, José M. 2000   

Manual de creatividad publicitaria. Hernández, Caridad 1999

La Fuerza de la Publicidad, Moliné, Marçal 1999

El libro rojo de la publicidad, Bassat Luis 1993  

 Casi todo lo que sé de publicidad, Lorente, Joaquin 1991  

 Confesiones de un publicitario Ogilvy, David 1967    

 Ogilvy y la Publicidad Ogilvy, David 1990    

 Bill Bernbach dijo..., Bernbach, William 1999 Altres    

 Dirección de Arte. La cara oculta de la imagen publicitaria, Oejo, Eduardo 1998  

 La creatividad publicitaria en la literatura científica: una revisión Jorge DEL RÍO PÉREZ 2006 Revistes Comunicación y sociedad    

 Corazonadas inteligentes Boto, Ángela 2005 Revistes El Pais    

 El genio que llevamos dentro Epstein, Robert 2005 Revistes Magazine    

 Strategic planner Giquel, O 2003

 Estrategia en tiempos de crisis. El valor actual de la metodología estratégica en la concepción de las campañas publicitarias Rom, J 2012 Recurs Electrònic   

 

Art and Copy Pray, D 2009 Altres

































Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent