Codi |
|
A1 |
Coneixement teòric i pràctic dels departaments de comunicació de les empreses i institucions i de les habilitats i tècniques necessàries per a la seva direcció. En especial la gestió del coneixement i dels intangibles de l’empresa, i dels mercats i els productes financers. |
A2 |
Coneixement de les tècniques d’investigació i anàlisi de la naturalesa i les interelacions entre els subjectes de la comunicació publicitària: creatius, empreses, institucions, agències de publicitat i de relacions públiques, mitjans, suports i públics. Desenvolupament dels fonaments conceptuals de la direcció estratègica aplicats a la comunicació per objectius per a, des d’un plantejament metodològic, assistir als operadors que han de prendre decisions a la recerca d’eficàcia comunicativa. |
A3 |
Coneixement de les tècniques de gestió de les empreses de comunicació, amb especial atenció per les publicitàries i de relacions públiques, així com de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació corporativa i publicitària a les empreses públiques i privades: aspectes jurídics, fiscals i de relacions laborals; finançament i comptabilitat. |
A5 |
Coneixement de l’estructura dels mitjans publicitaris: les seves característiques, tipologies i problemàtiques. |
A6 |
Coneixement tèoric i pràctic de l’anàlisi i la investigació d’audiències, així com de l’anàlisi, la selecció i la compra de suports i mitjans per a la planificació de la difusió publicitària |
A9 |
Coneixement dels processos d’elaboració dels missatges publicitaris: mètodes, tècniques creatives i sistemes d’anàlisi de les campanyes |
A10 |
Coneixement dels elements, les formes i els processos dels llenguatges publicitaris i d’altres formes de comunicació, utilitzant amb aquesta finalitat les llengües oficials de la Comunitat Autònoma i les estrangeres, especialment l’anglesa |
A13 |
Coneixement i estudi dels processos de màrketing relacional i les seves tasques específiques: posicionament, segmentació, procediments d’anàlisi i medició de l’eficàcia |
A17 |
Capacitat i habilitat per exercir les funcions que desenvolupa el departament de mitjans d’una agència i en major mesura les centrals de mitjans |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
B8 |
Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient |
B12 |
Presa de desicions |
B13 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Donar a conèixer els procediments i instruments per a la recerca relacionada amb el màrqueting i en la comunicació. |
A2 A3 A9 A13
|
B1 B3 B7
|
C1 C2
|
Obtenir una visió general del procés d'investigació de màrqueting. |
A1 A6 A10 A13
|
B3 B7 B12
|
|
Proporcionar els coneixements necessaris que permetin, en cada cas, obtenir, de la font d'informació més adequada, la informació que es necessiti. |
A5 A9 A13 A17
|
B5 B8 B13
|
C2 C5
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Aspectes fonamentals de la investigació Comercial |
Subtema
Introducció a la Investigació de Mercats
Necessitats d'informació a la gestió de Màrqueting
Aplicacions de la investigació comercial
Limitacions de la investigació de mercats
Organització de la investigació comercial
El procés d'investigació comercial
Fonts d’informació
Classificació de les Metodologies d’Investigació de Mercats
|
Tema 2. Investigació qualitativa |
Grups de discussió.
Entrevista en profunditat.
Observació directa.
Interpretació de resultats i presa de decisions.
|
Tema 3. El disseny d’estudis quantitatius
|
La base del disseny de la mostra
Mostreig
Error mostral
|
Tema 4. Tècniques d’Investigació quantitativa |
Tècniques d'investigació quantitativa
L'observació i l'experimentació
L’enquesta
Els panells i òmnibus
El disseny de qüestionari
Treball de camp.
|
Tema 5. Anàlisi quantitativa |
odificació de les variables
Anàlisi univariable
Anàlisi bivariable: Taules de contingència
Anàlisi multivariable. Necessitats de la perspectiva multivariant per explicar la presa de decisions en màrqueting.
|
Tema 6. Investigació de mercats aplicada |
La segmentació de mercats
L'estimació de la demanda potencial
Mapes de posicionament
Els factor que determinen la fidelització
Pre-test de campanyes
Test de producte/concepte
Anàlisi del consumidor.
Efectivitat publicitària
Pretest publicitari
Postest de campanyes
Seguiment (tracking) de la publicitat.
Efectivitat promocional
Audiència de mitjans
Efectivitat de mitjans
Anàlisis de formats i continguts
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
8 |
12 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
60 |
90 |
Treballs |
|
8 |
32 |
40 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
8 |
8 |
16 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
2 |
4 |
Proves pràctiques |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura |
Sessió Magistral |
desenvolupament del temari |
Treballs |
Treballs en grup durant el curs |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Exercicis individuals o en grup durant la realització de les classes pràctiques |
Atenció personalitzada |
|
|
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Sessió Magistral |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Descripció |
Al despatx del professor |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
participacio a classe |
10 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Realització d'exercicis a classe |
20 |
Proves objectives de tipus test |
exàmen |
20 |
Altres |
Els treballs (40) , exercici pràctic individual a final de curs (10) |
50 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En la segona convocatoria l'examen sera sobre 100%. Constarà de preguntes sobre el contingut teòric i de desenvolupament pràctic |
Bàsica |
• TRESPALACIOS GUTIERREZ, J.A; VÁZQUEZ CASIELLES, RODOLFO; BELLO ACEBRÓN, L., Investigación de Mercados, Thomson,
professor, • Dossier/Recull d’articles i lectures preparats pels professor, ,
• MIQUEL, SALVADOR (ET AL.)., Investigación de Mercados, McGraw-Hill,,
• DIEZ DE CASTRO, E. & MARTIN ARMARIO, E. & SNACHEZ FRANCO, M., Comunicaciones de marketing, Pirámide,
Ramón Pedret, Laura Sagnier Delgado, Francesc Camp, La investigación comercial como soporte del márketing, Deusto,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|