Codi |
|
A1 |
Coneixement de les tècniques de gestió de les empreses de comunicació, amb especial atenció per les publicitàries i de relacions públiques, així com de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació corporativa i publicitària a les empreses públiques i privades: aspectes jurídics, fiscals i de relacions laborals; finançament i comptabilitat. |
A3 |
Coneixement de les tècniques d’investigació i anàlisi de la naturalesa i les interelacions entre els subjectes de la comunicació publicitària: creatius, empreses, institucions, agències de publicitat i de relacions públiques, mitjans, suports i públics. Desenvolupament dels fonaments conceptuals de la direcció estratègica aplicats a la comunicació per objectius per a, des d’un plantejament metodològic, assistir als operadors que han de prendre decisions a la recerca d’eficàcia comunicativa. |
A15 |
Capacitat i habilitat per establir un pla de comunicació per a una empresa o institució |
A16 |
Capacitat i habilitat per a l’exercici liberal de la professió |
A19 |
Capacitat i habilitat per a la creació i el desenvolupament d’elements gràfics, imatges, símbols o textos |
A20 |
Capacitat i habilitat per exercir com a experts en la gestió estratègica de la imatge corporativa d’una empresa |
A21 |
Capacitat i habilitat per identificar, valorar, gestionar i protegir els actius intangibles de l’empresa, tot afegint valor als seus productes i serveis i reforçant la seva reputació |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B9 |
Planificació i organització |
B10 |
Capacitat de lideratge |
Objectius |
Competències |
Presentar als alumnes, de forma metòdica i estructurada, una visió global sobre l’Estructura de la Comunicació Publicitària i de Relacions Públiques (una Campanya Global de Comunicació), introduint-los en els conceptes clau, la terminologia pròpia, els elements distintius i els diferents processos i etapes de planificació de la comunicació, tant des d’una perspectiva teòrica com de la pràctica professional. |
A1 A3
|
B2 B4 B5 B9 B10
|
|
Conèixer i aplicar les tècniques de planificació d'una campanya de comunicació per a empreses, institucions i organitzacions. |
A15 A16 A19 A20 A21
|
B2 B3 B4 B5 B9 B10
|
|
Tema |
Subtema |
1) Investigació i Anàlisi de la informació |
|
2) Anàlisi DAFO |
|
3) Públics de la Campanya |
|
4) Objectius de la Campanya |
|
5) Línia Global de la Campanya |
|
6) Selecció de les Accions Tàctiques de la Campanya |
|
7) Calendari Global de la Campanya |
|
8) Pressupost de la Campanya |
|
9) Planificació de les Accions Tàctiques de la Campanya |
|
10) Producció de les Peces de Comunicació de la Campanya
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
5 |
10 |
|
Sessió Magistral |
|
25 |
25 |
50 |
Pràctiques a laboratoris |
|
30 |
120 |
150 |
|
Atenció personalitzada |
|
50 |
0 |
50 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
3 |
12 |
15 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
8 |
10 |
Proves pràctiques |
|
3 |
12 |
15 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
L’assignatura combinarà les classes teòriques a l’aula, amb exercicis pràctics i amb tutories acordades amb antelació amb cadascun dels grups de treball.
La realització d'aquesta assignatura implica el coneixement dels continguts desenvolupats en altres assignatures, ja que no es faran classes d’aspectes teòrics sobre les tècniques concretes de Publicitat i Relacions Públiques. Es recomanarà bibliografia específica sobre els temes que es vulguin aprofundir. |
Sessió Magistral |
Les classes teòriques s’utilitzaran per l’exposició de cadascun dels aspectes teòrics de la Campanya de Comunicació, i com desenvolupar-los en la pràctica professional.
|
Pràctiques a laboratoris |
Les classes pràctiques podran ser de 2 tipus:
a) Exercicis Pràctics de Classe: es faran en grups, per tal d’assimilar correctament els conceptes exposats, lligant la teoria i la pràctica. També es realitzaran presentacions a classe per part del alumnes dels treballs i exercicis realitzats.
b) Tutories: per a cadascun del grups de treball establerts, acordades amb antelació, per a fer un seguiment específic. Es concretarà amb cada grup l’horari de tutoria. Les tutories seran per a orientar els grups sobre la realització dels aspectes concrets del Projecte de Campanya. |
|
Pràctiques a laboratoris |
Proves pràctiques |
Proves de desenvolupament |
|
Descripció |
Se realitzaran tutoríes personals i de grups per guiar els estudiants en la realització de les diferents activitats de l'assignatura |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
Examen Teòric. Hi haurà exàmens parcials, tipus test. Cadascun d’ells tindrà la seva ponderació sobre la nota final de esta part. S’haurà d’obtenir una mitjana de 5,00 punts entre els exàmens parcials, i la nota de cadascun d’ells no podrà ésser inferior a 4,80 punts. Si no s’aprova algun parcial, es poden recuperar a la 2º convocatòria del juny. |
25% de la nota final. |
Pràctiques a laboratoris |
Presentacions de Classe. Les presentacions seran en grups (no es poden fer individualment). Hi hauran varies presentacions durant el curs. S’hauran d’aprovar totes les presentacions. Cada presentació tindrà la seva ponderació sobre la nota final de esta part. Si no s’aprova alguna de les presentacions, s’anirà a l’examen final. |
75 % de la nota final. |
Proves objectives de tipus test |
Examen Teòric. Hi haurà exàmens parcials, tipus test. Cadascun d’ells tindrà la seva ponderació sobre la nota final de esta part. S’haurà d’obtenir una mitjana de 5,00 punts entre els exàmens parcials, i la nota de cadascun d’ells no podrà ésser inferior a 4,80 punts. Si no s’aprova algun parcial, es poden recuperar a la 2º convocatòria del juny. |
25% de la nota final. |
Proves pràctiques |
Presentacions de Classe. Les presentacions seran en grups (no es poden fer individualment). Hi hauran varies presentacions durant el curs. S’hauran d’aprovar totes les presentacions. Cada presentació tindrà la seva ponderació sobre la nota final de esta part. Si no s’aprova alguna de les presentacions, s’anirà a l’examen final |
75% de la nota final. |
Proves de desenvolupament |
Es realitzarà una anàlisi i resum d'un text, ja sigui d'un article i/o d'alguns capítols de llibre. |
10% de la nota final. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
1a Convocatòria: Avaluació Continuada. L'avaluació continuada implica 2 avaluacions permanents durant tot el curs: els Exàmens Teòrics i les Presentacions de Classe. La qualificació final serà la mitjana de 2 parts (d'acord a la seva ponderació). a) Examen Teòric. 25% de la nota final. Hi haurà 2 exàmens parcials, tipus test (ó be 1 examen tipus test i 1 anàlisi i resum d'un text). Cadascun d'ells tindrà la seva ponderació sobre la nota final de esta part. S'haurà d'obtenir una mitjana de 5,00 punts entre els exàmens parcials, i la nota de cadascun d'ells no podrà ésser inferior a 4,80 punts. Si no s'aprova algun parcial, es poden recuperar a la 2º convocatòria del juny. b) ${1}iPresentacions de Classe${1}i. 75% de la nota final. Les presentacions seran en grups (no es poden fer individualment). Hi hauran varies presentacions durant el curs. S'hauran d'aprovar totes les presentacions. Cada presentació tindrà la seva ponderació sobre la nota final de esta part. Si no s'aprova alguna de les presentacions, s'anirà a l'examen final. 2a Convocatòria. Avaluació Final. L'Avaluació Final de l'assignatura serà un examen, que constarà de 2 parts. La qualificació final serà la mitjana les 2 parts (d'acord a la seva ponderació). S'haurà d'aprobar la part teórica per pasar a la part práctica. a) ${1}iExamen, tipus test${1}i, sobre els continguts teòrics de l'assignatura (70% de la nota). L'examen teòric consta de 2 parts: a) sobre els continguts de les clases teòriques, i b) sobre els continguts del dossier de lectura obligatori. S'haurà obtenir al menys un 5,00 en cadascuna de les 2 parts de l'examen per fer la mitjana. b) ${1}iTreball Pràctic${1}i, d'algun o alguns dels continguts teòrics de l'assignatura (30% de la nota). S'haurà obtenir al menys un 5,00 en aquesta part. Aquest exercici pot demanar-se per anticipat a l'estudiant (es pot demanar de lliurar-lo alguns dies abans de l'examen teòric). Per poder fer la segona part de l'Examen Final (el Treball Pràctic), s'haurà d'haver aprovat previament l'examen teòric. A l'avaluació (tant Continuada com Final) dels Continguts dels exercicis pràctics y presentacions es valorarà: a) Creativitat i Innovació a les diferents accions i propostes. b) Varietat i Proporcionalitat de les diferents accions i propostes. c) Adequació a la realitat de la planificació de les diferents accions i propostes. Cal tenir en compte que l'avaluació de determinats aspectes del treball de creativitat, planificació y disseny, són difícilment objectius des de la perspectiva científica, i d'acord amb la lògica de la disciplina podrà presentar-se inclinacions subjectives. Sempre s'intentarà justificar la decisió del professor amb l'argumentació adient, recorrent a la seva experiència pràctica, dinàmica professional, i a la teoria general exposada a la literatura, minimitzant al màxim així, els criteris personals o de “gust”. Tanmateix es recomana a l'alumnat d'utilitzar totes les eines d'argumentació possibles per a justificar els motius que els han dut a prendre decisions concretes i respostes concretes a les necessitat del client (pe. Planificació de mitjans = càlcul matemàtic d'impactes). La CORRECCIÓ GRAMATICAL i ESTILÍSTICA de tots els escrits i presentacions serà un element determinant en l'avaluació (tant continuada com final). Per tant, NO S'APROVARÀ cap treball, exercici o presentació que contingui errors ortogràfics i/o estilístics. |
Bàsica |
|
Aaker, David y Myers, John: Management de la publicidad, vol. I y II, 4º edición, Hispano Europea S.A., Barcelona, 1993.
Capriotti, Paul: Planificación Estratégica de la Imagen Corporativa, Ariel, Barcelona, 1999.
Capriotti, Paul: Branding Corporativo, Libros de la Empresa, Santiago (Chile), 2009. Disponible en pdf en www.bidireccional.net
Cutlip, Scott; Center, Allen, y Broom, Glen: Relaciones Públicas eficaces, Gestió 2000, Barcelona, 2000.
Díez de Castro, Enrique, y Martín Armario, Enrique: Planificación Publicitaria, Pirámide, Madrid, 1993.
Grunig, James, y Hunt, Todd: Dirección de Relaciones Públicas, Gestión 2000, Barcelona, 2000.
Pérez Ruiz, Miguel Ángel: Fundamentos de las Estructuras de la Publicidad, Síntesis, Madrid, 1996.
Seitel, Fraser: Teoría y Práctica de las Relaciones Públicas, Prentice Hall, Madrid, 2002.
Villafañe, Justo: Imagen Positiva, Pirámide, Madrid, 1998.
Weil, Pascale: La Comunicación Global, Paidós, Barcelona, 1990.
Wilcox, Denis; Ault, Phillip; Agee Warren; y Cameron, Glen: Relaciones Públicas, Addison Wesley, Madrid, 2001.
Les lectures bàsiques s’establiran a partir d’un dossier de lectures, elaborat a partir de textos d’aquests llibres i també d’articles de revistes i journals. Aquest dossier es deixarà a la copiteria del Campus Catalunya a principi del curs lectiu.
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES/12111012 | DISSENY MULTIMÈDIA I/12111105 | DISSENY GRÀFIC I COMPOSICIÓ VISUAL/12111106 | IMATGE CORPORATIVA/12111108 | TALLER DE GABINETS DE COMUNICACIÓ/12111214 | CREATIVITAT PUBLICITÀRIA/12112015 | PLANIFICACIÓ PUBLICITÀRIA I MITJANS PUBLICITARIS/12112016 | TEORIA I TÈCNICA DE LES RELACIONS PÚBLIQUES/12112021 | PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES EN L'ÀMBIT LOCAL/12112022 | PATROCINI I MECENATGE/12112230 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|