DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) FORMES DE MÀRQUETING I PUBLICITAT I Codi 12112019
Ensenyament
Publicitat i Relacions Públiques (2001)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 3 3 Troncal Quart Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
JUAN APARICIO, SANTIAGO
Adreça electrònica santiago.juan@urv.cat
Professors/es
JUAN APARICIO, SANTIAGO
Web
Descripció general i informació rellevant Identificar, relacionar y sobretot relacionar amb el món de l'empresa, les eines de màrqueting.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudis que estàs cursant, en aquesta assignatura es realitza a través de tutoria (excepte en els estudis de l'ETSE). Per a més informació cal consultar l'horari d'atenció personalitzada del professor.

Continguts
Tema Subtema
1.- Introducció al concepte de màrqueting - El màrqueting, entre la ciència i la tècnica.
- Cap a una definició del màrqueting.
- De les vendes a les necessitats, el fonament del màrqueting.
- Més enllà del màrqueting, els seus àmbits.
2.- El procés general de màrqueting com a sistema comercial - L'empresa com l'àmbit funcional del màrqueting (flux activitat empresa, medis I recursos de l’empresa, MK=funció comercial)
- Arees del màrqueting en una empresa i cicle organitzatiu.
- Els requisits del marketing.
- Funcions, nomenclatura i procés general del màrketing.
- Màrqueting-mix: concepte general i assignació de factors per a cada política

3.- L’empresa com a subjecte del màrqueting - Les principals finalitats de l'empresa.
- Les principals limitacions de l'empresa.
- De la petita a la gran empresa: diferències entre formats
- Empresa i organització comercial: evolució de la complexitat.
- El Product Manager: element organitzatiu clau dins la gestió de marketing.
4.- El mercat com a objecte del màrqueting - El concepte de mercat.
- Tipologia de mercats:
segons àmbit d'actuació.
segons oferta/demanda.
segons tipus de comprador.
segons el producte
- El mercat de consum vers el mercat industrial: diferències i característiques.
- El mercat de serveis: classificació general.
5.- L’entorn, condicionant del mercat i del màrqueting - El concepte d'entorn.
- Els factors del microentorn.
- Els factors del macroentorn.
- Anàlisi de l'entorn.

Atenció personalitzada
Descripció
A principi de curs es convocarà a l'alumne per a diverses tutories tant presencials com no presencials.

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

· Per tal d'aprovar l'assignatura cal superar l'examen que es realitzarà a final de quatrimestre.


Fonts d'informació
Bàsica

 

Aaker, David A.  i John G. Myers (1984), Management de la publicidad. Barcelona: Hispano-Europea.

Borja, L. y F. Casado (1981), Marketing estratégico para los ochenta. Barcelona: Hispano-Europea.

Córdoba, J. L. i Torras, J. M. Teoría y aplicaciones del Marketing. Bilbao: Deusto.

Eiglier, P. i Langeard, E. (1989), Servucción al Marketing de servicios. Madrid: Mc Graw Hill.

Ferré, J. M. (1988), Marketing y competitividad. Su diagnóstico en la empresa. Barcelona: Vicens Vives.

Greene, M. (1988), Marketing de hoteles y restaurantes. Informe sistemático para el aumento de ventas. Bilbao: Deusto.

Guardia, Ramón (1991), Nunca vendas a un extraño. Marketing directo hoy. Bilbao: Deusto.

Kotler Philip (1980), Principles of marketing. Prentice-Hall International, 1980. (Dirección de mercadotecnia. Diana, 3ª ed., 1986).

Levitt, T. (1975), La moda del Marketing. Barcelona: Grijalbo.

Lorente, Joaquín (1986), Casi todo lo que sé de publicidad. Barcelona: Folio.

Moliné, M. (1988), La comunicación activa. Bilbao: Deusto.

Naisbitt, J., Macrotendencias 2000.

Ortega, E. (1981), La dirección de marketing. Madrid: ESIC, 2ª edició.

Ortega, E. (1990), Manual de investigación comercial. Madrid: Pirámide.

Parra, Eduardo (1986), Inglés de publicidad y marketing. Madrid: Eresma.

Quelch, J. A.  i R. D. Buzzell, (1991): 1992. Desafío para el marketing. Bilbao: Deusto.

Rapp, S. i Collins, T. (1991), El nuevo rumbo del marketing, Madrid: Mc Graw-Hill.

Ries, A. i Trout, J. (1995), Las 22 leyes inmutables del Marketing. Madrid: Mc Graw-Hill.

Rodergas, Robert (1966), En el arca no se vende. Barcelona: Hispano-Europea.

Santesmases, Miguel (1991), Marketing, conceptos y estrategias. Madrid: Pirámide.

Sculley, John (1990), De Pepsi a Apple. Barcelona: Ediciones B.

Soler, Pere (1991), La investigación motivacional en marketing y publicidad. Bilbao: Deusto.

Stanton, William J. (1982): Fundamentos de marketing. Mèxic: McGraw-Hill, 5ª ed.

Stapleton, W. J. (1986), Como preparar un plan de marketing. Bilbao: Deusto.

Tagliacarne, G. Técnica y práctica de la investigación de mercados. Barcelona: Ariel.

Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent