Tema |
Subtema |
COMPORTAMENT DEL CONSUMIDOR |
- Una aproximació al consumidor.
- Els determinants interns del comportament.
- Els determinants externs del comportament.
- El procés de decisió de compra.
|
SEGMENTACIÓ I POSICIONAMENT |
- La dualitat del concepte estratègic.
- Concepte i característiques de la segmentació: definició, mètodes I tècniques, utilitat, requisits I criteris.
- Estratègies de segmentació.
- Concepte, criteris i procés de posicionament.
|
EL MÀRQUETING-MIX |
- El concepte operatiu.
- Política de producte (producte total, cartera i línia de productes, la marca i les estratègies, altres factors del producte).
- Política de preus (la demanda com a factor determinant, mètodes per determinar preus, el preu com a instrument de marketing).
- Política de distribució (la distribució logística I la distribució comercial, canals I formes de distribució, cadena de valor, estratègies de distribució).
- Política de promoció/comunicació.
|
CICLE DE VIDA DEL PRODUCTE I PLA DE MARKETING
|
- El concepte teòric.
- Cicle de vida i màrqueting-mix.
- El pla de marketing: eina de planificació I gestió.
|
Descripció |
Al final de cada sessió teòrica, acostumem a dedicar uns 10-15 minuts a resoldre els dubtes que tinguin els alumnes sobre el tema presentat o, en tot cas, a comentar les opinions que ells considerin oportunes tant sobre un tema com sobre un cas exposat a classe. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
· Per tal d'aprovar l'assignatura cal superar SEMPRE les dues proves mínimament amb un 5. · Si només es supera una de les dues proves, no es fa mitja (figura un suspens) i l'alumne haurà de presentar-se a la segona convocatòria només a la part de l'assignatura que no hagi superat. Es guarda la primera nota i si supera l'altra part a la segona convocatòria, aleshores es fa la mitja que donarà la nota final. · Si no s'ha superat la segona part a la segona convocatòria, no es guarda cap nota i l'alumne ha de tornar a superar les dues proves un altre cop a la següent convocatòria: fer l'examen i realitzar un altre treball. En aquest cas, el treball s'ha de fer a títol individual. · En cas que no hagi superat cap de les dues parts de l'assignatura, o que no s'hi hagi presentat, caldrà presentar-se a la següent convocatòria a l'examen final i amb el corresponent treball realitzat a nivell individual. |
Bàsica |
|
BIBLIOGRAFIA.·
Philip Kotler, Dirección de
marketing. Edición del milenio. Ed. Prentice-Hall, 10a ed., 2000. Madrid.
Pearson Educación S.A.
(LLIBRE
GUIA DE L’ASSIGNATURA. BÀSIC PER A LA PROFESSIÓ)·
Biblioteca Empresarial CincoDías, Colección; lo esencial de
los mejores libros de “management”.
Ed. Leader Summaries 2005, Madrid.·
Joan Massons, Finanzas para profesionales de marketing y
ventas. Ediciones Deusto, S.A., 1996, Bilbao.·
L.Pelton, D.Strutton, J.R.Lumpkin. Canales de marketing y
distribución comercial. Ed. McGraw-Hill Interamericana, 2005, México.·
T.C. O’Guinn, C.T. Allen, R.J. Semenik. Publicidad y
comunicación Integral de marca. Ed. International Thomson Editores, S.A. ,
2004, México.·
Marçal Moliné, La fuerza de la publicidad. Cuadernos
Cinco Días, 1999, Madrid.·
VVAA. Dirección de comunicación empresarial e institucional.
Ed. Gestión 2000, S.A., 2001, Barcelona.·
J.D. Barquero, C.R. de Llauder, F. Huertas, M. Barquero, Marketing
de clientes, Ed. McGraw-Hil, 2003, Madrid.·
Cy Charney, ¡VENDIDO! La biblia del vendedor, Ed.
Robinbook, 2005, Barcelona.·
Dominique Mouton, Merchandising estratégico, Ed. Gestión
2000, 2003, Barcelona.·
Mario Pricken, Publicidad creativa, Ed. Gustavo Gili,
2005, Barcelona.·
J.D. Barquero, M.Barquero, El libro de oro de las Relaciones
Públicas, Ed. Gestión 2000, 1996, Barcelona.·
L. Bassat, El libro rojo de las marcas, Ed. Espasa Calpe,
1999, Madrid.·
A.Ries, J.Trout. Las 22 leyes inmutables del Marketing.
Ed. Mc Graw-Hill, Madrid, 1995.·
Jack Trout, Diferenciarse o morir, Ed. McGraw-Hill, 2001,
Madrid.·
T. Levitt, La moda del Marketing. Ed. Grijalbo, 1975,
Barcelona.·
G. Tagliacarne. Técnica y práctica de la investigación de
mercados. Ed. Ariel, Barcelona.·
David A. Aaker - John G. Myers, Management de la publicidad.
Ed. Hispano-Europea, Col. Esade, 1984, Barcelona.·
John Sculley, De Pepsi a Apple. Ed. Ediciones B, 1990,
Barcelona.·
J.A. Quelch - R.D. Buzzell, 1992. Desafío para el marketing.
Ed. Deusto, 1991, Bilbao.·
Pere Soler, La investigación motivacional en marketing y publicidad.
Ed. Deusto, 1991, Bilbao.·
Ramón Guardia, Nunca vendas a un extraño. Marketing directo
hoy. Ed. Deusto, 1991, Bilbao.·
Robert Rodergas, En el arca no se vende. Ed.
Hispano-Europea, 1966, Barcelona.·
Joaquín Lorente, Casí todo lo que sé de publicidad. Ed.
Folio, 1986, Barcelona.·
Miguel Santesmases Mestre, Marketing -conceptos y
estrategias-. Ediciones Piramide, S.A., Madrid 1991.·
Córdoba, J.L. i Torras, J.M. Teoría y aplicaciones del
Marketing. Ed. Deusto, Bilbao.·
Eiglier, P. i Langeard, E. Servucción al Marketing de
servicios. Ed. Mc Graw Hill, 1989, Madrid.·
Ferré, J.M. Marketing y competitividad. Su diagnóstico en la
empresa. Ed. Vicens Vives, 1988, Barcelona.·
Ortega, E. Manual de investigación comercial. Ed.
Pirámide, 1990, Madrid.·
Ortega, E. La dirección de marketing. Ed. ESIC, 1981.(2ª
Edic.), Madrid.·
Stapleton, W.J. Como preparar un plan de marketing. Ed.
Deusto, 1986, Bilbao.·
Rapp, S. i Collins, T. El nuevo rumbo del marketing, Ed.
Mc. Graw-Hill, Madrid, 1991.·
Naisbitt, J. Macrotendencias 2000. Ed.Mitre, 1983,
Barcelona.·
Moliné, M. La comunicación activa. Ed. Deusto, Bilbao,
1988.·
Lambin, J.J. Marketing estratégico. Ed. Mc Graw-Hill,
Madrid, 1991.WEBSITES·
... |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|