DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES EN L'ÀMBIT LOCAL Codi 12112022
Ensenyament
Publicitat i Relacions Públiques (2001)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 3 3 Troncal Cinquè Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
FOLCH GIL, JORDI
Adreça electrònica jordi.folch@urv.cat
Professors/es
FOLCH GIL, JORDI
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Codi  

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Donar a conèixer a fons la realitat del sector professional de la publicitat i les relacions públiques en l'àmbit local: principals agències, tasques que realitzen, les demandes dels serveis de comunicació des dels diversos sectors empresarials, els mitjans de comunicació locals, les tècniques de comunicació més adients, etc.
Conèixer les tècniques comunicatives below the line, principalment a través de les noves tecnologies: pàgines web, campanyes a través de correu electrònic, blogs corporatius, chats, llistes de distribució, newsletters, etc.
Conèixer les tècniques comunicatives del marketing i la publicita directa, a través dels mailings, telemarketing, etc.

Continguts
Tema Subtema
1. Ubicació de l’àmbit local. Principals sectors econòmics i empresarials. Les tasques comunicatives que realitzen.
2. Inconvenients i estratègies per la petita empresa: flexibilitat, segmentació, i tracte directe amb el client.
3. El Màrqueting Directe. Mailings. Bases de dades.
4. Merchandising. Col•locació del producte en el punt de venda. Escaparatisme.
5. La publicitat en el punt de venda.
6. Coneixement del Públic Objectiu. Segmentació en l’àmbit local.
7. Els mitjans de comunicació locals (televisió, premsa, ràdio...) i els mitjans below the line.
8. Tècniques de comunicació a través de les noves tecnologies: campanyes de correu electrònic, pàgines web, blogs corporatius, newsletters, llistes de distribució, etc.
9. El Palau de Fires i Congressos de Tarragona.
10. Les accions de publicitat i relacions públiques de les Administracions Públiques locals.
11. Agències de publicitat i comunicació locals.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
 
Pràctiques a laboratoris
0 0 0
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
0 0 0
Presentacions / exposicions
0 0 0
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Pràctiques a laboratoris 1. Anàlisi i segmentació de la població de Tarragona.
2. Anàlisi dels mitjans de comunicació locals: preus, clients més importants, tarifes, a quin públic es dirigeixen, etc.
3. Investigació prèvia i elaboració d’un briefing per una empresa real de l’àmbit local.
4. Creació d’una campanya de publicitat i relacions públiques per a aquesta empresa local.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques 1. Campanya a través de correu electrònic.
2. Anàlisi de webs.
3. Anàlisi de blogs corporatius.
Presentacions / exposicions 1. Presentacions en classe amb Power Point d'algunes de les pràctiques que elaboraran en grups.

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La nota mitjana de les pràctiques realitzades. És imprescindible la realització de totes les pràctiques, i l'assistència a classe en un 80% de les seves sessions, així com en les visites i les exposicions dels companys.


Fonts d'informació

Bàsica

Ministerio de Economía y Comercio (1981): La publicidad en la pequeña y mediana empresa comercial. Madrid: IRESCO.

Noguera, Joan (1999): Manual pràctic de publicitat per a botiguers i petits industrials. Barcelona: Generalitat de Catalunya.

Molero Ayala, V.M. (1995): Publicidad, Marketing y Comunicación. Herramientas para la pequeña empresa. Madrid: Esic.

Guías de Gestión de la Pequeña Empresa (1994): El Marketing y su utilidad en la pequeña empresa. Madrid: Díaz de Santos.

Guías de Gestión de la Pequeña Empresa (1994): Las tres armas estratégicas de la pequeña empresa. Madrid: Díaz de Santos.

Mayordomo, J.L. (2002). e-Marketing. Barcelona: Gestión 2000.

Alet, Josep (2000). Marketing directo integrado. Cómo crear y fidelizar clientes creciendo con rentabilidad. Barcelona: Gestión 2000.

Bird, Drayton (1991). Marketing directo con sentido común. Madrid: Díaz de Santos.

Roig Amat, Barto (1993). Marketing directo de red. Madrid: Iberonet.

Stone, Bob (1990). Marketing directo. Métodos para alcanzar el éxito. AEMD.

Vergara Leyton, Enrique (1997). Marketing directo. Ámbito comunicativo, desarrollo y perspectivas en el tiempo de la “globalidad fragmentada”. Barcelona: UAB.

Vögele, Siegfried (1996). Márketing directo. Las 99 respuestas clave. Bilbao: Deusto.

 

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
ESTRUCTURA DE LA COMUNICACIÓ PUBLICITÀRIA/12112018
TEORIA I TÈCNICA DE LES RELACIONS PÚBLIQUES/12112021
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent