DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) MÈTODES QUANTITATIUS EN INVESTIGACIÓ SOCIAL Codi 12112110
Ensenyament
Publicitat i Relacions Públiques (2001)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 1.5 4.5 Obligatòria Quart Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Psicologia
Coordinador/a
ARISTE CASTAÑO, SANTIAGO
Adreça electrònica santiago.ariste@urv.cat
Professors/es
ARISTE CASTAÑO, SANTIAGO
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura tractarà la investigació social des d'una perspectiva quantitativa, amb un abordatge teòric i sobretot pràctic.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudi que estàs cursant, en aquesta assignatura només tindràs dret a examen. Per conèixer la data de realització de l'examen consulta a l'apartat d'horaris de les assignatures. En cas d'haver de sol·licitar convocatòria extraordinària recorda que per poder matricular aquest dret d'examen hauràs de presentar una sol·licitud a la secretaria del teu Campus/Centre.

Continguts
Tema Subtema
1. Introducció a la investigació social. 1.1. Mètode experimental.

1.2. Mètode correlacional.
2. Metodologia d'enquestes.


2.1. Definició de conceptes.

2.2. Format de preguntes.

2.3. Criteris de redacció d'ítems.

2.4. Tècniques de mostreig aleatori i no aleatori.

2.5. Criteris en la selecció de la mostra.

Atenció personalitzada
Descripció
Assignatura de dret a examen. Contacte per dubtes per correu electrònic

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

El mateix sistema d'avaluació per la primera i la segona convocat`roa.

Examen Final 100 % de la nota final

. Format de 2 parts:

- Cas pràctic on caldrà detectar errors i aportar els encerts en un plantejament d'estudi.

- Preguntes teòriques de conceptes


Fonts d'informació
Bàsica

Camacho, J. (2002) Estadística con SPSS para Windows versión 11. Madrid. Ra-Ma.

Martínez Martín, V. C. (2004) Diseño de encuestas de opinión. Madrid. RAMA.

Rojas Tejada, A.; Fernández Prados, J. i pérez Meléndez, C. (1998) Investigar mediante encuestas: fundamentos teóricos y aspectos prácticos. Madrid. Síntesis.

Vigil, A; i Lorenzo, U. (2001) Guia virtual de ayuda del programa SPSS 10.0. http://psico.fcep.urv.es/spss. U.R.V.

Wimmer, R. i Dominick, J. (2000) Introducción a la investigación de medios masivos de comunicación. México. Thomson editores.

Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent